Hodnocení Senna (Blu-ray)

Celkem hodnocení: 3 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:21.5.2014
Uživatel z e-shopu Martin K. | 21.5.2014 21:50

andrewz | 7.5.2014 09:38 | hodnotil v magazínu Film-Arena.cz

Standardní namodralá Blu-ray krabička, kdy vnitřní potisk obalu poutá na další tituly studia. Prostě průměr.

Dokument sestává z historických televizních záběrů, pasáží ze soukromí, které zachytili Sennovi blízcí domácí videokamerou, a několika málo záběrů točených na film, takže nelze očekávat konzistentní obraz prvotřídní kvality, jaký známe z aktuálních hollywoodských blockbusterů. Díky šetrné péči při digitalizaci však i SD záběry na Blu-rayi drobně převyšují DVD. Nezaznamenal jsem žádné obrazové artefakty, ať už vlivem nedostatečného bitratu, nebo nešetrného aplikování digitálních filtrů typu DNS nebo EE. Někomu nemusí vyhovovat, že 4:3 obraz byl oříznut do 16:9 formátu.

Jestli tento dokument v něčem opravdu vyniká, je to instrumentální hudba Antonia Pinta (ostatně, jaký dokument má vlastní soundtrack?). Původní, převážně anglická zvuková stopa ve formátu DTS-HD Master 5.1 ji předkládá ve vynikající kvalitě. Namísto sterilního jednohlasého voice-overu posouvají události vpřed nově nahrané rozhovory s motoristickými novináři a se Sennovým okolím. Jejich technická kvalita odpovídá dnešním standardům.

U titulu tohoto typu lze akceptovat, že českou lokalizaci zajišťují jen titulky - buďme rádi, že jsme se dočkali alespoň Blu-ray disku samotného. Místy nepřesný překlad diváka Formule 1 nijak nenadchne, na druhou stranu ale ani neurazí. ("There was a big fuck-up last year with Ayrton" by bylo přeloženo lépe jako "Všichni si pamatujeme ten loňský oser okolo Ayrtona" namisto "Loni to tu zvoral Ayrton", protože autor těchto slov Nelson Piquet se Senny spíše zastával.)

Generické menu od Universalu umožní dokument pustit v kinoverzi, nebo v tzv. rozšířené verzi. Jediný rozdíl spočívá v tom, že rozšířená verze dává respondentům typu Rona Dennise nebo Alaina Prosta větší prostor než kinoverze. Pokud Vám nevadí absence českých titulků, což je neduh všech bonusových materiálů včetně anglického komentáře tvůrců, tyto identické prodloužené rozhovory ve zhruba hodinové délce doporučuji zhlédnout samostatně v sekci Extras, neboť jejich nasázení do dokumentu působí trochu ledabyle. Ostatní bonusy už jsou pouze paběrkování. Když už ne kvůli obrazu, kvůli bonusům se určitě vyplatí sáhnout raději po Blu-rayi než po DVD, ačkoliv pokud hledáte komplexní zdroj materiálů, tady ho nenajdete.

Nadprůměrný dokument o výjimečné osobnosti sportovního světa přichází na český trh na povedeném, ale nikoliv perfektním Blu-ray disku.

FilmFan24 | 4.10.2013 18:21 | hodnotil v magazínu Film-Arena.cz