Hodnocení Zjizvená tvář - SCARFACE STEELBOOK Sběratelská limitovaná edice (Blu-ray)

Celkem hodnocení: 8 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:30.11.2015
Sdoom | 30.11.2015 00:32 | hodnotil v magazínu Film-Arena.cz

Jeden z nejhezčích steelbooků, které se dostaly do české distribuce. Nádherná sytá červená, ladící přední a zadní strana, žádné zbytečné popisky. Vnitřní artwork taky pěkně tematický, jen potisk disku mohl být originálnější. Menu disku je klasika Universal - sestřih záběrů z filmu podkreslených hudbou. Není moc co vytknout.

Na stáří filmu vynikající obraz. Zachovává oldschool look filmu, ale zároveň je dostatečně ostrý a barvy syté. Spokojenost.

Zvuk standardně dobrý, originální zvuková stopa zní výborně, jen škoda že ve filmu není hezčí hudba, aby audio ještě lépe vyniklo. Ale to samozřejmě není chyba disku.

K bonusům jsem se zatím nedostal, nicméně z popisu je patrné, že se jedná o skvělou a poctivou nálož, navíc i s anglickými titulky. Takže paráda, půl hvězdičky dolů za absenci čekých, ale to takový problém není.

Vynikající film s dokonalým Al Pacinem v krásném a dnes (2015) již těžko sehnatelném steelbooku. Sběratelská radost.

fefee | 6.10.2014 15:54 | hodnotil v magazínu Film-Arena.cz

Black | 5.2.2014 13:24 | hodnotil v magazínu Film-Arena.cz

Solomont | 26.1.2014 11:43 | hodnotil v magazínu Film-Arena.cz

Dezz66 | 24.11.2013 12:48 | hodnotil v magazínu Film-Arena.cz

FilmFan24 | 14.11.2013 09:36 | hodnotil v magazínu Film-Arena.cz

Špičkový Steelbook s grafikou jaká se mě moc líbí. Zadní strana je rovněž stylová a vnitřní arwork se také k filmu náramně hodí.

Film vypadá jako by byl natočený dnes a ne v roce 1983...Vynikající kvalita obrazu s nádherně podanými technicolorovými barvami a ostrostí jak břitva. Filmové zrno se objeví v nočních scénách a není na závadu - prostě takový byl filmový materiál.

Vynikající originální zvukový mix v Dts HD-MA 7.1, kde je slyšet každý detail a je výborně vyčištěný.

Bohatá nbonusová nálož kde mě chybí k plné spokojenosti české titulky.

Špičkový film, který se dočkal výtečného "modrého" vydání. Steelbook. si rád vystavuju.

JohnnyCrash | 24.1.2013 09:33 | hodnotil v magazínu Film-Arena.cz

Scarface ve steelbooku jsem nakoupil u konkurence za 550 Kč. Nechápu zdejší přepálený ceny a přestává mě to bavit. Další nákupy si budu hodně rozmýšlet a doufám že se Filmarena cenově uklidní.

tnp101 | 11.4.2012 23:44 | hodnotil v magazínu Film-Arena.cz

Jediným zásadním problémem pro současného diváka představuje fakt, že se jedná o obrovský kult a očekává tak možná až příliš. Člověk si musí uvědomit, že blížících se 30 let od doby vzniku se nedá jen tak hodit za hlavu a s tím pak souvisí ještě jedna věc a tou je násilí a vulgarita, což je sice jeden z ústředních faktorů, proč je společností tolik uznávaný, avšak v dnešní době je zamyšlení se nad znechucenými diváky, jež ve své době opouštěli promítající sál z důvodu brutálnosti, spíše úsměvný. Tím vším se nesnažím snižovat řemeslnou kvalitu filmu, jsou to zkrátka fakta a naprosto přirozený proces. Nic z toho naštěstí neznamená, že si jej nelze výborně užít. Jedná se svým způsobem o dva filmy v jednom. První polovina vyobrazuje vzestup, druhá vrchol a pád. Obě fáze jsou výrazně odlišné, nezapřou však své vysoké kvality po stránce filmařské i herecké a především atmosférické, což je jeden z největších superlativů a důvodů, proč je každá další projekce stejně silná jako první … 90%

RECENZE ČESKÉHO BLU-RAY:

BALENÍ - STEELBOOK:
Jedná se o limitovanou edici. Krása klasické plastové krabičky je na míle vzdálena této kovové variantě. Trochu tedy zamrzí pouze absence karet, kterými je „kovové“ balení vybaveno v zahraničí.

OBRAZ:
Obrazový přepis je prezentován v poměru stran 2,35:1. Čím na první pohled oslní je vynikající ostrost a ohromné množství dříve neviděných detailů. Obojí mimochodem v takové podobě, s jakou se u podobně starých snímků nesetkávám každým dnem. Přepis sice nešetří zrnem, ale vzhledem k jeho přirozenosti jsem s ním neměl žádný problém. Pokud však zrno nenávidíte, šťastní moc nebudete. Barvy přesně odpovídají prosluněné atmosféře Miami osmdesátých let. Díky vysoké sytosti se sice nedá mluvit o nejreálněji vypadající podívané (barva pleti apod.), na tu různorodou barevnou paletu se však dívá skvěle. Černá je opravdu temná, a přestože není její podání dokonalé (odstíny se slévají značně dohromady a ztrácí se v ní detaily), pro potřeby snímku ji mohu označit za silnou, což platí také o kontrastu. Přepis nejeví žádné viditelné známky komprese, což je vzhledem k délce stopáže také potěšující. Film vypadá výborně, což jsem vzhledem k jeho stáří v takovém podobě opravdu nečekal a tak trochu nechápu chladné zahraniční recenze.

ZVUK:
Originální zvuk je překvapivě zastoupen formou DTS-HD 7.1 MASTER stopy. Ta magická číslovka pochopitelně nezaručuje, že by se jednalo o referenční poslech, tím není ani zdaleka, dovede však hodně příjemně překvapit a to především v akci a hudbě. V obou jmenovaných „oblastech“ neváhá zvuk podat velmi prostorově, agresivně, dynamicky a se smyslem pro detail (zvuky zbraní). Mluvené slovo a vlastně skoro veškeré scény bez hudby, či akce už tak úžasně nezní. Dialogy nepatří mezi nejčistší (zde se ten zub času podepsal) a u scén obsahujících pouze mluvení moc ostatních detailů okolí neuslyšíte. Přesto všechno se jedná o působivou stopu s hromadou hodně silných momentů. Navíc si můžete velmi jednoduše porovnat, o jak lépe zní v porovnání s původním stereo mixem, který je na disku ve formě DTS 2.0 také obsažen. O českou stereo stopu se postarala televize Prima v roce 2001 a v hlavních rolích uslyšíte Jířího Pragera, Jana Šťastného, či Bedřicha Šetenu. Úroveň dabingu ujde, originálu ale nesahá ani po kotníky a zvukově slabota.

BONUSY:
Bonusy odstartujeme nově natočeným materiálem, tedy 38 minutami rozhovorů s lidmi nejen z filmové branže hovořících proč film obdivují, jaké vzbuzoval reakce ve své době a podobně. Je to příjemné, ale pokud je náhodou přeskočíte, o nic zásadního nepřijdete. Tento nově vzniklý přídavný materiál je také jako jediný na disku prezentován v HD, v konečném důsledku však z nějakého důvodu nevypadá o moc lépe, než všechny ostatní SD materiály. Další v pořadí je hromada smazaných scén, jež si nemůžete pustit odděleně, ale pouze jako součást 22 minutového videa a ty na rozdíl od předcházejících rozhovorů doporučuji. Dále tu máme 12 minutový filmeček o skutečném světě drog té doby a následuje trojice videí: The Rebirth - o původním filmu a přípravě tohoto remaku; The Acting - o jednotlivých hercích; The Creating - povídání o tvorbě a reakcích po premiéře. Jejich celková stopáž se pohybuje kolem 55 minut a z informativního hlediska se jedná o nejvhodnější volbu, přestože se nejedná o nic světoborné a v žádném případě nečekejte velké množství produkčních fotografií a videí už vůbec ne. Následuje zbytečný 12 minutový pohled na tvorbu videohry, který se pochopitelně neobejde bez přehnaného chválení. Velmi zajímavý je však 3 minutový pohled na televizní podobu filmu ukázkami cenzury. Nakonec tu máme ještě jedno nemalé překvapení. Disk je vybaven funkcí „U-Control“ a ta kromě fíčury, která při sledování filmu počítá „fuckování“ a vystřílené náboje, nabízí ještě PiP stopu, jež kromě v předchozích bonusech již viděných materiálů disponuje také hromadou dalších (mimo rozhovory i scény z 1932 verze filmu atd.). Bonusy bohužel nedisponují českými titulky, anglické u všech ale nechybí.

FINÁLNÍ VERDIKT A PROCENTUÁLNÍ HODNOCENÍ DISKU:
Z audiovizuálního hlediska s přehledem nejlépe, jak kdy film vypadal i zněl, doplněné o uspokojivé množství bonusů. Pokud jste fanoušky filmu, neváhejte. 80%

PRO VÍCE RECENZÍ NAVŠITVTE MŮJ PROFIL NA ČSFD - tnp101