100%

Uživatel z e-shopu jan T. | 22.6.2014 05:15

Uživatel z e-shopu Petr B. | 11.6.2014 17:57

Uživatel z e-shopu Stanislav Š. | 17.1.2014 07:47

Skvělý film ze staré školy

Tom Hardy | 29.5.2013 19:48

Jack Reacher je jedním z nejvíc bad-ass hrdinů knižního světa. Má dva metry, přes sto kilo, geniální dedukci a přitahuje průšvihy. Je něco jako kříženec Joea Hallenbecka a Columba. Filmová verze proto fanouškům knihy dělá logicky vrásky. V hlavní roli je totiž Tom Cruise a hádáte správně, do výše popsaného má daleko. Scenáristé si naštěstí dali práci a postavu pro „malého Cruise“ patřičně upravili. Sice ji tím vzali notnou část kouzla, pořád je ale bezesporu zajímavá.

První filmová adaptace Jacka Reachera určitě není špatná, chyby vykazuje spíše v rámci uchopení příběhu (nesmyslné odkrytí karet hned v úvodu, slaboduchý konec, nejasně vykreslený záporák, podivná sekvence v koupelně, která je jak z čisté komedie). Pokud ale nejste hardcore fanda předlohy, bude se vám Jack Reacher líbit. Pořád je to bad-ass. Akorát v takové miniverzi.

Snímek měl v kinech spíš vlažnější ohlas, takže tři česky otitulkované dokumenty a dva komentáře bez nich můžeme brát za solidní bonusovou výbavu. Samotný film se na modrém disku cítí více než dobře. Tmavá je tmavá, hřejivé barvy se vám budou vpíjet do rohovek, ostrost je výborná a to i během nočních deštivých scén. Zvuk je podobně precizní, akorát dabing už Cruise zažil lepší.

Na DVD dostanete o poznání horší technickou kvalitu a jediný dokument o natáčení. Taktéž přijdete o stylově zpracovaný STEELBOOK a v případě volby nejdražší varianty o USB baterku.

Sběratelé STEELBOOKů mají jasno – Jack Reacher by neměl v jejich sbírce chybět. Ani fanoušci malého/velkého muže Toma nešlápnou vedle. Jen ti milovníci předlohy, těm se film nikdy nezavděčí.

Logan | 12.5.2013 13:51

Odstřelovač z vysoké parkovací budovy během chvíle vystřelil 6 kulek a zastřelil 5 zdánlivě náhodných lidí. Díky precizní policejní práci na místě činu se podaří zajistit dostatek důkazů a je jen otázkou několika málo hodin, kdy je pachatel dopaden. Vrahem má být bývalý armádní sniper James Barr. Ten se však nepřizná a vyžádá si přítomnost jakéhosi Jacka Reachera. Zatímco si policista a prokurátor lámou hlavu s tím, jak tuto záhadnou postavu bývalého elitního vojenského policisty najít, Jack Reacher si najde je. Po chvíli váhání se přidává k mladé Barrově obhájkyni, neboť jako zkušenému vyšetřovateli mu je hned několik věcí krajně podezřelých. V okamžiku, kdy se ho po účelově vyvolané hádce pokusí zmlátit pět najatých týpků, mění se jeho podezření v jistotu. James Barr je pouze obětní beránek a někdo na něj vraždy hodil, aby tak zakryl jiný zločin. Jack Reacher se do případu zakousne s buldočí vervou a neexistuje pro něj jiná možnost než viníky vypátrat a po zásluze potrestat. Přes poskoky se prorve až na pomyslný vrchol a stane tváří v tvář jakémusi Voru v Zakoně.

Snímek Jack Reacher je adaptací románu z roku 2005 od Lea Childa, který si ve filmu vystřihl i malou roličku policisty. Žánrově jde o krimi-thriller se sympatickým a přesvědčivým hrdinou, zajímavě vystavěným příběhem a „oldschoolovou“ atmosférou. Při napínavé automobilové honičce jsem si kdoví proč v dobrém vzpomněl na podobnou akci v Bullittově případu. Zmíněná honička je svižně natočená a navíc je zakončená opravdu povedeným, elegantním vtipem. Pár dalších vtipných okamžiků ve filmu opravdu je a příjemně odlehčují děj. Na diváka také čeká několik atraktivně nasnímaných bojových scén muže proti muži, jejichž pozadí je pak rozvedeno v bonusech. Když pominu, že knižní Jack Reacher měří bez dvou centimetrů dva metry a ve filmu ho hraje Tom Cruise, a že ruský vůdce gangu je obklopen jen pár žoldáky a jedním zkorumpovaným policajtem, tak mi ve výsledku vychází opravdu povedená žánrovka, která neurazí, pobaví a několikrát dokonce překvapí a je tak naprosto vhodná k ukrácení libovolného plonkového večera.

DVD Jack Reacher: Poslední výstřel vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize Magic Box. Disk obsahuje čistý, prostorový a víceméně bezproblémový anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen titulky v mnoha jazycích včetně těch českých. Obraz je ostrý a přehledný i ve tmavých scénách. Formát obrazu je 16:9 (2.35:1).

Na českém dabingu se podíleli: Pavel Vondra - Tom Cruise (Jack Reacher), Jitka Moučková - Rosamund Pike (Helen Rodin), Jan Vlasák - Richard Jenkins (Rodin), Marek Libert - David Oyelowo (Emerson), Zdeněk Maryška - Werner Herzog (Zec), Václav Rašilov - Michael Raymond-James (Linsky), Marika Šoposká - Alexia Fast (Sandy), Vladimír Brabec - Robert Duvall (Cash), Radek Hoppe - Alexander Rhodes (Charlie), Libor Terš, Svatopluk Schuller, Jakub Saic, Zbyšek Horák, Zdeněk Mahdal, Kateřina Petrová, Dana Pešková a další.

Překlad: Václav Valtr
Zvuk: Jiří Götz
Dialogy a režie: Jiří Balcárek