Uživatel z e-shopu Jan Z. | 31.12.2015 13:08

batista27 | 19.5.2014 18:43

Uživatel z e-shopu jan T. | 16.5.2014 16:02

Uživatel z e-shopu Vladimíra K. | 18.3.2014 10:16

Doporučuji

Logan | 8.4.2013 19:22

V Junglové vesnici v nějaké čínské provincii se to pěkně mele. Klan vlků, proti Klanu krys nebo proti Klan hyen a celému tomu mumraji vládne nejsilnější Klan lvů. Radost z toho má hlavně lokální kovář, který díky zakázkám na výrobu všelijakých zbraní snad vydělá dost peněz. Peníze potřebuje, aby mohl vykoupit z místního bordelu svojí milou. Se svým neměnným výrazem ková meče a nestará se o „politiku“. Když však dojde k puči v Klanu lvů a ještě navíc ke krádeži guvernérova zlata, začíná již tak horká půda přímo hořet obyvatelům vesnice pod nohama. Kovář se zaplete do cesty za pomstou dědice Klanu lvů Zen Yi. Přežije sice, ale přijde o obě ruce. Naštěstí se po okolí potlouká i podivný Angličan John Knife, který mu pomůže dostat se z nejhoršího. Kovář dostojí své pověsti a s pomocí tajného buddhistického učení si vyrobí nové ruce ze železa. Lidé, kteří touží po pomstě, se začínají vršit a vše může vyvrcholit jedině v jedné olbřímí, megakrvavé bitvě, kde se na zajatce rozhodně nehraje.

Milovník kung-fu filmů gangsta raper RZA z Wu Tang Clanu si konečně splnil svůj vlhký, mladistvý sen. Napsal scénář, přesvědčil kamarády Quentina Tarantina a Eliho Rotha, aby mu to produkovali, sedl si na režisérskou stoličku a obsadil se do hlavní role černého kováře. Na snímku je na první pohled patrno, že ho vytvořili fanoušci. Výprava je nádherná, bojové choreografie soubojů, kterých se ve snímku přehršel, jsou nápadité, „cool“ nasnímané a hlavně jsou hyper brutální a krvavé, s různými gore efekty. Snímek je zalidněn zajímavými postavami (Mosazný chlápek je super). Celé vyznění filmu je jeden velký odkaz na hongkongskou kung-fu produkci od 70. let. První půlka filmu je tak nabitá různými vychytávkami, až je to chvílemi nuda. Pak přijde zklidnění a konečně se může divák trochu pohroužit do příběhu. RZA, který si v hlavní roli vystačí s jedním výrazem, je o ničem, zato okolo něj se pohybují zajímavé postavy v čele s Jackem Knifem, Madame Blossom či Mosazným mužem v podání nařachaného bijce Davida Bautisty. Pochválit musím i povedený soundtrack, ne nepodobný tomu k filmu Ghost Dog – Cesta samuraje (ano i tenkrát za ním stál RZA).

DVD Pěsti ze železa vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje čistý, prostorový anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými i anglickými titulky. Obraz je dokonale ostrý bez zrnění nebo jiných vad. Formát obrazu je 16:9 (2.40:1). Na disku nejsou žádné bonusy.

Na českém dabingu se podíleli: Jiří Fidler - RZA (kovář), Jiří Schwarz - Russell Crowe (Jack Knife), Nela Boudová - Lucy Liu (Madame Blossom), Michal Holán - Byron Mann (Stříbrný Lev), Martina Kechnerová - Jamie Chung (Lady Silk), Libor Bouček - Rick Yune (X-Blade), Ludvík Král - David Bautista (Brass Body), Libor Terš - Cung Le (Bronzový Lev), Vojtěch Hájek - MC Jin (Chan), Zdeněk Mahdal, Bohuslav Kalva, Zbyšek Horák, Jakub Saic, Antonín Navrátil, Klára Nováková, Apolena Veldová, Marek Mahdal a další.

Zvuk: Miloš Vrána, Antonín Němec
Dialogy a režie českého znění: Jiří Balcárek
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska ve studiu Pro-Time v roce 2013