Hodnocení Jedlíci aneb Sto kilo lásky (DVD)

Celkem hodnocení: 2 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:11.8.2013
Uživatel z e-shopu krtkuvsen | 11.8.2013 15:22

Další dobrá komedie po Pamětnici a moc nepovedeném Školním výletu. Jak zhubnout a nezhubnout...Dobré herecké obsazení. Tento film určitě zařadím do své filmotéky.

Logan | 7.8.2013 19:39

Další dílko Tomáše Magnuska (např. Bastardi) je tentokrát zacíleno na subkulturu tlouštíků. Film sleduje osudy několika postav, kteří mají společnou právě nadváhu, v některých případech až extrémní. Plastický chirurg, bývalá bigbeatová hvězda, majitelka knihkupectví, rozhlasový moderátor a další se sejdou v příjemném sanatoriu, kde pod vedením zkušeného terapeuta mají zhubnout a zejména najít cestu sami k sobě. Bohužel přes snahu personálu se ke ztrátě nadbytečných kil nedopracuje ani jeden z nich. Na druhou stranu snad získají jakési sebevědomí, nové kamarády a milostné zážitky.

Snímek trpí prakticky všemi stejnými nedostatky, jakými trpí všechny Magnuskovi filmové pokusy. Film je divně sestříhán, naivně zrežírován o nějakém vedení herců nemůže bát ani řeč. Podivné je také tempo, kterým se děj obvíjí. Něco se začne dít až po příjezdu do sanatoria, což je ale asi po 45 minutách plácání se „hrdinů“ ve svých životech. Patrně mělo jít o komedii, ale vtipných okamžiků je poskrovnu a většinou stejně vládně trapnost a někdy až nechutnost. Tlustí lidé sami o sobě prostě nejsou vtipní. Některé postavy by snad i mohly být zajímavé, ale nemají na to prostor. Pár postav je zase vyloženě nesympatických, což v souvislosti s jejich prostorovou solventností působí docela nevábně.

To, co vyloženě nechápu, a to nejen v tomto opusu, je účast celé řady herců, mezi nimiž se dají najít i představitelé charakterních rolí. Jestli jim šlo jen o peníze nebo na ně Tomáš Magnusek ví nějaké kompro, nevím. Přesto přese všechno nemůžu film vyloženě zatratit, i když by si to po řemeslné stránce zasloužil. Nějaké body mu musím přiznat za odvahu, s jakou Magnuse urputně točí filmy, které obsadí profesionálními herci a ještě je zvládá dostat do kin, což se kolikrát nestane ani mnoha kvalitnějším zahraničním filmům.

DVD Jedlíci aneb sto kilo lásky vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize Magic Box. Disk obsahuje v celku standardní český zvuk Dolby Digital 2.0. Film je navíc podpořen českými titulky. Obraz je v televizní či video kvalitě a je ve formát 16:9 (2.40:1).

Bonusové materiály jsou zajímavé a s českými titulky:

5 % za odvahu