Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:19.3.2016
Logan | 19.3.2016 22:26

DigiBook s vnitřním arworkem a vloženým bookletem obsahujícím studii k filmu, a to v češtině a v angličtině.

Obraz je v rámci DVD formátu naprosto v pořádku. Formát obrazu je 16:9.

Zvuk je ve standardní DVD kvalitě. Jazyk je pouze v italštině Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky.

Bonusové materiály tvoří trailer a cca pětiminutový rozhovor s režisérem (v angličtině s českými titulky)

Snímek zachycuje časový úsek ze života postaršího charismatického novináře Jepa. Ten se již několik desetiletí pohybuje mezi římskou smetánkou jako reportér bulvárních časopisů i jako jejich přítel. Jeho život je plný večírků a kulturních akcí. Po 65. narozeninách na tempu sice neubírá, ale přece jen stále více začíná přehodnocovat svůj dosavadní život.
Italský snímek režiséra Paola Sorrentina získal v roce 2014 Oscara za nejlepší zahraniční film. Jde o fresku či koláž z prostředí římských intelektuálů, umělců, zbohatlíků či šlechty. Mezi nimi se sebejistě pohybuje novinář a spisovatel jedné knihy. Děj se odvíjí pomalým tempem prostřednictvím chytrých, někdy i často záměrně bezobsažných dialogů, ale především prostřednictvím nádherných obrazů a výjevů, které město Řím nabízí. Renesanční paláce, rozlehle vily a různá historická zákoutí jsou vytěžena do maxima. Snímek je často srovnáván s Felliniho Sladkým životem a toto srovnání opravdu není od věci. Velká nádhera sice do určité míry kritizuje povrchnost italských „celebrit“, ale nečiní tak ve zlém ani je příliš nezesměšňuje. Zajímavou atmosféru navozenou podmanivou vizuální stránkou perfektně doplňuje multižánrový hudební doprovod. Herecké výkony jsou do jednoho perfektní, přičemž všem dominuje režisérův oblíbenec Toni Servillo v hlavní roli
Zcela jistě není Velká nádhera filmem pro každého. Milovníci kvalitní evropské kinematografie by ho však neměli minout.
75 %