Celkem hodnocení: 3 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:7.5.2012
zdenekcobea | 7.5.2012 17:30

Mega super kino,jak trikově i dějem ale hlavně nazvučené home cinema!!! Bomba!

Uživatel z e-shopu keysinka | 22.4.2012 22:29

Od tohoto filmu jsem podle ukázek asi čekala víc. Nicméně film je velmi dobře natočený. Je tam akce, napětí a zápletka. Stojí za shlédnutí, i když vás dějiny moc neberou :)

Uživatel z e-shopu filmarena.cz | 6.4.2012 00:37

V antickém Řecku, dávno a dávno před ekonomickou krizí, král Hyperion zatoužil po světovládě. Ve vlastní sadisticko-megalomanské mysli spojil dosažení tohoto cíle s pokořením vládnoucího pantheonu bohů v čele s Diem vykonávajícího svou božskou svrchovanost z hory Olymp.

Pro úspěšné splnění mise potřebuje Hyperion Epirejský luk, mystickou zbraň schopnou osvobodit rivaly bohů nazývané Titáni, kteří po prohrané bitvě úpí v řetězech v nejhlubších vězeních hory Tartaros. Hyperionovi se podaří zajmout věštkyni Phaedru, která ho prostřednictvím vizí a snů může k požadované relikvii dovést. Touto metodou se Hyperionovi šiky dostanou až k vesnici, na jejímž okraji žije se svou matkou rolník a rybář Théseus. Je však jasné, že Théseus není jen tak obyčejný vidlák, neboť ho v přestrojení vyučuje sám vládce bohů, hromovládný Zeus. Vinou zrady se Théseus dostane do zajetí, když před tím musel sledovat, jak král Hyperion se zvráceným apatickým potěšením podřízl jeho matku. V solném dole, kam byl odveden, se hrdina mimo jiné seznámí i s věštkyní Phaedrou, která v něm pozná muže vyvoleného bohy, aby vedl řecký odboj. Po dramatickém nočním útěku z okovů, vedou jejich kroky zpět do vesnice, aby mohl Théseus uctít památku své matky, přičemž při pohřbu v labyrintu svede boj na život a na smrt s nestvůrným Minotaurem, najde všemi hledaný, mystický Epirejský luk a naváže milostný vztah s panenskou vědmou. Po té, co si uvědomí svou důležitost v soukolí dějů a božských záměrů, mu nic nebrání vykročit na cestu pomsty, ve které mu zdatně pomáhají lidští spojenci i Olympští bohové.

Je potřeba si uvědomit, že nejde o adaptaci starořecké báje, ale pouze o velmi, velmi vzdálenou inspiraci. Tvůrci si půjčili postavu Thésea a zasadili ho do úplně nového příběhu. Není to však vůbec na škodu, ale musí se tak k tomu přistupovat. Ve filmu tedy není stěžejní Théseův souboj s Minotaurem, i když i na ten dojde. Největší devízou snímku je jednoznačně jeho vizuálno. Inspirace snímky jako 300: Bitva u Thermopyl, Souboj Titánů nebo seriálovým Spartakem je na první pohled patrná a skvěle to funguje. Výborná je i nezvyklá stylizace Olympských bohů a jejich Titánských rivalů. Režisér Tarsem Singh opět dokazuje, tak jak již před lety ve filmu Cela, nakolik je obrazovým mágem, neboť jeho mysticismem, špínou a krví nasáklé antické Řecko bere dech. Úchvatné scenérie se mísí s rvoucími se namakanými bijci, digitální krev cáká všemi směry. Bezvadně fungují zejména zpomalovačky vždy, když se do soubojů zapojí božští nebešťané. Závěrečný boj bohů s Titány nemá chybu a lze jen litovat, že není delší. Filmu pomáhá i perfektně fungující soundtrack.

Henry Cavill v roli Thésea na sobě zamakal, vyrýsoval si muskulaturu, takže jeho polonahý pobyt na plátně (obrazovce) potěší i ženy, které dávají přednost romantičtějším radovánkám. Herec, který na sebe dříve upozornil jako kamarád Jindřicha VIII v seriálu Tudorovci, se chopil příležitosti se ctí a myslím, že o něm ještě uslyšíme (šušká se něco o Supermanovi).

Jak každý ví, veledůležitý pro vyznění filmu bývá hlavní záporák, v našem případě král Hyperion v podání Mickeyho Rourke. Co se o něm dá říci? Je to sadistický, zjizvený megaloman, v pološeru pronášející svá blouznivá moudra, se kterým byste nechtěli bydlet ani ve stejném paneláku, ale Rourke mu dává takové neskutečné charisma, že každá jeho scéna ve filmu je zážitkem a Hyperion je jedním z jeho nejlepších postav vůbec (samozřejmě vedle Marva ze Sin City). Ty tam jsou doby seladonských svůdníků svačících z břicha Kim Basinger olivy. Botulotoxinové injekce a boxerská kosmetická kůra mu zajistila role naprosto jiného typu a my fanoušci můžeme jen ryčet blahem.

V roli krásné věštkyně Phaedry se představí Freida Pinto, která sice umí hrát, jak dokázala v Milionáři z chatrče, ale ve Válce bohů stačí, že je. Jako okouzlující doplněk hlavního hrdiny plní svou funkci bezezbytku. Herecký veterán John Hurt na sebe vzal roli Diova pozemského převleku a Stephen Dorf si zahrál Théseova kumpána Stavrose.

Nejde samozřejmě o bezchybné dílo. Na všem se najde pár mušek, ale v rámci žánru jde o pořádně vydařený zásek, který jen tak nezapadne. Každý komu se líbil film 300: Bitva u Thermopyl a zklamal se u remaku Souboje Titánů, si může spravit chuť u Války bohů a zkrátit si tak nekonečné čekání na pokračování „Třístovky“. Válku bohů lze jen vřele doporučit, přičemž vzhledem k vizuálním orgiím, čím větší obrazovku máte, tím více si film užijete.