Uživatel z e-shopu Robert H. | 2.11.2014 21:36

remedyy | 11.2.2014 09:15

Klasická plastová DVD krabička, solidní obrázek jak zepředu, tak ze zadní strany, včetně vypsaného obsahu.

Z obrazu jsem byl vcelku nadšen, pokud zůstanu u kritérií vztahujících se k DVD diskům. V BLU-RAY verzi musí být všechny ty barvičky a krev ještě mnohem sofistikovanější :-)

Zvuk je klasicky skvěle zvládnutý, samozřejmě záleží primárně na tom, na čem si to pouštíte a jaké máte "zvukové" možnosti.

Absolutní absence jakýchkoli bonusů je tristní, nicméně chápu, že podle aktuální módy se všechno cpe na BLU-RAY disky, takže se vlastně ani není čemu divit.

Ridley Scott předkládá po více než 30 letech svou vizi toho, "co bylo předtím" nebo toho co "mohlo být předtím". Rozhodně to není špatné (technicky klasicky brilantní), ale chybí tomu ta osudovost prvního Vetřelce.

Uživatel z e-shopu Karel D. | 6.2.2014 11:58

Uživatel z e-shopu Pavel V. | 5.1.2014 09:49

Uživatel z e-shopu Milan S. | 31.12.2013 14:16

Film na který čekal každý Vetřelovec s očekáváním co nového přinese se u většiny setkal s negat. ovacemi.Reklama byla sinější než samotný film.Ale mě film bavil a už teď se těším na další pokračování nultého dílu.

Uživatel z e-shopu Lucie Sedláková | 7.12.2013 18:12

Dobrý den, tento film je zase jako dárek k vánocům, neviděla jsem ani v kině, ale jsem na něj zvědavá, jakmile shlédnu, ráda ohodnotím, už se těším...

Uživatel z e-shopu dan.kucera | 6.1.2013 10:30

Temné, mýtické, akční i krvavé. Co víc si přát od počátku všeho ?

Uživatel z e-shopu Hana Koláčková | 26.12.2012 11:01

Velmi špatně proveden režisérský sestřih

Uživatel z e-shopu rossnerj | 30.10.2012 18:29

Recenze vyjadřuje subjektivní názor. Kdyby tento produkt hodnotila statisticky významná skupina lidí, čímž by se dalo říci, že hodnocení má svou váhu, tak pořád se jedná názor ostatních lidí.

Film jsem viděl v kině opakovaně-2x. Netrpělivě jsem čekal, až vyjde dvd, abych si ho mohl koupit.
Líbilo se mi vysvětlení základní otázky v sérii "vetřelců", kde se vlastně vetřelci vzali? Co jsou zač?

Uživatel z e-shopu Petr Beneš | 14.10.2012 10:11

Kdo se těší na dalšího "Vetřelce" tak bude zřejmě zklamán.S uvedenou slavnou ságou (1 - 4 díl) se to nedá srovnat, něco mezi Akty X a béčkovým hororem. Ani ten "Vetřelec" se už klasicky neobjeví. Ještě že jsem na to nešel do kina. R.Scott by toho už měl nechat.
Pítr

Logan | 4.10.2012 22:03

Na základě výsledků vykopávek na různých místech světa je korporací Weyland v roce 2085 do kosmu vyslána vesmírná loď Prometheus. Na palubě jsou vědci Elisabeth Shaw a Charlie Holloway, kteří při vykopávkách odhalili něco jako planetární mapu, odkud by mohli pocházet stvořitelé lidí nazývaní Tvůrci. Posádku tvoří i nevyzpytatelný android David, kapitán Janek, biolog Milburn, geolog Fifield a na všechny dohlíží přísná a distingovaná slečna Vickers. Účelem má být kontaktování Tvůrců a zodpovězení prvotní otázky, za jakým účelem lidi stvořili. V cíli skutečně naleznou hledanou planetku a na ní něčí rukou vytvořené stavby. Místo povznášejícího rozhovoru s bohy však čeká výzkumníky setkání s mnohem horšími tvory, než si dokázali ve svých naivních myslích vůbec představit. Jejich pobyt na planetce se mrknutím oka stává bojem o přežití a z náznaků a zjištění nakonec vyplyne, že i boj o život všech lidí na planetě Zemi.

Režisér Ridley Scott natočil něco jako prequel k Vetřelci, jednomu ze svých nejslavnějších filmů. Natočil temnou sci-fi s hororovou atmosférou. Snímek dále rozvíjí mytologii „vetřelčího“ světa. Více než vetřelcům se však věnuje tzv. Space Jockeyům, kdy jeden z nich byl již krátce k zahlédnutí právě v prvním Vetřelci. Je zajímavé, že některé momenty si scénáristé vypůjčili z comicsů o vetřelcích, které začali vycházet v roce 1989. Bude jistě zajímavé sledovat, kam se děj této nové série, plánované na trilogii, v budoucnu dostane. Přes některé chyby v logice a chování postav, jde stále o nadprůměrně natočený film s výbornou, hutnou atmosférou, zajímavými hereckými výkony a nejednoznačným, otevřeným koncem.

DVD vychází v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Na disku je kvalitní zvuk, a to anglický, český, maďarský, turecký a polský Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky. Standardní DVD obraz je ve formátu 16:9 (2.40:1). V bonusových materiálech lze nalézt zajímavé vynechané a alternativní scény, které jsou česky otitulkovány.

Na českém dabingu se podíleli: Dana Černá - Noomi Rapace (Elizabeth Shawová), Josef Vrtal - Michael Fassbender (David), Kamila Špráchalová - Charlize Theron (Meredith Vickersová), Bohdan Tůma - Idris Elba (Janek), Pavel Rímský - Guy Pearce (Peter Weyland), Marek Holý - Logan Marshall-Green (Charlie Holloway), Zdeněk Podhůrský - Sean Harris (Fifield), Michal Holán - Rafe Spall (Millburn), Petra Hobzová - Kate Dickie (Fordová), Petr Burian - Emun Elliott (Chance), Svatopluk Schuller - Benedict Wong (Ravel), Ivan Jiřík - Patrick Wilson (otec Shawové), Jiří Valšuba, Petr Pospíchal, Zbyšek Horák, Martin Kubačák, Vladimír Kudla a další.
- Překlad: Anna Polanská
- Dialogy: Marek Jindra
- Režie dabingu: Petr Pospíchal

České znění vyrobilo: Barrandov Studio dabing pro Bontonfilm v roce 2012.

Logan | 17.6.2012 16:27

Prometheus

V nedaleké budoucnosti, na základě archeologických vykopávek roztroušených po celé Zemi, zjistí párek mladých archeo-vědců Elisabeth Shaw a Charlie Holloway, že v dávnověku lidé uctívali bohy, kteří v duchu Dänikena přišli z hvězd. Při posledním objevu na skotském ostrově Skye zapadne poslední dílek do skládačky v podobě nástěnné malby, která vyjeví planetární konfiguraci představující v podstatě pozvánku k návštěvě bohů. Po několika letech, konkrétně v roce 2085, se oba vědci probouzejí z hibernace na vesmírné lodi Prometheus. Seznámí a znovu se setkají s ostatními z posádky kapitána Janka, která je sestavena převážně z vědců. Na palubě je tedy např. biolog či geolog. Celý let financuje společnost Petera Weylanda a na expedici za korporaci dohlíží přísná Meredith Vickers. Nedílnou součástí týmu je humanoidní android David. Cílem výpravy má být nalezení mimozemšťanů tzv. Tvůrců, o kterých vědci předpokládají, že stáli za vznikem lidské rasy, a kteří by tak mohli odpovědět na nejpalčivější otázku všech filosofů po smyslu lidského bytí. Netrvá dlouho a loď přistává na cílovém měsíci, kde posádka nachází stavby zcela jistě vytvořené něčí rukou než jen působením přírody. Při prvním průzkumu mimozemské stavby objeví mrtvé obry, podivné kultovní stavby a mnoho záhadných kovových schránek připomínajících termosky. Kvůli strachu a v důsledku písečné bouře dojde k rozdělení vědců uvnitř komplexu, a zatímco Shaw a Holloway na palubě lodi zkoumají hlavu mimozemšťana, jsou biolog Milburn s geologem Fifieldem nuceni strávit noc v temném prostředí mimozemské stavby. Během pár hodin se však ukáže, že lidé tam nejsou jediné živé formy, a že motivace všech účastníků expedice nejsou zdaleka stejné. Děj pak nabírá na obrátkách, kdy dojde na vytoužené setkání astronautů s Tvůrci, ale i s mnohem děsivějšími existencemi, které jak se ukáže, jsou Tvůrci vytvořenou biologickou zbraní. Z přísně vědecké a mírové expedice se obratem stává boj o holé životy, a přestože tak daleko od domova, i boj o samotnou existenci lidské rasy.

Režisér Ridley Scott se oklikou vrátil ke svému slavnému Vetřelci a stvořil temné sci-fi s atmosférou, která by se dala krájet. Nevěnuje se však ikonickému xenomorfovi s dvěma čelistmi, ale točí se okolo mimozemské rasy, jejíž zástupce je ve Vetřelci na okamžik vidět mezi vetřelčími vejci a pro něhož je používán výraz „Space Jockey“. Tyto inteligentní bytosti cestují vesmírem a dle vlastního uvážení zažehávají na planetách život. Co však vytvořili, mohou i zničit, jak se o tom následně přesvědčí lidští astronauti. Prometheus není prequel k Vetřelci, ale film, který rozvíjí mytologii „vetřelčího“ světa a obsahuje tak mnoho narážek a citací, ve kterých znalci poznají odkazy na původní snímek. Kontinuitu zajišťuje i typická biomechanická vizáž mimozemské stavby pocházející z pera H. R. Gigera, výtvarníka a sochaře, který vytvořil podobu vetřelce a všech mimozemských interiérů. Prostředí, triky i doprovodný soundtrack jsou na velmi dobré úrovni. Stejně tak podoba všech nezemských tvorů, ať už jde o humanoidní polobohy Tvůrce či různé červozrůdy.

V roli hlavní hrdinky Elisabeth Shaw se představí Noomi Rapace, která si udělala ve světě jméno dívky, „která si hrála s ohněm“. Nahradila tak Ripleyovou z původní série. Supervizi nad celou expedicí vykonává slečna Vickers v podání Charlize Theron. Guy Pearce hrající přestárlého Petera Weylanda je tak namaskovaný, že jsem to poznal až ze závěrečných titulků. Jednoznačně nejzajímavěji napsanou rolí je pak nevyzpytatelný android David v podání Michaela Fassbendera a je radost sledovat každou jeho scénu.

Pro fanoušky žánru sci-fi a „vetřelčí“ série je snímek Prometheus naprostá povinnost. A ano, ve filmu se dočkáme i něčeho jako předchůdce „facehuggera“ a dokonce i prapředka vetřelce.