Hodnocení Kazatel Kalašnikov (DVD)

Celkem hodnocení: 3 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:3.5.2016
Bender | 3.5.2016 11:30

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Uživatel z e-shopu hnedoch | 20.10.2013 19:52

Skutečný příběh Sama Childerse, drogového dealera, který se rozhodl od základu změnit svůj život a našel poslání jako zachránce tisíců unesených a osiřelých dětí ve válkou zmítaném Súdánu. Roli Childerse, zakladatele humanitární organizace Angels of East Africa, skvěle ztvárnil Gerard Butler

Logan | 27.10.2012 18:00

Sam Childers je motorkář a kriminálník. Právě ho pustili z vězení. Doma se moc nerozkoukal, osedlal Harleye, a s parťákem Donniem v heroinovém rauši přepadnou dealery drog. Jeho manželka Lynn, bývalá striptérka a feťačka, mezitím našla Boha a stala se pravidelnou návštěvnicí nedělních bohoslužeb. Po jedné obzvlášť vydařené akci, kdy málem ubodal indiánského stopaře, se Sam rozhodne se svým životem něco podniknout. Nechá se pokřtít, přestane fetovat a najde si práci. Pomalu se mu začne dařit, založí si vlastní stavební firmu a prosperuje. Jednou v kostele (také totiž nalezl Ježíše) vyslechne přednášku reverenda z africké misie a ta ho zaujme natolik, že se tam vydá. V Ugandě se seznámí s vojákem z Dengem, který má s kolegy zajišťovat bezpečnost misionářů. Spolu s Dengem se Sam vydává do Súdánu, kde již roky zuří krvavá občanská válka, ve které povstalci z Armády Božího odporu používají dětské vojáky, které unášejí jejich rodinám. Sam nalézá nový smysl života a způsob jak kompenzovat všechny špatnosti, kterých se dopustil. Vezme si za své ochranu Súdánských sirotků. Koupí kus půdy, postaví kostel a sirotčinec. Jeho manželka s dcerou ho sice podporují, ale chybí jim. Sam svůj čas a pozornost dělí mezi rodinu a Súdán, kam pravidelně na měsíce létá. Objekt sirotčince i Sam sám se stávají neustálými cíly ozbrojených útoků ze strany povstalců. Sam však není obyčejná křesťanská ovce, ale bývalý motorkář, co se umí ohánět. Nejednou tak bere do ruky samopal a v čele malé vojenské jednotky dává ochutnat rebelům jejich vlastní medicínu.

Velkou předností snímku s trochu nešťastným českým překladem je jeho pozadí, kdy film vychází ze skutečné činnosti Sama Childerse, který již řadu let pomáhá dětem v Jižním Súdánu a založil humanitární organizaci Angels of East Afica. Je jasné, že se asi všechno nestalo tak, jak to vidíme ve filmu, ale muselo to tam být opravdu peklo. Dalším kladem je hlavní představitel Sama, herec Gerald Butler. Ten hraje dostatečně dobře na to, abychom mu věřili radosti i smutek z úspěchů nebo neúspěchů. Navíc je dostatečně fyzicky disponovaný, aby působil dobře na kazatelně s Biblí v ruce a stejně tak mu věříme i jeho zkušenosti se zbraněmi a s brokovnicí mu to sluší. V roli jeho chápavé ženy Lynn se představí Michelle Monaghan. Kumpána Donnieho si zahrál Michael Shannon. Výraznou postavu afrického vojáka Denga ztvárnil Souleymane Sy Savane. V některých momentech film tlačí moc na pilu, ať jde o náboženské agitace, prvoplánové zobrazování utrpení afrických dětí, ale je to americký film a oni to tak prostě občas točí. Také mě zaujala nepravděpodobně dobrá jazyková vybavenost afrických sirotků, kteří dobře mluví anglicky. Musím říct, že jsem to čekal horší a film mě překvapivě bavil a dvou hodinová stopáž mi vůbec nevadila.

Zajímavé jsou fotografie doprovázející závěrečné titulky, kde máme možnost si prohlédnout většinu reálných lidí, kteří byli předobrazem filmových postav.

DVD v České republice vychází v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje kvalitní anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. V jedné chvíli (je to jedna věta) se český dabing nějakým způsobem dostal do anglického originálu. Film je podpořen českými titulky a českými titulky pro neslyšící. Obraz v některých momentech na začátku filmu malinko zrní, ale nic hrozného. Formáte obrazu je 16:9 (2.40:1). Na disku nejsou žádné bonusy,

Na českém dabingu se podíleli: Aleš Procházka, Kateřina Lojdová, Svatopluk Šuler, Bohdan Tůma, Libor Hruška, Milan Slepička, Zuzana Skalická, Jolana Smyčková, Petr Burian, Jakub Saic, Zuzana Šulcová, Terezie Taberiová, Anna Nemčoková, Jakub Nemčok, Lucie Kušmírová, Kristýna Valová, Petr Nezkusil a další

Zvuk: Matěj Večeřa a Michal Páleníček
České znění vytvořila tvůrčí skupina Markéty Kratochvílové