Uživatel z e-shopu Lenka B. | 28.3.2015 12:22

Za mne nevhodně zvolení dabéři. Upřednostňuji původní verzi :)

Uživatel z e-shopu Jiří V. | 7.6.2014 20:49

Doporučuji.

Uživatel z e-shopu Josef P. | 14.4.2014 10:39

Uživatel z e-shopu ahsoc | 14.8.2013 14:19

zatím fikce, ale vlastně ne tak úplná, vždyť co jiného než Hunger Games je převážná část současných reality show, zobrazení žoviálních moderátorů a nadšeného publika je už zcela současné, po technické stránce
slušný obraz a vydařený dabing...

Logan | 22.10.2012 21:23

Po zničující válce vyrostla na území Severní Ameriky země Panem skládající se z dvanácti distriktů, jímž pevnou rukou vládne privilegovaný Kapitol. Po té, co bylo před 74 roky potlačeno rozsáhlé povstání proti Kapitolu, zavedli mocní tzv. Hladové hry. Rok co rok musí každý distrikt vyslat jednoho kluka a jednu holku mezi 12 a 18 lety, kteří spolu pak v aréně bojují na život a na smrt, až zbude pouze jeden vítěz, který je zahrnut slávou a majetkem. Letos ve dvanáctém, jednom z nejchudších distriktů, byla vylosována dvanáctiletá dívka Prim Everdeen. To neunese její starší sestra Katniss a přihlásí se jako dobrovolník. Za pár chvil již ve vlaku uhání spolu s dalším vylosovaným, stejně starým, Peetou Mellarkem, který již řadu let tajně miluje. Po příjezdu do Kapitolu dostanou rychlokurz od rádce Haymitche, který v minulosti jedny Hladové hry přežil. Učí je, jak si získat zájem diváků a přízeň budoucích sponzorů, kteří jim později v aréně mohou zachránit život. Jen co se trochu rozkoukají, jsou už vrženi do lesní arény. Děti se navzájem zabíjejí, až zůstanou jen skupinky nebo silní jedinci. Mezi Katniss a Peetou se navíc začne rodit milostný vztah. Přesto, pravidla jsou neúprosná a vítěz může být jen jeden.

Úspěšná adaptace bestselleru Hunger Games je prvním dílem z trilogie z fiktivního světa budoucnosti. Režiséru Gary Rossovi se povedlo natočit napínavý, dobrodružný film odehrávající se v budoucnosti, přesto až na pár výjimek bez vědeckofantastických serepetiček. Má silnou hlavní hrdinku, se kterou sympatizujeme a které můžeme po celý film držet palce. Je sice pravda, že děj snímku si půjčuje, kde může. Namátkou lze zmínit Běžícího muže či Battle Royale, ale to není vinou filmu, ale knižní předlohy. Hunger Games sice nejsou bez chyby, ale jako zábava fungují skvěle. Radost dělá i výborný hudební doprovod.

Tvůrci filmu měli rozhodně šťastnou ruku při volbě Jennifer Lawrence, když jí obsadili do role Katniss. Je krásná, statečná a silná a přesto určitým způsobem i křehká. Problémům čelí se vztyčenou hlavou a nepropadá zbytečné panice. Je absolutně uvěřitelná ve všech polohách. Typově je přesný i Josh Hutcherson jako Peeta. V zatím malé roli Hurikána se představí „Thorův“ bratr Liam Hemsworth. Mentora Haymitche si zahrál sympatický Woody Herrelson. Ve filmu se mihne i zpěvák Lenny Kravitz a postavu prezidenta Snowa si vychutnal Donald Sutherland.

DVD v České republice vychází v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje kvalitní, pokojně zurčící anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen normálními českými titulky i českými titulky pro neslyšící. Čistý obraz je ve formátu 16:9 (2.40:1). Na disku nejsou žádné bonusy, i když si dovedu představit, že zrovna u tohoto filmu by jich mohla být spousta.

Na českém dabingu se podíleli: Terezie Taberyová, Otakar Brousek ml., Petr Neskusil, Pavel Rímský, Jan Maxián, Zdeněk Mahdal, Dana Černá, Libor Hruška, Michal Holán, Filip Švarc, Zuzana Skalická, Ivana Korolová, Jolana Smyčková, Bohdan Tůma, Vladimír Čech, Petr Burian, Oldřich Hajlich, Klára Šumanová, Jaroslav Kaňkovský, Bedřich Šetena, Zuzana Šulcová, Hana Talpová, Milan Slepička a další

Překlad: Lidmila Hrůzová
Zvuk: Matěj Večeřa a Michal Páleníček
Režie českého znění: Martin Těšitel