Uživatel z e-shopu Alena Navrátilová | 9.9.2012 16:49

Super film! Moc jsme se pobavili! Jinak obchod přehledný a skvělý.

Uživatel z e-shopu Počítače Koudele | 9.9.2012 11:55

super

Black | 5.4.2012 23:39

Okresní přebor – Poslední zápas Pepika Hnátka (DVD recenze)

Pepik Hnátek, přísný fotbalový trenér Slavoje Houslice často kárá své svěřence. Co na tom, že třeba dali gól, když nerespektují předem stanovenou taktiku. Jelikož chce svůj tým dotáhnout do krajské divize, naordinuje jim před každým zápasem půldenní soustředění, což se nelíbí jak hráčům, tak jejich manželkám. Jediný, kdo tajně souhlasí, je servilní kapitán týmu Luňák. Do této doby nekompromisní trenér, který své fotbalové vášni podřídil prakticky celý svůj soukromý život, je však náhle postaven před novou situaci. Poté, co prodělá infarkt, dosáhnou jeho zdravotní problémy takové úrovně, že jestli nepodstoupí transplantaci srdce, může to pro něj mít fatální následky. I v této situaci mu vše určuje fotbal. Důležité je pro něj, aby se termín operace nekřížil s fotbalovou sezónou a neméně důležitá je i osoba případného dárce, protože co kdyby to byl, nedej bože, Slávista! Jeho zdravotní stav se nesmí nikdo, včetně manželky, za žádných okolností dozvědět. Přestane tedy pít, kouřit a chodit za chlapama do hospody, což pomůže rozšířit fámu, že má ženskou. Současně Slavoj řeší situaci s kolotočáři, která se postupně vymkla kontrole. Z jednoho auta a karavanu, které po nehodě zaparkovali u fotbalového hřiště, se stalo malé ležení světských. V okamžiku, kdy je Hnátek ze zdravotních důvodů dočasně zbaven trenérské funkce, osudy hráčů a kolotočářů se neblaze prolnou v uspořádání pouti přímo na hřišti. Jak dopadne zápas bez Hnátkova vedení a podstoupí nakonec připravovanou transplantaci?

Hlavní postavou je legendami opředená postava trenéra s licencí – Josefa Hnátka, kterého výborným způsobem ztvárnil herecký fenomén posledních let, Miroslav Krobot. Protože se v seriálu tento muž vyskytoval pouze jako popel rozprášený po houslickém hřišti, rozhodli se tvůrci, že ho fanouškům seriálu představí i v živoucí podobě. Příběh je situován do doby Hnátkova života a rozehrává dilema muže, pro něhož je fotbal celý život. A jak se nakonec ukáže, dokonce víc než život. Hnátek v podání Krobota je psychotický asociál s prioritami mimo realitu. Nic kromě fotbalu pro něj nemá větší důležitost, ani jeho manželka, ani lidské vztahy, ani jeho zdraví. Na své hráče je jako pes a čeká od nich, že stejně jako on i oni podřídí celý svůj život fotbalu. Děj filmu se odehrává v časovém období, které těsně předchází začátku původního seriálu. Film tak prohlubuje mytologii seriálu. Představuje postavy, které diváci dobře znají a v několika případech i vysvětluje jejich chování. Tak se například dozvídáme, jak se pokladník Ludva Hovorka v podání Pavla Kikinčuka dostal přes karetní hazard k závislosti na výherních automatech. Setkáme se se všemi starými známými postavami z houslického týmu a i s řadou lidí, kteří se motají okolo. Uvidíme tedy Luďka Sobotu jako předsedu Vaška Orla, sexuálně zdatného zdravotníka veterináře Adolfa Větvičku v podání Leoše Nohy, Ondřeje Vetchého jako kapitána a „vlezdoprdelku“ Jirky Luňáka, Davida Novotného jako línou hvězdu týmu, Jardu Kužela a mnoho dalších nových postav, na prvním místě samotného Hnátka, ale i jeho kamaráda doktora Krhavého zahraného Janem Hartlem a všech kolotočářů a světských, kteří získají v Houslicích dočasné útočiště.

Režisér Jan Prušinovský napsal k filmu i scénář a dokonce i stejnojmennou knihu. Je celoživotním fotbalovým fanouškem a amatérským fotbalistou, takže jeho umělecký záměr je určen jeho vášní pro sport. Je samozřejmě i autorem seriálu Okresní přebor, který se setkal s velkým ohlasem a získal si značnou oblibu u diváků. Jde o komedii se spoustou skvělých scén a gagů, ale ve filmu se vyskytnou i momenty temnější, které do výborné komedie propašovaly závany dramatu a vytvářejí tak dobrý film.

Pro fanoušky seriálu je tento film naprostou povinností, ale z vlastní zkušenosti vím, že může zafungovat i u lidí, kteří neviděli ani jeden díl. Vzhledem k dokonalým hereckým výkonům jde o snímek vhodný pro širokou diváckou obec.