Výborná zábava od začátku do konce. Dlouho jsem se u nějakého filmu takhle nepobavil.

Uživatel z e-shopu vonhetzer | 16.12.2012 12:48

Výborný film. Doporučuji sledovat v originálním znění s titulkami. Český dabing nic moc.

Uživatel z e-shopu Alexandra Sáňková | 5.12.2012 10:50

Vřele doporučuji

Logan | 12.11.2012 15:54

Bohatý, ochrnutý aristokrat Philippe je totálně znuděný životem a tím, jak s ním všichni v okolí zacházejí jako s chudáčkem. Náhodou se na jeho výběrovém řízení na nového ošetřovatele ocitne i Driss, černošský přistěhovalec ze Senegalu, který si původně přišel jen pro razítko na pracák. Svou bezprostředností a živelností si Philippa získá a práce je mu nabídnuta. Přes počáteční neshody a obrušování hran v sobě oba muži postupně najdou zalíbení a vznikne mezi nimi hluboké přátelství. Navíc se navzájem obohatí zkušenostmi a bonusy pocházejícími z jejich sociálního prostředí. Philippe si konečně po letech užije vlastní narozeninovou oslavu, okusí „ušní“ sex a pozná opojné účinky marihuany. Driss naopak trochu nakoukne do hájemství umění a získá touhu konečně se vymanit ze závislosti na státních sociálních dávkách.

Francouzský film Nedotknutelní je inspirován skutečnými osobami a jejich životními osudy. O to je jeho potencionální dopad na diváka silnější. Hlavním posláním snímku je ukázat, že nikdy není tak zle, aby nemohlo být lépe. Že život se dá užívat, i když je člověk postižený nebo hendikepovaný. Snímek obsahuje zručně dávkovanou porci emocí a humoru. Patosu se sice nevyhýbá, ale to k tématu tak nějak patří. Pozitivní energie, kterou film obsahuje, má schopnost diváka nabít a zlepšit mu chmurnou náladu. Na tom mají stěžejní podíl i herecké výkony zejména pánů v obou hlavních rolích, na což mohou být po právu hrdí.

Nedotknutelné vycházejí v České republice v distribuci společnost Hollywood C.E. s.r.o. Disk obsahuje kvalitní francouzský a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky. Obraz je ve standardní DVD kvalitě a je ve formátu 16:9 (1.78:1). Na disku nejsou žádné bonusy.

Na českém znění se podíleli: Petr Lněnička - Omar Sy (Driss), Ladislav Frej - François Cluzet (Philippe), Zuzana Skalická - Anne Le Ny (Yvonne), Anna Suchánková - Alba Gaïa Kraghede Bellugi (Elisa), Andrea Elsnerová - Audrey Fleurot (Magalie), Jana Postlerová - Clotilde Mollet (Marcelle), Bohdan Tůma, Petr Neskusil, Jan Škvor, Tomáš Borůvka, Michal Holán, Lucie Kožinová, Svatopluk Schuller, Petr Gelnar, Jakub Nemčok, Jan Köhler, Aneta Talpová, Martin Zahálka, Aleš Procházka, Jaromír Meduna, Miloš Vávra, Luděk Čtvrtlík a další.

Překlad a dialogy: Ivan Kotmel, Agentura K
Pro Hollywood Classic Entertainment vyrobilo Studio Soundwave v roce 2012

Logan | 17.6.2012 16:22

Nedotknutelní

Černoch Driss, přistěhovalec ze Senegalu, žijící na předměstí Paříže v černošském „ghettu“ se jednoho dne octne na výběrovém řízení na ošetřovatele bohatého, ale na většinu těla ochrnutého, aristokrata Philippa (hýbe pouze hlavou). Neměl přitom žádnou touhu po nové práci a přišel si pouze pro razítko pro pracák, aby mohl dále pobírat sociální dávky. Předběhne většinu uchazečů a vtrhne k Philippovi jako velká voda. Po krátké slovní přestřelce ochrnutého muže zaujme svou živelnou bezprostředností a veskrze pozitivním přístupem k životu. Druhý den je přijat na zkušební období, zabydlí se v luxusním pokoji přímo v paláci a seznamuje se jak s náplní své nové profese, tak i s ostatními residenty. Jde především o Philippovu dceru, jeho sexy osobní asistentku, ošetřovatelku a zahradníka. Svou nespoutanou energií Driss postupně nabíjí dosud poněkud apatického Philippa. Přes počáteční ostych a nedůvěru Driss pronikne do tajů a záludností ošetřování a mezi muži se postupně vytváří přátelské pouto. Tu a tam si zakouří trávu pro zlepšení nálady, způsobí společenské faux pas na nóbl operním představení, díky Drissovi Philippe zažije jednu z nejlepších oslav svých narozenin za posledních několik let a konec konců nevratně převrátí jeho dosavadní život naruby. Zatímco Driss Philippovi dodává pozitivní náhled na život, Phillipe Drissovi otevírá nové obzory, dodává touhu po osamostatnění a snahu o nezávislost na sociálních podporách. Přestože jsou oba muži již dospělí, v jistém smyslu u nich dojde i k jistému dospění, což je u Drisse symbolizováno stálým zaměstnáním a jistým zmoudřením a u Phillipa srovnáním jeho soužití s vlastní dospívající dcerou a zejména navázáním nového romantického vztahu se sympatickou, dosud pouze dopisovací, přítelkyní.
V první řadě je nutno zmínit, že ač se může na první pohled zdát, že jde o dojemný vyfabulovaný příběh, ve skutečnosti je snímek silně inspirovaný skutečnými událostmi. Pouze s tím rozdílem, že ve skutečnosti ošetřovatel nebyl černoch, ale Arab. Ač je ve filmu několik velmi silných scén a několik velmi dojemných momentů, je vše v rovnováze se zajímavými zápletkami a s mnoha opravdu vtipnými okamžiky. Humor je místy skutečně nekorektní, kdy se strefuje nejenom do černochů nebo si dělá srandu z postižených lidí. Nic z toho však nepůsobí nijak urážlivě. Toto je ostatně také jedna z věcí, které Philippe na Drissovi oceňuje, a to jeho přístup k němu, jako k člověku sobě rovnému, kdy se k němu chová, jako by vůbec ochrnutý nebyl.
Stěžejním bonusem filmu jsou kromě příběhu a scénáře hlavně herecké výkony obou hlavních představitelů, jejich vzájemná chemie a trefné slovní přestřelky. V roli Philippa, aristokrata kvadruplegika, se představuje francouzský herec François Cluzet a v roli Drisse exceluje Omar Sy, který si svým výkonem vysloužil ocenění Césarem za nejlepší herecký výkon. Je to zejména jeho zásluha, že je film tak moc nabitý pozitivní energií.
Režisérská a scénáristická dvojice Olivier Nakache a Eri Toledano vytvořili film, který si vás získá svou lidskou hloubkou, natočenou v humorném nevtíravém stylu. Nedotknutelní zaznamenali obrovský úspěch nejen v rodné Francii, kde se stali nejnavštěvovanějším filmem roku, ale i druhým komerčně nejúspěšnějším francouzským filmem všech dob. Jednoznačně jde o film, který stojí za to vidět a po jeho shlédnutí, možná budete mít po těle stejně příjemný pocit, jako po někdejším skouknutí Amélie z Montmártru. Jako alternativa k americkým ztřeštěným komediím funguje skvěle.