Hodnocení Sabrina (Edice Filmové klenoty) (DVD)

Celkem hodnocení: 2 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:18.12.2013
ladynka | 18.12.2013 11:39

Logan | 7.10.2012 18:01

Ve svém sídle na Long Islandu žije rodina bohatého průmyslníka a magnáta pana Larrabee. Ten má dva rozdílné syny, seriózního pracanta Linuse a mladšího sukničkáře a playboye Davida. Dům je plný služebnictva a mezi nimi se také od malička pohybuje Sabrina dcera anglického šoféra Fairchilda. Ta je již od puberty hluboce zamilovaná právě do Davida, který však přehlíží její existenci. Po nezdařeném a zoufalém pokusu o sebevraždu, ve kterém jí zabrání Linus, odjíždí Sabrina do Paříže, aby studovala kuchařské umění a zapomněla na nešťastnou lásku. Po dvou letech se vrátí na rodný Long Island a první koho na nádraží potká je David. Ten jí ale nepozná, protože změnila účes a garderobu a začne jí nepokrytě balit. Sabrina, která ho stále miluje, si s ním nejprve zlehka pohrává. Když David zjistí, o koho jde, pozve ji na párty, která se na sídle večer koná. Zamlčí jí, že je zasnouben. Vypadá to, že se do Sabriny zamiloval a je dokonce ochoten zasnoubení zrušit. Linus Larrabee, který z obchodního hlediska potřebuje, aby si David vzal svou bohatou snoubenku, vymyslí plán. Davida na pár dní odstraní z cesty a začne se sám dvořit Sabrině, aby se do něj zamilovala, a pak ji pod lživou záminkou pošle zpět do Paříže. S něčím však starý mládenec Linus nepočítal. Vůbec ho nenapadlo, že by se mohl do Sabriny zamilovat on.

Výbornou romantickou komedii Sabrina natočil v roce 1954 režisér Billy Wilder. Jde o dílo ze zlaté éry Hollywoodu. Je to natočené takovým staromódním stylem, jaký se dnes již moc nevidí, ale možná právě proto a pro tu pohodovou nostalgii, která z filmu sálá, je to taková příjemná podívaná. Příběh plynule plyne bez nějakých zásadních zvratů. Všechny zúčastněné postavy jsou pohodové a divák víceméně drží palce všem. Oba bratři jsou každý svým způsobem sympaťáci a Sabrina je roztomilá a okouzlující. V hlavní roli Sabriny se představí Audrey Hepburn. Linuse si zahrál Humphrey Bogard a Davida pak William Holden.

V České republice DVD vychází v distribuci společnosti Magic Box, a.s. Disk obsahuje pouze anglický a německý mono zvuk, což u tohoto typu filmu nijak zvlášť nevadí. Film je podpořen titulky v mnoha jazycích, včetně českých. Film je černobílý, ale obraz je vzhledem ke svému stáří docela ostrý. Formátu obrazu je 4:3.

- Foto galerie z natáčení filmu
- Zajímavý film o filmu (anglicky s anglickými titulky)