Hodnocení Odsouzení (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:28.9.2012
Logan | 28.9.2012 21:20

Betty Anne a Kenny Watersovi jsou sourozenci, kteří se již jako děti spoléhali hlavně na sebe navzájem. Zatímco Betty Anne proplula dětstvím více méně v pohodě, Kenny měl problémy s policií již od malička. Než dospěl, tak byl již nechvalně známý v celém rodném městečku Ayer, ve státě Massachusetts. Jednoho dne roku 1980 je zatčen pro podezření z vraždy Kathariny Brow. Pro nedostatek důkazů je propuštěn, avšak následující rok ho policie znovu zatýká a obviňuje z vraždy a loupeže. Přestože stále prohlašuje, že je nevinný, události nabírají rychlý spád a po výpovědích jeho bývalé manželky a bývalé milenky a na základě nepřímých důkazů je odsouzen na doživotí. Betty Anne samozřejmě neuvěří, že by něco takového mohl Kenny spáchat a protože nemá dostatek financí na špičkového právníka, rozhodne se pro radikální řešení. Dodělá si maturitu, úspěšně složí přijímačky na práva. Taktak stíhá práci v baru, školu a péči o rodinu. Není tedy překvapením, že se jí brzy rozpadne manželství. Již během studia, vše podřizuje snaze nalézt nějaké řešení v bratrově případu. Prostřednictvím kamarádky se na konci 80. let dozvídá o existenci DNA, jakožto důkazního prostředku. Společně s kamarádkou a vedoucím z projektu Nevinní se snaží nalézt jakékoli pochybení ve vyšetřování a hlavně zajistit krevní stopy nalezené na místě činu. Vzhledem k tomu, že ne všichni svědci vypovídali pravdivě, místní policistka při obvinění Kennyho sledovala vlastní cíle a pro státní návladní není příjemné přiznat pochybení, bude cesta za bratrovou nevinnou trnitá a nesnadná.

Film Odsouzení byl natočen podle skutečného případu z 80. let, kdy skutečná Betty Anne 20 let neúnavně bojovala za svobodu svého bratra. Jako námět pro film, je to lákavé a není nikterak překvapivé, že se režiséru Tonymu Goldwynovi podařilo natočit civilní, takřka komorní, přesto velmi napínavý snímek. Nepotřeboval na to mega rozpočet na výbušné triky, stačilo jen pár kvalitních herců a nosné téma.
Film na český trh přináší distribuční společnost Magic Box. Postavu Betty Anne ztělesnila „oscarová“ Hilary Swank. V roli jejího bratra Kennyho se představuje zajímavý Sam Rockwell. V menších rolích uvidíme Minnie Driver, Petera Gallaghera a v malé roli zrádné milenky září herecký klenot Juliette Lewis.

Zvuk na disku je standardní anglický a český Dolby Digital 5.1. České znění vytvořila tvůrčí skupina Markéty Kratochvílové. Na dabingu se podíleli Dana Černá, Nikol Votočková, Zbyšek Pantůček, Klára Kuklová Vodénková, Lenka Krobotová, Pavel Vondra, Natálie Topinková, Regina Řandová a další. Film je podporován českými titulky. Pěkný obraz je ve formátu 16:9. Kromě upoutávek na jiné tituly je bonusová výbava nulová.