Hodnocení Frankenweenie (DVD)

Celkem hodnocení: 3 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:14.5.2013
Tom Hardy | 14.5.2013 19:44

Viktor a jeho pes Sparky jsou nejlepšími přáteli. Není se proto čemu divit, že když čtyřnohý miláček nešťastnou náhodou zemře, Viktora to zasáhne. No a protože jsme ve filmu Tima Burtona, poměrně rychle dojde vzkříšení a roztomilý psík dál pobíhá městem. Akorát mu čas od času něco upadne…

Burton je hračička a Frankenweenie patří k jeho největším miláčkům. Poprvé se psovi ve stylu Frankensteinova monstra věnoval v roce 1984 vr třicetiminutovém kraťasu. Ten dnes platí za kultovní záležitost a na Blu-ray naštěstí nechybí (ti, kdo plánují nákup DVD, ho budou muset oželet). K jeho celovečerní variantě přistoupil Burton s laskavou pokorou k béčkovému žánru. Je to ten vzácný příklad filmu, který vypadá, jakoby se propadl časem a přitom ani minutu nepůsobí zastarale.

A přirozeně je to zábava, pokud je vám humor Tima Burtona blízký. Pro mě je to moje krevní skupina.
Film vypadá na Blu-ray přímo fantasticky a to jak ve 3D, tak 2D. Tady se majitelům 3D televizorů vyplatí připlatit si za disk s prostorovou verzí filmu. Animáky zpravidla vypadají na Blu-ray jedinečně a Frankenweenie to jen potvrzuje. Těžko budete hledat v obrazu byť jedinou chybičku. Zvuk nijak nezaostává, což nepřekvapí při pohledu na specifikace – originální stopa je totiž DTS-HD Master 7.1, což je něco, co se k nám příliš nedostává. Nabízí se otázka, kde se na takový zvuk ušetřil prostor…

… čímž se dostávám k největšímu překvapením disku. Frankenweenie NEOBSAHUJE český dabing. Na to už jsem nenarazil v rámci nových disků dlouho. Souhlasím s tím, že pro děti snímek není, ale dabing často preferují i dospělí (ne, že bych jim to schvaloval, ale co s vámi:) Pokud nejsou titulky vaše hobby a bez českého znění nedáte ránu, je pro vás Frankenweenie zapovězeným diskem.

Bonus je použitelný standard – dva dokumenty o celkové délce 30 minut, již zmíněný původní snímek z roku 1984, původní kraťas „Kapitán Sparky a Létající talíře“, hudební videoklip a série upoutávek. Není toho mnoho, ale zase je všechno zábavné/zajímavé a česky otitulkované.

Frankenweenie rozhodně stojí za koupi. Jediným mínusem může být pro někoho absence českého dabingu. Jinak lze disk jen chválit a to jak přepis filmu, tak i pokud jde o bonusové materiály.

Logan | 6.5.2013 11:32

V USA ve městě Nové Holandsko žije s rodiči malý Victor Frankenstein i se svým bulteriérem Sparkym. Když jednou Sparky nešťastně zahyne pod koly auta, zhroutí se Viktorovi celý život. Pak mu však svitne naděje. Pod vlivem profesora vědy pana Rzykurskiho, se pokusí o experiment s elektřinou a Sparkyho oživí. Taková událost se však nedá utajit a postupně se provalí. Žárliví spolužáci, ve snaze vyhrát vědeckou soutěž, Viktoruv pokus okopírují, a to každý se svým mazlíčkem. Všem se to však vymkne a na město zaútočí řada zmutovaných příšer. Naštěstí se proti nim lidé spojí a za vydatné pomoci zmrtvýchvstalého Sparkyho je porazí.

Animovaný film FrankenWeenie: Domácí mazlíček režiséra Tima Burtona je vynikají poctou klasických černobílých hororů. Nejvíce si bere pochopitelně z Frankensteina, ale dočkáme se i Drákuly, Mumie nebo třeba Gremlinů. Černobílost snímku dokonale přispívá k dokonalé atmosféře.

DVD FrankenWeenie: Domácí mazlíček vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize Magic Box. Disk obsahuje dobrý prostorový anglický zvuk Dolby Digital 5.1. Snímek není naštěstí opatřen českým dabingem. Takže si i divák, který je líný číst české titulky může vychutnat dokonalý originální zvuk s řadou zajímavých přízvuků, které v českém dabingu vždy absentují. Film je podpořen českými titulky. Obraz je ostrý, kvalitní a jak jsem již uvedl černobílý. Formát obrazu je 16:9 (1.85:1).

- Frankenweenie: Okružní jízda (film o filmu – v angličtině s českými titulky)
- hudební videoklip „Pet Sematary“
- trailery na jiné filmy