Obrazově docela vydařený přepis, denní exteriéry a polocelky vypadají velmi dobře, ale noční scény a interiéry nic moc.

Anglická audio stopa je naprosto v pohodě, nemám žádnou připomínku, český dabing jsem radši ani nezkoušel.

Disk nenabízí žádné bonusové materiály, tudíž není co hodnotit, je to škoda, že český distributor nemá zájem.

Velmi příjemný film mixující akci a humor, škoda jen, že distributor nakonec neměl odvahu vydat i plánované blůčko.

Marko | 1.3.2014 12:48

Logan | 5.11.2012 18:51

Bezejmenný loupežník ujíždí se svým lupem směr mexické hranice. Za dramatických okolností se dostane na druhou stranu, kde je zatčen místní policií a odveden do speciálního vězení El Pueblito. Peníze z loupeže si nechají zkorumpovaní mexikáni a zapomínaje na základní pravidlo, začnou nezřízeně utrácet. Gringo se zatím ve vězení rozkoukává a odhaluje fungování místní samosprávy. Obstará si peníze a stoupá na žebříčku s cílem dostat se ke kápovi Javimu, ve kterém vidí způsob, jak se brzy dostat ven. Peníze, které ukradl, však nepatřili bance, ale mafiánu Frankovi, který je chce samozřejmě zpátky. Do toho se ještě bezejmenný hrdina zakouká do matky kluka mající ve vězení významné postavení. Jako jediný je totiž vhodný dárce orgánů, které mohou Javimu zachránit prochlastaný život. Gringo tedy na koleni vymyslí plán, jak zachránit kluka, zbavit se Javiho i Franka, dostat se ke svým ukradeným doláčům, zmizet z vězení a zalézt někam do klidu, kde si konečně užít ty letní prázdniny.

Hlavní roli bezejmenného desperáta si zahrál Mel Gibson, který je současně i spoluautorem scénáře. Jeho hlas promlouvá od začátku k divákovi a odkazuje tak k žánru noir. Snímek pěkně „odcejpá“, napínavé scény střídají akční a místo zbude i na pár vtipů. Výborná je scéna, kdy Gibsonův hrdina imituje Clinta Eastwooda, což oceníte zejména při sledování filmu v originále. Paradoxní je však to, že Gibsona dabuje zrovna Ladislav Županič, což je dvorní dabér právě Eastwooda.

Celým svým vyzněním, zejména chováním hlavního hrdiny jakoby šlo o pokračování staršího Gibsonova filmu Odplata, což nepřímo vyplývá z přebalu na DVD, kde je hrdina pojmenován Porter. Toto je však chyba a podobné vyznění obou filmů je čistě náhodné. Navíc Gibsonova postava nemá ve snímku žádné jméno, protože své skutečné jméno nikomu neřekne a v titulcích je pojmenován jako „řidič“ a nikoli Porter.

Film se mi líbil už v kině a nic ze své působivosti a zábavnosti neztratil ani na televizní obrazovce. Nejde o žádné velké dílo, je to taková žánrová jednohubka, ale skvěle mě pobavila a musím znovu pochválit skvělý, stylový soundtrack, který přesně doprovází dění ve filmu.

Moje letní prázdniny vychází v České republice v distribuci společnost Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje kvalitní anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen normálními českými titulky a českými titulky pro neslyšící. Čistý obraz je ve formátu 16:9 (1.85:1). Na disku nejsou bohužel žádné bonusy.

Na českém dabingu se podíleli: Ladislav Županič, Stanislava Jachnická, Petr Nezkusil, Libor Terš, Petr Burian, Vasil Frydrich a další.

Překlad: Martin Gust,
Produkce: Markéta Kratochvílová,
Zvuk: Matěj Večeřa,
Režie: Eduard Jenický,

České znění vytvořila tvůrčí skupina Markéty Kratochvílové.

Uživatel z e-shopu staka08 | 23.6.2012 10:49

Chlápek beze jména v klaunském kostýmu uhání v autě podél americko-mexické hranice. Na zadním sedadle další klaun kašle krev na složitě ukradené dva miliony dolarů a pronásleduje je několik policejních aut. Jediná možnost, jak se zachránit před neúprosně se stahující smyčkou pletenou rukou zákona, je prorazit plot na hranici a po nevyhnutelném zničení, již tak dost poškozeného vozidla, se nechat sebrat menším zlem, tedy mexickou policií. Mexiko, jak známo, je země prorostlá korupcí a tak jakmile se tamějším poldům naskytne pohled na několik tašek narvaných k prasknutí bankovkami, je tajemný antihrdina, který nikomu neříká své pravé jméno, eskortován za katr a jeho již mrtvý kumpán pohřben na neznámém místě. Vězení je v Tijuaně a jmenuje se El Pueblito (Vesnička) a opravdu to taková vesnička je. Vězni mají určitou volnost, kromě toho, že nesmějí ven, mohou skoro vše. Kdo má peníze může si sehnat bydlení dle finančních možností. S vězni mohou v objektu žít jejich manželky a děti. Přístup k drogám a zbraním je tu samozřejmostí. Dozorci jsou zde pouze do počtu, neboť skutečným vládcem je zde gangster Javi Huerta řídící chod společenství prostřednictví svých příbuzných. Nově příchozí gringo dostane párkrát na budku, ale jeho schopnost adaptability je vskutku nadprůměrná a tak po pár dnech pozorování si obstará zbraň, slušný finanční obnos, skromný příbytek a hlavně komplice v podobě malého kluka, který žije ve vězení se svou odsouzenou a ne zcela nepřitažlivou matkou. Chlapec má výjimečné postavení, neboť jakožto nositel velmi vzácné krevní skupiny je ideálním dárcem, až bude Javi potřebovat vyměnit svá prochlastaná játra. Před Američanem tak stojí několik stejně důležitých úkolů. Nejdřív musí přežít, protože po něm jdou nejen místní drsňáci, ale i zabijáci poslaní mafiánem Frankem, protože to byly právě jeho peníze, které byly na začátku ukradeny, a Frank je chce zcela logicky zpátky. Ke všemu do celé věci šťourá pracovník americké ambasády v Tijuaně, který by si také rád strčil svůj nenasytný rypák do balíku dolarů. Náš hrdina tedy vymyslí plán, pro který musí získat Javiho, zbavit se Franka, dostat se znovu k ukradeným penězům a uklidit se někam do klidu, nejlépe s novou mexickou rodinkou.

Zápletka filmu není sice kdovíjak originální, ale zpracování je svižné, tvůrci nepřekračují rámec žánru akčního thrilleru a hodina a půl uplyne jako nic. Zajímavé je zpracování samotného vězení El Pueblito, které vychází z reálného předobrazu v El Centro de Readaptacion Social de la Mesa, které vzniklo v roce 1956 v Tijuaně jako experiment, kde bylo vězňům dovoleno vzít si s sebou do vězení své ženy, děti a přítelkyně. Ve snímku jsou skvěle natočené momenty, kdy Američan poznává chod celého vězení, obsahuje několik zajímavě natočených přestřelek a kupodivu i pár výborných vtípků.

Z hereckého obsazení filmu jasně dominuje Mel Gibson v hlavní roli, který k filmu napsal i scénář a původně ho měl i režírovat. Je to starý dobrý Mel, jak ho máme rádi např. ze Smrtonosné zbraně. Jeho postava není žádný akční hrdina, ale spíš protřelý zloděj a hláškující podvodník, který se nijak nebrání shodit sám sebe, avšak když to vyžaduje situace, ukáže se, že není tak morálně prohnilý, jak by se mohlo na první pohled zdát. Výraznou vedlejší rolí je pak mafián Frank, kterého si vystřihl můj oblíbenec a současně majitel ostrého profilu Peter Stormare. Ani nikdo z ostatních, převážně latinskoamerických herců, se nemusí za svůj herecký výkon stydět, a to ani představitel dětské role.

V neposlední řadě je vhodné vyzvednout velmi povedený soundtrack provázející celý film a krásně dotvářející upocenou mexickou atmosféru, která jako by vykoukla ze špagety westernů, a sestávající hlavně ze stylové mexické hudby či hispánských tradicionálů i popových písniček.

Jde o snímek, který má především pobavit a jako čistě akční žánrová podívaná toto své poslání bez výhrady plní. Navíc je příjemné vidět Mela Gibsona v roli, kterou my, jeho fanoušci, dokážeme ocenit a nostalgicky zavzpomínat na 80. a 90. léta.