Hodnocení Abraham Lincoln: Lovec upírů (DVD)

Celkem hodnocení: 3 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:22.7.2013
Uživatel z e-shopu ahsoc | 22.7.2013 07:55

díky zdrćujícím kritikám odborníků i neodborníků nakonec velké a navíc příjemné překvapení - vcelku dobře promyšlená alegorie, která by snad měla urazit spíš příznivce Konfederace, než Lincolna, navíc skvěle zrežírovaná s dokonalými triky, navíc velmi dobrý obraz na DVD 90%, jo: tečka

Logan | 20.11.2012 18:36

Jako dítě je Abraham Lincoln svědkem toho, co se později ukázalo, jako útok upíra. V důsledku upírské nákazy o několik dní později umírá jeho matka. Když mladý Abraham dospěje, rozhodne se pomstít domnělému vrahovi, obchodníku Bartisovi. Při pokusu o vraždu, však zjistí, že čelí horšímu zlu, než si dokázal představit. Jen holý život mu zachrání podivín Henry Sturges, který Abrahama následně zasvětí do tajných upírských dějin a jejich vlivu na americkou historii. Lincolna vytrénuje pro boj a vytvoří z něj dokonalý nástroj na zabíjení nemrtvých. Tím se Abraham dostane do hledáčku upířího vládce Adama, usídleného na otrokářském Jihu. Aby ochránil své blízké, přestává po nocích bojovat s upíry a vstupuje do politiky. Po letech to dotáhne, jak známo, až na 16. prezidenta Spojených států. Největší výzva ho však teprve čeká. Otrokářství na jihu totiž sloužilo hlavně upírům a to jinak než jen jako zásobárna levné pracovní síly a Adam se své moci a jídla nehodlá vzdát tak jednoduše. Schyluje se tedy k boji o přežití lidské rasy. Válka Severu proti Jihu tak získává úplně jiný rozměr.

Film je adaptací stejnojmenné knihy Setha Grahame-Smitha. Režie se ujal mistr trikové akce Timur Bekmambetov. Žánrově snímek osciluje mezi akčním filmem, hororem a fantasy. Pochvalu si tvůrci zaslouží za působivé ztvárnění upírů. Na digitálních tricích je vidět, že peníze byly použity hlavně na ně. V druhé polovině sice polevuje tempo vyprávění a chtělo by to trochu prostřihat, ale závěrečná bitva vše zachraňuje. Nejde o velké umění, ale především o zábavu.

DVD v České republice distribuuje společnost Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje kvalitní, burácivý anglický, český, maďarský a polský zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen titulky v mnoha jazycích, včetně českých a anglických. Obraz je ostrý, který dává vyniknout sytým barvám a různým barevným filtrům. Obraz je ve formátu 16:9 (2.40:1).

Na českém dabingu se podíleli: Dalibor Gondík, Dana Černá, Marek Libert, Roman Hájek, Bohdan Tůma, Martin Zahálka, Vanda Károlyi, Eva Spoustová, Josef Carda, Bohuslav Kalva, Petr Burian a další.

- Film o filmu obsahující rozhovory s tvůrci a herci, scény z natáčení a malé zamyšlení nad přechodem od knihy k filmu. (české titulky)
- Komentář scenáristy a spisovatele knižní předlohy

Logan | 15.7.2012 15:54

Kolem roku 1820 je malý Abraham Lincoln svědkem události, kterou si neumí vysvětlit. Jednou v noci zahlédne dírou ve stropě zlého obchodníka Jacka Bartise, kterak kousá do ruky jeho matku Nancy. Ta po několika dnech umírá na neznámou chorobu. O několik let později, po pomstě toužící Abraham, plánuje zabít Bartise. Netuší však, že má tu čest čelit mnohem horšímu protivníkovi, než předpokládal. První pokus o pomstu selže a jen zásah tajuplného Henryho Sturgese, zachrání Abrahamovi život. Henry Abrahamovi vysvětlí, že upíři žijí po staletí mezi lidmi a jelikož používají speciální krém na kůži, jsou schopni fungovat na denním světle. Tím mohli dokonale infiltrovat lidskou společnost. Henry mu také vysvětlil, že za smrt jeho matky můžou právě upíři a jestli chce proti nim účinně bojovat, tak mu poskytne náležité znalosti. Zdroj upíří síly pochází z otrokářského Jihu, kde vše drží v rukou praotec upírů jménem Adam. Abraham si jako svoji hlavní zbraň vybere sekeru s postříbřeným ostřím a podstoupí vyčerpávající výcvik. Poté je jako agent protiupírské koalice vyslán do Kentucky ve státě Illinois, kde nastoupí na místo prodavače v obchodu pana Speeda. Čas od času obdrží od Henryho dopis, který mu určí jeho další cíl v tažení proti upírům. Tak odpraví např. místního kováře nebo lékárníka. Marně však zatím čeká na jméno úhlavního nepřítele Bartise. Časem se k Abrahamovi připojí jeho černošský kamarád z dětství a budoucí manželka Mary. Pro dobro svých blízkých pak přestává po nocích zabíjet upíry a vstupuje do politiky, což jak víme, byl krok úspěšný a dotáhl to až na zvolení 16. prezidentem. Svůj celoživotní odpor k otrokářství deklaroval jeho zrušením, čímž si proti sobě poštval mocné z otrokářského Jihu v čele s upírem Adamem, v civilu významným jižanským politikem s aristokratickými kořeny. Neboť upíři na Jihu nemají černochy jen na práci, ale hlavně na jídlo. Válka Severu proti Jihu je v proudu a demokratický unijní Sever ztrácí body. Na straně jižanské konfederace totiž bojují davy nemrtvých upírů, na které běžné střelivo nestačí. Prezident Lincoln se tak chytá posledního stébla v podobě stříbra vybraného od všech obyvatel, které přetaví do nábojů. Zbývá jen dopravit důležitou munici zoufalým vojákům na bojiště u Gettysburgu. V cestě jim však stojí pra-upír Adam se svou partou. Podaří se Lincolnovi a jeho blízkým zvrátit průběh války a navždy zastavit upírskou hrozbu?
Nový film Timura Bekmambetova (např. Noční hlídka, Wanted) je adaptací stejnojmenné knihy Setha Grahame-Smitha, který zároveň napsal scénář. Jde o akční film s hororovými prvky. Lincolnův celý život je ve filmu znázorněn jako příběh klasického komiksového hrdiny. Vede dvojí život: Přes den je prezidentem Spojených států a v noci lovcem upírů. Snímek zahrnuje 45 let Lincolnova života, od roku 1820 do roku 1865. Část filmu zaměřující se na lov a souboje s upíry nabízí napínavé pasáže, lekavé momenty a velmi působivé triky. Upíři nejsou žádní romantici, ale pragmatické šelmy jdoucí po krvi a po moci.
V titulní roli Lincolna se představil divadelní herec Benjamin Walker, který prezidenta ztvárnil jako inteligentního, zábavného chlapíka, který má svoje chyby a je i konfliktní. Pro roli musel shodit 15 kilo, aby získal prezidentskou štíhlost a strávil hodiny trénováním se zbraněmi, aby se z něj stal neohrožený lovec upírů a působil před kamerou přirozeně. Jde o sympatického herce, velmi podobného mladému Liamu Neesonovi.
Postavu Lincolnova učitele a rádce Henryho, který sleduje i vlastní cíle, si zahrál britský herec Dominic Cooper. Upírskou roli Jacka Bartise si vychutnal tradičně zajímavý Marton Csokas (např. Království nebeské, Bournův mýtus) a vůdce upírů Adama charismaticky vystřihl Rufus Sewell (např. Iluzionista,Tristan a Isolda, Příběh rytíře)
Nejsilnější stránka filmu je v akčních scénách, které jsou natočeny opravdu dobře a svižně. Naštěstí je takových okamžiků ve filmu dost na to, aby se člověk nenudil. Na začátku poslední třetiny film sice ztrácí tempo, ale vše je zachráněno závěrečnou mohutnou vlakovou bitkou. Snímek lze bez rozdílu věku doporučit všem milovníkům moderních akčních filmů eventuelně každému, kdo si chce jednou za čas odpočinout od těžkých a závažných témat a nechat se od filmu pouze bavit.