Film Divoši od Olivera Stona mě nedovolil po celou stopáž se odtrhnout od obrazovkya do poslední minuty mě držel v ději. Velice povedené doporučuji!!!

remedyy | 11.2.2014 09:06

Klasická plastová DVD krabička, solidní obrázek jak zepředu, tak ze zadní strany, včetně vypsaného obsahu.

Z obrazu jsem byl uplně nadšen, pokud zůstanu u kritérií vztahujících se k DVD diskům. V BLU-RAY verzi musí být všechyn ty barvičky a krev ještě mnohem sofistikovanější :-)

Zvuk je klasicky skvěle zvládnutý, samozřejmě záleží primárně na tom, na čem si to pouštíte a jaké máte "zvukové" možnosti.

Absolutní absence jakýchkoli bonusů je tristní, nicméně chápu, že podle aktuální módy se všechno cpe na BLU-RAY disky, takže se vlastně ani není čemu divit.

Oliver Stone opět řádí jako zamlada. Vizuálně nesmírně invenční pojetí v kombinaci s postmoderním příběhem, který je záměrně vyprávěn pseudointelektuálkou, která je zde spíš prezentována jako kus masa. Což dokonale splňuje mé představy o cynickém a zlém filmu, který je ale nesmírně zábavný :-)

Chylajs | 24.12.2013 01:12

Tom Hardy | 26.2.2013 17:43

Oliver Stone dlouhá léta platil za svědomí Ameriky a nebál se zpochybňovat/ohýbat její hodnoty. V posledních letech ale nebylo o autorovy klasik Četa, Takoví normální zabijáci a Narozen 4. července příliš slyšet. Jeho WTC dopadlo jako uplakaná oslava hrdinství (navíc i značně ujetá - Ježíše podávajícího v halucinaci láhev vody zřejmě máloco ve Stoneově filmografii překoná). Ústup od drzého a hlasitého autora si vybral tu daň, že Stoneovy filmy přestaly masy zajímat. A tak přišli Divoši - film reflektující problémy drogových kartelů.

A je to rozhodně změna k lepšímu. I kladné postavy jsou nemorální, žádné růžové brýle, žádná snaha o politickou korektnost a líbivou realitu. Brutalita jde ruku v ruce s byznysem a korupcí (na Blu-ray ještě o trochu více, neboť je film uveden v prodloužené verzi), forma je v rámci možností dravá a nechybí i hrátky se samotným vyprávěním. Divoši jsou bezpochyby příjemnou připomínkou toho, čeho všeho je Stone schopný. Že film 1) v rámci obsahu není zdaleka tak cool, jako Tarantinovky, přestože by tvůrci chtěli a 2) že formě chybí větší sebejistota, díky čemuž Divoši působí jako light verze toho, co točil Tony Scott, to už je druhá věc. Ano, existují lepší filmy o drogových válkách, ale Stone se za svůj příspěvek stydět nemusí.

Blu-ray nenabízí příliš bonusů, ale aspoň se něco dovíte. Pět dokumentů a celkové délce cca půl hodinky vás provede natáčením a mimo jiné odhalí to, že měli filmaři na place "poradce pro konopí" (který se zná se Stonem 20 let... proč se asi znají, že). Dále je na disku 16 minut vystřižených a většinou nepodstatných scén. DVD ničím z toho nedisponuje, jediným bonusem, který kupující bude mít (pokud to tak budeme vnímat) je rozšířená verze filmu.

Film samotný je ve výborné technické kvalitě. Vlastně byla až radost se na Divochy na Blu-ray koukat, což je hodně dáno tím, že Stone si (podobně jako zmíněný Scott) hodně vyhrál s barvami a filtry, díky čemuž dobrá půlka scén může v HD excelovat. Menší pochvalu si zaslouží i dabing, který zbytečně nebrousí hrany a hlasově odpovídá.

Resumé: Komu se Divoši v kině líbili, ten nákupem Blu-rayka neprohloupí.

Logan | 20.2.2013 18:04

Chon a Ben jsou nejlepší kamarádi. Chon je bývalý mariňák s vyhaslou duší. Ben je naopak dobroděj provozující charitu v chudých částech světa. Na své živobytí si vydělávají pěstováním a prodejem té nejkvalitnější marihuany, co si lze jen představit. Mají útulnou prosluněnou vilu na útesu nad mořem a jako součást vybavení i přitažlivou blondýnu Ofélii, která svou lásku i tělo dělí mezi oba kamarády rovným dílem. Do jejich milionářské idylky provoněné vůní trávy však zasáhne konkurence. Jeden z mexických drogových kartelů vedených vdovou Elenou hodlá expandovat ve Státech. Přes svého prostředníka kamarádům učiní nabídku, která se špatně odmítá. Oni ji přesto odmítnou, což má fatální následky pro Ofélii, která je v zápětí Mexičany unesena. Situace se tím změní a Chom s Benem zvažují své možnosti. Přestože mají stále za patami profesionálně psychopatického Mexikána Lada, přecházejí do protiútoku. Od spřáteleného agenta DEA, hrajícího na všechny strany, zjistí, že velká šéfová má v USA dceru. V hlavách se jim zrodí plán, který bude završen v náležitě krvavém finále.

Režisér Oliver Stone nezapře své letité profesionální kvality. Po formální a vizuální stránce je film dokonalý. Střih je sice dynamický, ale nikoli zběsilý, takže se divák v ději neztrácí. Zajímavé je použití různých filtrů a úhlů kamery. Děj snímků je napínavý a nepředvídatelný. Herci si role užívají a nikdo si svým výkonem rozhodně ostudu nedělá. Hereckým králem je však jednoznačně Benicio Del Toro v roli psychopata Lada, to je skutečný skvost. Snímek doprovází perfektní soundtrack a fanoušky starších Oliverových filmů jistě potěší neskrývaná krvavá brutalita.

DVD Divoši vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje kvalitní prostorový anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je mimo podpořen mimo jiné českými a anglickými titulky. Obraz je ostrý a plný sytých barev. Formát obrazu je 16:9 (2.35:1). Menu není moc nápadité. Na disku nejsou žádné bonusy. DVD je vydáno v rozšířené verzi, což v praxi znamená, že je o 4 minuty delší než kinoverze.

Na českém dabingu se podíleli: Libor Bouček - Aaron Taylor-Johnson (Ben), Vojtěch Hájek - Taylor Kitsch (Chon), Andrea Elsnerová - Blake Lively (O), Pavel Vondra - Benicio Del Toro (Lado), Dana Černá - Salma Hayek (Elena), Pavel Trávníček - John Travolta (Dennis), Tomáš Racek - Demián Bichir (Alex), Michal Michálek - Emile Hirsch (Spin), Terezie Taberyová, Radek Škvor, Filip Švarc, Bohdan Tůma, Antonín Navrátil, Klára Jandová, Zbyšek Horák, Miroslava Součková, Libor Terš, Jakub Nemčok, Anna Nemčoková a další.

Překlad: Šárka Bartesová
Dialogy a režie: Zdeněk Gawlik
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska ve studiu Pro-Time 2012