dobré

Uživatel z e-shopu Jaroslav H. | 8.2.2015 19:21

Je dobrý bejt záporák. Zábavná podívaná pro celou rodinu ze světa videoher a jejich hrdinů a vzniku jejich přátelství...

TheBigBHD | 11.9.2013 10:36

Tento animak je jedne z nejlepsich co jsem videl. Mile prekvapil. Vzpomenu si u nej na vsechny ty retro hry, ktere jsem kdysi hraval. Urcite doporucuji koupit.

Uživatel z e-shopu raszagal | 30.7.2013 20:58

Pěkný a hlavně originální příběh z prostředí počítačových her. Retro - takže super. Oceňuji hlavně výborný výběr při dabingu - Veronika Žilková nemá chybu! A také originální závěrečné titulky. Nostalgicky odkazuje na nezapomenutelné pákové videohry, uvádí na scénu jednotlivé postavičky a skvěle pracuje s tématy prolínání jednotlivých herních světů. Připomíná svým způsobem Toy Story, ve kterém by hračky byly nahrazeny videohrami. Vtipy jsou dokonale trefné, a děj úchvatně konstruovaný.

Tom Hardy | 14.5.2013 20:00

Raubíř Ralf je padouch v počítačové hře. A už toho má dost. Rozhodně se proto stát hrdinou.

Tenhle film je opravdu milá nostalgická pecka pro ty, kteří v polovině devadesátých let pařili na plavečácích automaty s Pac-Manem, Street Fighterem a podobně. Základ se kopíruje z Toy Story – jakmile jsou lidé z dohledu, myši mají pré. No a myškami jsou v tomhle případě postavy her.

Film potěší především úvodní třicetiminutovkou, kdy se filmem mihne několik hvězdných hostů a tvůrci si hrají s herními principy (třeba využití Pac-Manova sídla pro terapii a následný Ralfův odchod přes tečky). Poté už se jede v klasičtější pohádkové/komediální rovině, naštěstí ale ani tam autoři filmu nezapomínají, že jsou mezi diváky i starší deseti let. Celkový dojem z Ralfa je hodně dobrý a osobně se velmi těším na ohlášený druhý díl. Nevyužitých herních ikon je pořád ještě dost.

Bonusů není příliš, nabízejí nicméně dostatečné množství informací (a jsou česky otitulkované). Vypíchnout si zaslouží citlivý a krásně natočený krátký film Papíry, který byl k vidění před Ralfem v kině (a i zde je možno si ho pustit – stejně jako film – ve 3D). Čtvrthodinový Pixel za pixelem diváky provede kompletní výrobou Ralfa. Dále jsou na disku vystřižené a alternativní scény (jde o hrubé počáteční skici), které si lze spustit s komentářem a pár trailerů. Žádné hody, ale ani vyloženě málo.

DVD obsahuje jediný bonus a to krátky film Papíry.

O technické stránce filmu se ani není dlouže rozepisovat. Ralf zní a vypadá na Blu-ray skvěle. Prostě tak, jak ho páni trikaři stvořili a jak ohromně vypadal v kině. Lahůdka pro oči i uši. Čímž se dostávám k závěru, který dává Ralfovi jednoznačný palec nahoru. Ostatně, i ten český dabing je z povedenějších, přestože někdo přišel s šílenou myšlenkou, že bude malou holku dabovat Veronika Žilková.

Logan | 7.4.2013 13:50

Hromotluk Raubíř Ralf je už třicet let hlavním záporákem v arkádové videohře v jedné herně. Už ho to taky pěkně zmáhá. Pořád aby dřel, ale zásluhy sklízí klaďas Felix. Ani ostatní postavičky ze hry Ralfovi žádné zásluhy nepřiznávají. To by se však mohlo změnit, kdyby získal medaili hrdiny, to by mu pak možná přenechali i horní patro ve společném domě. Ralf se tedy vypraví do jiné, modernější hry Hero´s Duty, kde vojáci nemilosrdně likvidují nebezpečné, krvežíznivé brouky. Vydává se za jednoho z nich a medaili ukradne. Na útěku se dostane do dalšího herního automatu, tentokrát se hrou Suger Rush, kde roztomilé dívčí avatarky prohánějí motokáry po různých závodních okruzích. Ralf o svou těžce vydobytou medaili přijde a zaplete se do komplotu, který zde před mnoha lety zosnoval místní samozvaný král. Navíc jde v Ralfových stopách nejen jeho starý známý Felix a drsná seržantka z Hero´s Duty. Celému hernímu světu, ale hrozí ještě jedno velké nebezpečí, a to rychle se množící nenažraný brouk, kterého sem Ralf na útěku zavlekl, a který v této cukrkandlové hře nemá přirozeného nepřítele.

Snímek je především poctou videohrám z 80. a začátku 90. let. Setkáme se s ježkem Sonikem, Pac-Manem či s postavami ze Street Fightera. Většina děje se sice odehrává ve fiktivních hrách, ale s tolika odkazy na skutečně existující, že podoba je jistě čistě náhodná. Animace filmu je dokonalá, kdy každá z postav či herního světa je v jiném stylu i podle časového vývoje herního průmyslu. Snímek je okořeněn velkou dávkou humoru a to pro všechny věkové skupiny diváků. Každý se najde to své. Je sice pravda, že na můj vkus se moc velká část děje odehrává v příliš dětském světě cukrátkových motokár, ale i v tomto jsem nakonec objevil nějaké to kouzlo.

DVD Raubíř Ralf vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize Magic Box. Disk obsahuje vynikající, prostorový anglický, český, slovenský, chorvatský a slovinský zvuk Dolby Digital 5.1. Český zvuk je sice kvalitní, ale dabing počítačových, herních postaviček je mnohem lepší v anglickém originále. Film je podpořen českými, anglickými a slovenskými titulky. Obraz je dokonale ostrý čistý a krásně barevný. Formát obrazu je 16:9 (2.39:1).

Na českém dabingu se podíleli: Roman Štabrňák - John C. Reilly (Ralf), Veronika Žilková - Sarah Silverman (Vanilopka), Zuzana Slavíková - Jane Lynch (Calhounová), Ondřej Lážnovský - Jack McBrayer (Felix), Josef Carda - Alan Tudyk (král Cukřík), Ivana Korolová - Mindy Kaling (Toffyfa Marmeládová), Stanislav Lehký - Ed O’Neill (pan Litwak) / Martin Jarvis (Saitine), Vladislav Beneš - Rich Moore (Kyselka), Martin Stránský - Rich Moore (Zangief), Jiří Prager - Raymond S. Persi (Gene), Jan Šťastný - Kevin Deters (Clyde), Tomáš Gibiš - Gerald C. Rivers (M. Bison), Zbyšek Horák - Phil Johnston (ochranka), Pavel Rímský - Dennis Haysbert (generál Hologram), Lucie Kožinová - Rachael Harris (Deanna), Tomáš Racek - Brian Kesinger (Kano) / Brandon Scott (Kohut), Otto Rošetzký - Horatio Sanz (Duncan), Mojmír Maděrič - Adam Carolla (Wynchell), Petra Jindrová - Edie McClurg (Mary), Petr Gelnar - Skylar Astin (Roy), Lumír Olšovský - Roger Craig Smith (Sonic) / Tim Mertens (Dr. Brad Scott), Michal Holán - Joe Lo Truglio (Markowski), Milan Slepička - John Di Maggio (Beard Papa), Dana Černá a další.

Překlad: Vojtěch Kostiha
Produkce: Marek Hrazdil
Režie: Vít Karas