Chylajs | 24.12.2013 01:16

bkom1 | 20.2.2013 07:04

Výborný film, kvalitativně poškozený firmou BONTON.
A máme tu opět ořez filmu z 2.35:1 na 1.78:1 tj. chybí cca 20% obrazu filmu !!!
Dávám čtyři hvězdičky za film a 0 hvězdiček za vyrobené BR, neboť ve srovnáním s BR vydaným v zahraničí mnohem horší kvalita vlivem ořezu. Děkujeme firmě BONTON za takto provedený BR.

Logan | 9.2.2013 15:53

Období prohibice ve Spojených státech amerických, přihrálo zajímavou příležitost různým podnikavcům. Ze zakázaného zboží jsou největší zisky. Své šance se chopili i tři bratři Bondurantovi, kteří v lesích Virginie pálí vlastní whisky a „jabkovici“. Vše za laskavého dozoru místních policejních orgánů. Jednoho dne však s novým státním návladním přichází jeho prodloužená ruka v podobě zvláštního zástupce Rakese. Ten dá obyvatelům města Franklin jasně najevo, že přebírají dohled nad veškerou produkcí nelegálního alkoholu. Kdo se nepodřídí, toho stihne krutý trest. Jediní, kdo na hru nepřistoupí, jsou právě tři bratři, kteří v okrese platí za nezničitelné legendy. To se týká hlavně jejich „šefa“ Forresta. Z obchodního se to stává osobním a krvácet se bude na obou stranách.

Dobová gangsterka režiséra Johna Hillcoata vychází z knihy jednoho z vnuků Bondurantovic klanu Matta Bonduranta. O scénář a hudební doprovod se postaral hudebník, spisovatel a básník Nick Cave. Film se mi moc líbil v kině a musím říct, že nic ze své působivosti neztratil ani převodem na televizní obrazovku. Super dobová stylizace, výborní herci a skvělý soundtrack dělají ze snímku lahůdku, která potěší nejednoho milovníka kvalitní kinematografie.

DVD vychází v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje prostorový a opravdu kvalitní anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1 a anglický zvuk Dolby Digital 2.0. Film je podpořen českými titulky a českými titulky pro neslyšící. Obraz je ostrý a dostatečně přehledný i v tmavých scénách. Formát obrazu je 16:9 (1.78:1). Na disku bohužel není ani jeden bonus.

Na českém dabingu se podíleli: Zdeněk Hruška - Tom Hardy (Forrest Bondurant), Michal Hruška - Shia LaBeouf (Jack Bondurant), Andrea Elsnerová - Jessica Chastain (Maggie Beaufordová), Libor Hruška - Jason Clarke (Howard Bondurant), Tomáš Juřička - Gary Oldman (Floyd Banner), Terezie Taberyová - Mia Wasikowska (Bertha Minnixová), Jakub Saic - Guy Pearce (Charlie Rakes), Vojtěch Hájek, Bohuslav Kalva, Radka Malá, Stanislav Lehký, Milan Slepička, Jakub Nemčok, Bohdan Tůma (titulky) a další.

Zvuk: Matěj Večeřa, Michal Páleníček
Dialogy: Monika Macků

Logan | 14.9.2012 16:35

Ve třicátých letech minulého století, v zemi svobody, ve Spojených státech amerických, se chytré senátorské hlavy, za mocného přispění různých sdružení typu Ženy proti alkoholu, usnesli na opatření sledujících vymícení alkoholismu a negativních jevů s ním spojených. Na několik let v USA zavládla tzv. prohibice. Jak známo toto období bylo zlatou érou pro organizovaný zločin, který z prodeje nelegálního chlastu inkasoval nemalé zisky. Z tohoto těží také většina obyvatel městečka Franklin County, kdesi v zapomenutém konci Virginie. Kdo má ruce pálí na černo alkohol nazývaný „moonshine“. Na své si chtějí přijít také bratři Bondurantovi. V tajné palírně v lesích pálí vlastní „můnšajnku“, kterou pak převáží k prodeji za hranice okresu. Tříčlennému gangu šéfuje nemluvný prostřední bratr Forrest, který v dětství jen taktak přežil španělskou chřipku a od té doby průběžně přiživuje vlastní legendu o nesmrtelnosti. Nejstarší Howard, který si prošel peklem v 1. světové válce, utápí své démony ve vlastnoručně vyrobené samohonce, zatímco nejmladší Jack touží ostatním dokázat, že už je dospělý a měl by se tedy konečně podílet na rodinném byznysu. Tyto ambice ho později dovedou až ke spolupráci s Floydem Bannerem, největším a nejnebezpečnějším gangsterem chicagské drsné školy. Místní šerif nad podnikatelskou činností obyvatel městečka shovívavě přivírá oči, protože i on je jejich pravidelným zákazníkem. Nic však netrvá věčně. Do tohoto harmonického prostředí fungující tržní ekonomiky, kdy nabídka pružně reaguje na poptávku, náhle vstupuje cizí element v podobě zvláštního zástupce Charlieho Rakese, podřízeného přímo zkorumpovanému státnímu návladnímu. Jeho primárním cílem není zamezit výrobě ilegálního alkoholu, ale výrobu a prodej dostat pod svou kontrolu, zejména inkasovat z každého prodeje určitá procenta. Jelikož je správně osobnostně vybaven, jako ukázkový sadistický psychopat s fobií ze špíny a obscesí na vlastní dokonalost, tak jako argumenty používá teror a mučení. Jediní z města, kdo se mu nepodvolí, jsou právě bratři Bondurantovi. Po vzájemném oťukávání se mezi nimi rozhoří regulérní soukromá válka, která prověří charaktery zúčastněných, kde nebude nouze o akci a násilí a kterou ne všichni přežijí.
Nový film australského režiséra Johna Hillcoata (např. Cesta, Proposition) vychází ze skutečných událostí, zejména z knihy Matt Bonduranta. Scénář je z pera hudebníka Nicka Cavea, který Hillcoatovi napsal již zmíněné Proposition. A opět se jim společně podařilo stvořit výborný žánrový snímek, který byl navíc velkým překvapením na festivalu v Cannes a na Karlovarském festivalu patřil k divácky nejúspěšnějším. Hlavní dějová linie obsahující boj bratrů proti zvrácenému agentovi, představujícímu zákon je dostatečně strhující. K tomu se přidává i linie osobní, která blíže představuje zejména Forresta a Jacka, včetně jejich milostných vztahů. Ve filmu překvapivě nechybí ani humor, který sympaticky odlehčuje často až hmatatelně hutnou atmosféru. Celým filmem se navíc vznáší Caveova stylová muzika dotvářející atmosféru Ameriky třicátých let.
Působivost filmu je také v nemalé míře zásluhou hereckých výkonů. Jak jsem již uvedl, nejvíce prostoru dostal Forrest v podání stále hvězdnějšího Toma Hardyho (Temný rytíř povstal, Tohle je válka, Warrior), který se svojí „baneovskou“ muskulaturou působí impozantně i v montérkách a vytahaném svetru a benjamínek Jack, kterého si zahrál Shia La Beouf (např. Transformers). Ten měl nejtěžší úlohu, protože jeho postava musela ve filmu dospět, čehož se zhostil s přehledem a bez ztráty hvězdičky. O něco méně prostoru dostal Jason Clarke (např. Wall Street: Peníze nikdy nespí, Veřejní nepřátelé) jako nejstarší z bratrů Howard. Slizkého záporáka Rakese si vystřihl Hillcoatův oblíbenec Guy Pearce (např. Proposition, Memento, Cesta). Jeho postava je vskutku nechutná. Celým svým zjevem a chováním připomíná karikaturu nácka nebo gestapáka a o kulku do hlavy si koleduje od první minuty. V menší, avšak zajímavé roli gangstera Bannera, se představil klasik Gary Oldmen (např. Dracula, Temný rytíř).

Všem zúčastněným se podařilo vytvořit film, který vás chytí a jen tak nepustí. Bude vás bavit i při opakovaném zhlednutí. Vyloženě dobrých žánrových snímků není v současnosti zas tak moc a je potřeba si je hýčkat, ale buďte si jisti, že Země bez zákona k nim patří a určitě se stane jedním z pilířů.