Hodnocení S ledovým klidem (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:24.10.2012
Logan | 24.10.2012 12:25

Will Shaw přilétá do Španělska, aby strávil pár klidných dnů se svými rodiči a bratrem. Pracovně zrovna neprožívá nejšťastnější období a tak se při společné plavbě na jachtě moc nesoustředí. Po úrazu bratrovi přítelkyně, kterou omylem způsobí, se vydá na pevninu do lékárny. Když se vrátí, zjistí, že všichni členové rodiny zmizeli. Od té doby se stává štvanou zvěří. Po překotném útěku před španělskou policií se setká se svým otcem Martinem, který mu konečně po mnoha letech sdělí, že není obyčejným promotérem odborníků na Picassa, ale agentem CIA. Právě kvůli této agenturní činnosti byla rodina unesena. Will s otcem přijedou do Madridu, kde je Martin nečekaně zabit. Will je tak jediný, kdo může zachránit svou rodinu. Netušíc žádné souvislosti, neznajíc hráče ani pravidla hry a vybaven pouze jménem Diego, se kterým si jeho otec často telefonoval, je vržen do války zuřící mezi elitními zpravodajskými službami. Naštěstí potká sympatickou Španělku Luciu, která Willovi nejen pomůže překonat jazykovou bariéru, ale odhalí mu i další tajemství ohledně jeho táty. Willovi však odtikává lhůta na záchranu rodiny a přitom neví, komu může věřit, protože kdo ho nechce zabít, ten po něm chce informace, které nezná. Může muž, který se ocitnul na nesprávném místě v nesprávný čas obstát v souboji s elitními zpravodajskými zabijáky, kteří mu jdou neustále po krku?

Thriller S ledovým klidem je třetím celovečerním filmem francouzského režiséra alžírského původu Mabrouka El Mechri, který před časem zabodoval s filmem J.C.V.D. Nyní se mu podařilo stvořit snímek s takřka hitchcockovskou zápletkou a atmosférou, kdy se člověk octne ve vyhrocených situacích, kterým nerozumí, ale na něž je nucen adekvátně reagovat. Jde samozřejmě o „béčko“, které si ale na nic nehraje a jeho jedinou touhou je pobavit diváka. Výborné je, že zhruba každých deset minut dochází ve filmu k nějakému zvratu, který nám i Willovi ukazuje další část skutečnosti. Některé scény ve filmu působí trochu neuvěřitelně či přehnaně. Např. mě trochu zamrzela špatně provedená operace agentů Mossadu v podzemních garážích. Ta vypadala až moc diletantsky. Jinak film ale dobře šlape a slušně odcejpá, takže různé nelogičnosti v ději snáze přejdete. Je to prostě jen zábava. Nic víc a nic míň.

Hereckým výkonům nejde víceméně nic vytknout. Henry Cavill v roli Willa je dostatečně charismatický a tělesně disponovaný, aby s přehledem ustál hlavní roli, přičemž skoro ani nesleze z obrazovky. Navíc je v současnosti v kurzu a jeho hvězda stoupá. Uvidíme příští rok, jak se popasuje se Supermanem. Bruce Willis v roli táty Martina (Toma) odvádí svůj slušný standard. Jen jsem se nemohl zbavit dojmu, že si jeho postava odskočila z RED. Za zmínku stojí ještě sympatická Verónica Echegui jako Lucia. Sigourney Weaver si zahrála z počátku trochu nejednoznačnou postavu agentky Carrack a popasovala se s ní docela dobře. Jen na mě byla až moc ledová a chladnokrevná. Jednou z mála emocí, které dala najevo, byl asi smutek nad smrtí parťáka zabijáka. Film vznikl v koprodukci USA a Španělska. Odehrává se převážně v Madridu. Je proto logické, že ve filmu hraje i mnoho španělských herců.

DVD v České republice vychází v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje pohodový anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen normálními českými titulky a českými titulky pro neslyšící. Obraz je ostrý a vzhledem k tomu, že se velká část filmu odehrává v noci a ve tmavých exteriérech je kvalitní a přehledný. Obraz je ve formátu 16:9 (1.78:1). Na disku nejsou žádné bonusy.
Na českém dabingu se podíleli: Alexej Pyško, Vasil Fridrich, Stanislava Jachnická, Natálie Topinková, Michal Holán a další.

Překlad: Martin Gust,
Produkce: Markéta Kratochvílová,