art work good.

uchazejici preprepis.

dvd kvalita.

nic moc.

dalsi vyborny film os slamy.

Logan | 28.9.2012 22:34

Na malém městečku kdesi v jižních Čechách žije v paneláku skoro čtyřicátník dobrák Jára. Pracuje u montážní linky a ve volných chvílích buduje zahrádku nebo pokuřuje „trávu“. Hulení se mu stane osudným, protože si jointa neodpustí ani v práci, za což je nečekaně vyhozen. Má tak více času věnovat se dětem malé dceři a dospívajícímu Vénovi, kterého má s předchozí manželkou. Jeho současná přítelkyně Jana pracuje na poště. V důsledku partnerské krize si najde milence a to přímo Vénova nenáviděného třídního učitele na učňáku. Zatímco Jana hledá únik z krize v náručí amanta, Jára se věnuje staršímu kamarádovi Karlovi, který je místním biotronikem a pro většinu lidí pošukem. Nejdříve chtějí zpeněžit jeho „schopnosti“ a poté spolu podnikají cestu za osvícením, jehož finesa bude odhalena, až na samém konci filmu. Zoufalý Véna, který neví, co si počít s vlastní existencí a který navíc ví o Janině nevěře, se chodí flákat za školu a hledá odreagování ve společnosti dalšího Járova kamaráda, mladého punkáče Jerryho. Všichni zúčastnění se užírají svými vnitřními démony a příběh se neodvratně šine k tragickému vyvrcholení.

Další film českého režiséra Bohdana Slámy přináší svou tradiční porci deprese. Ani jedna z postav ve filmu není šťastná. Každá z nich se zmítá v nějakém vnitřním souboji. Film se celou dobu tváří jako realistické, veskrze civilní drama, avšak posledních pět minut vás vyvede z omylu, protože na závěr se otočí o 360 stupňů k magickému realismu. Jako bychom sledovali nějakou část ze seriálu Akta X. Toto však není nikterak na škodu a rozhodně si tím film v mých očích pořádně šplhnul. Každopádně všem, kdo si myslí, jak mají zbabraný život, snímek jasně ukáže, že někteří lidé jsou na tom ještě hůř. Na vyznění filmu mají nemalý vliv herci, kteří všichni podávají vynikající výkony. Za některé lze jmenovat Jaroslava Plesla v roli Járy, Aňu Geislerovou v roli Jany, Igora Chmelu v roli učitele či tradičně výborného Karla Rodena jako biotronika Karla. Nezapomenutelným je také Jiří Mádl jako punkáč Jerry a velkou pochvalu za svůj výkon si zaslouží mladý Marek Šácha, který si zahrál Vénu.

DVD distribuuje společnost Bontonfilm, a.s. Zvuk je na český film dostatečně kvalitní. Disk obsahuje Dolby Digital český 5.1. a 2.0. Film je podpořen českými a anglickými titulky. Ucházející obraz je ve formátu 16:9 (1.85:1). Bonusový materiál tvoří zajímavý film o filmu, hudební videoklip kapely Vypsaná fixa, trailer a fotogalerie.

Nečekejte od Čtyř sluncí, že vás pohladí po duši. Sice se na několika místech zasmějete, ale v žádném případě nejde o komedii. Takovou hlubokou, bezvýchodnou, ale velmi dobře natočenou „debku“, která se vám na dlouho vryje do hlavy, jsem již pár let neviděl. Do filmotéky si ho zařadím hned vedle filmů od Davida Lynche. O kvalitách snímku svědčí jeho letošní účast na slavném festivalu nezávislých filmů Sundance ve Spojených státech.