Hodnocení Sousedská hlídka (DVD)

Celkem hodnocení: 3 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:30.1.2013
Logan | 30.1.2013 15:47

Klasické americké maloměsto Glenview má svoje maloměstské problémy. Jednoho dne se agilní dobrák Evan rozhodne založit sousedskou hlídku, aby pomohli policii v dodržování veřejného pořádku a vypátral vraha, který se potuluje po okolí. Na jeho výzvu se přihlásí různorodá partička týpků, přičemž každý z nich od členství v hlídce očekává něco jiného. Převážně však chtějí mít záminku k vypadnutí z domu a pořádání mejdanů. Evanovi se postupně jeho vize rozpadá pod rukama, ještě dříve než vůbec vznikla. Pak však dojde k události, která zaujme pozornost všech. Při jednom nočním výjezdu narazí nejdříve na podivuhodný předmět a později i na jeho majitele. To už parta samozvaných ochránců zjistí, že čelí nepříteli vskutku neobyčejnému, protože z vesmíru pocházejícímu. Jednoho „vetřelce“ se jim dokonce podaří ulovit a postupně zjišťují, že jejich město má sloužit jako vstupní brána pro celou mimozemskou invazi. Je čas si zavázat tenisky, naládovat brokovnici a vyrazit do ulic.

Komedie Sousedská hlídka svádí do jednoho filmu top zástupce současného komediálního žánru. Bohužel nakolik měl film nabito, natolik střelil vedle. Námět je zajímavý, řada vtipů je super (včetně těch dost vulgárních), ale většina vtipů je trapná a herecké výkony také nezáří nadšením. Nicméně scéna focení se s mimozemšťanem je dokonalá. Ale celé to tak nějak funguje jen na půl. Zasmějete se, ale hned po filmu si na něj už skoro nevzpomenete. Což je škoda. Každopádně masky mimozemšťanů jsou opravdu povedené. Promarněný potenciál zamrzí. V kině film fungoval o něco víc.

DVD Sousedská hlídka vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje čistý anglický, český, maďarský a ruský zvuk Dolby Digital 5.1. Film je mimo jiné podpořen českými titulky. Obraz je ostrý, se sytými barvami a je ve formátu16:9 (2.35:1).

Na českém dabingu se podíleli: David Prachař - Ben Stiller (Evan), Pavel Vondra - Vince Vaughn (Bob), Radek Kuchař - Jonah Hill (Franklin), Filip Švarc - Richard Ayoade (Jamarcus), Nikola Votočková - Rosemarie DeWitt (Abby), Ivo Novák - Will Forte (seržant Bressman), Ivana Korolová - Erin Moriarty (Chelsea), Radek Škvor - Nicholas Braun (Jason), Pavel Soukup, Ladislav Cigánek, Michal Michálek, Irena Máchová, Petr Neskusil, Marek Libert, Eva Spoustová, Petr Vágner, Tomáš Karger, Libor Terš, Tomáš Juřička, Jana Páleníčková a další.

Překlad: Anna Polanská
Zvuk: Eliška Bejčková
Produkce: Hana Haladová
Dialogy: Pavla Vojtová
Režie: Alice Hurychová
Vyrobilo: Barrandov Studio dabing v roce 2012

Bonusové materiály jsou opatřeny českými titulky a tvoří je:

- Vynechané scény
- Nepovedené záběry
- Invaze mimozemšťanů, což je rozhovor s tvůrci a herci
- Obsazování mimozemšťanů, což je opravdu vtipný rozhovor s mimozemšťanem

Tom Hardy | 27.1.2013 23:26

Obyvatelé ospalého městečka Glenview, kde je vrcholem vzrušení kočka na stromě, řeší nečekaný problém – brutální vraždu v nákupním centru. Místní Mirek Dušín (Ben Stiller) nehodlá podobným zvěrstvům přihlížet. Sestaví proto sousedskou hlídku a společně se třemi dalšími pitomci (Vince Vaughn, Jonah Hill a Richard Ayoade) se vydá do ulic, kde ke svému šoku zjistí, že čelí mimozemské invazi.

Od Sousedské hlídky si nelze vzhledem ke hvězdnému obsazení slibovat málo. Výsledek je bohužel zklamáním. Člověk by od čtyř komiků v titulních rolích očekával kanonádu nápadů, místo toho se zdá, že zrovna všichni během natáčení procházeli krizí středního věku (jediný Hill působí o něco živěji). Celý film je takový podivně malátný, bez skutečné energie i památnějších vtipů. Na druhou stranu je třeba ocenit, že má film výbornou technickou stránku (emzák je přímo vynikající) a jisté plusové body sbírá snímek i za to, že i když vás nutně nepobaví, na druhou stranu ani vyloženě nenudí. Člověkem vyloženě projde.

Sousedská hlídka je v mantinelech sympatická ozvěna osmdesátých let, kdy se v Americe nebáli točit svérázné hororové komedie (pamatujete ještě na Critters a Gremlins, ne?). Bohužel se tu koncept nepovedl dotáhnout a výsledkem je překvapivě fádní komedie, kterou si Stiller po Mistrovském plánu připisuje další hvězdně obsazenou, a přesto naprosto průměrnou záležitost.

Blu-ray vám vyjma filmu ve velmi dobré technické kvalitě nabídne i slušnou porci bonusů. Vynechané a nepovedené záběry bohužel prohlubují celkovou nudu. Kratičké dokumenty „Tvůrci sousedské hlídky“ a Invaze mimozešťanů & vyL jsou na tom podobně a už jsem měl upřímně pocit, že mi dojem z disku nic nevylepší. A pak jsem si pustil „Alternativní záběry s Jonahem“ a „Obsazování mimozemšťanů“. To první je série scén Hilla, v nichž herec divoce improvizoval (nebylo jasné, jaká jeho postava nakonec bude a tak měl při natáčení volnější ruku). To druhé je fiktivní rozhovor s mimozemšťanem, který vysvětluje, jak se k roli dostal. Oba bonusy jsou přímo výborné, napěchované nápady a humorem. Takhle měl vypadat celý film! Dále je na disku trailer. Pokud jde o DVD, jeho majitelé přijdou o pouhé dva bonusy – „Tvůrci sousedské hlídky“ a improvizační eskapády Hilla. Bonusy jsou s cz titulky a to na Blu-ray i DVD.

Sousedská hlídka toho nenabízí na Blu-ray i DVD málo a je jen na vás, zdali chcete tenhle kousek ve své sbírce. Není to žádná tragédie, do pozice komediální pecky toho ale bohužel také nechybí málo.

Logan | 23.9.2012 16:23