Hodnocení Modrý tygr (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:27.10.2012
Logan | 27.10.2012 19:05

Johanka a Matyáš žijí v domě, ke kterému patří i stará, chátrající botanická zahrada o kterou se stará pan Kytka nepraktický správce zahrady a současně Matyášův otec a dále Johančina matka paní Deržová, která v objektu uklízí. Matyáš s Johanou paří spíše mezi chudší sociální vrstvy. Nemají např. ani mobil a Johanka má na ruce namalované hodinky. Ale o to více žijí vlastní fantazií. Pro to vše jsou terčem posměchu od svých spolužáků. Do děje však vstupuje slizký, ambiciózní starosta Rýp, který veřejně oznámí, že hodlá zbořit starou městskou zástavbu, kde děti bydlí a na jejím místě chce postavit moderní domy s nákupními a zábavními středisky. Johanka tak ve své nezměrné představivosti stvoří mytickou postavu modrého tygra, který dokáže omladit i oživit vše, co se nachází v jeho okolí. Díky tygrovu vlivu začnou v zahradě po dlouhé době rozkvétat desítky nových rostlin a rozpadající se botanická zahrada, se díky tygrově schopnosti změní takřka na exotický ostrov. Lidé vystaveni jeho působení, začnou přemýšlet svém konání a v aktuální situaci i o nutnosti asanace, což však vůbec nehraje do karet Rýpovi, využívá mediální manipulace a z tygra udělá veřejného nepřítele č. 1, kdy na jeho hlavu vypíše odměnu. Děti však chtějí tygra a tak i svou fantazii zachránit stůj, co stůj. Mají však šanci proti dospělému materialismu, který popřel vše dětské?

Film Modrý tygr z roku 2011 vznikl v česko-slovensko-německé koprodukci a je zacílen hlavně na dětské publikum. Snímek natočil jako svůj debut režisér Petr Oukropec podle stejnojmenné knihy Terezy Horvátové. Tygra si ve filmu zahrála tygří dvojčata Tarzan a Aron. Film obsahuje něco magického realismu. Je kombinací živých herců s animovanými pasážemi, ve kterých ožívají dětské představy, přičemž tyto části rozhodně patří k nejlepším. Diváci si užijí trochu dobrodružství, trochu lehkého humoru a ucházejících hereckých výkonů včetně těch dětských. Na některých postavách je však jasně viditelná „figurkovitost“. Tímto trpí hlavně postava slizkého starosty, která je jednorozměrným záporákem až na hranici karikatury. Také bych filmu vytkl místy pokulhávající scénář a hlavně pomalejší rozjezd, což mu může uškodit právě u dětské cílové skupiny, která neoplývá trpělivostí. Vydrží-li však, čeká je příjemná, magická podívaná. Film si tak příjemně plyne a než se nadějete, je konec. Z námětu šlo určitě vytřískat víc, ale vzhledem k tomu, že podobných filmů se v České republice zase tak moc netočí, zaslouží si tvůrci pochvalu.

DVD v České republice vychází v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje český zvuk Dolby Digital 5.1 a Dolby Digital 2.0. Film je podpořen anglickými titulky a českými titulky pro neslyšící. Kvalita obrazu je ucházející. Obraz je ve formátu 16:9. DVD má stylově zpracované menu.

- Film o filmu rozdělený na tři části (O zahradě, O dětech a O tygrovi)

Jak jsem napsal výše, film si nejvíce užijí děti anebo pro jeho barevnost a animované scény i jedinci intoxikovaní halucinogenními dobrotami.