Hodnocení Total Recall (2012) (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:1.12.2012
Logan | 1.12.2012 11:47

Na konci 21. století, po zničující chemické válce, jsou na světě obyvatelná pouze dvě místa. Bohatá a nadřazená Spojená Britská federace a chudší, vykořisťovaná Kolonie. Každý státní útvar je na jedné polokouli a mezi nimi se cestuje superrychlým výtahem zvaným Zeměpád. Douglas Quaid žije v Kolonii, ale vydělávat si jezdí každý den na druhou stranu do továrny na syntetické roboty. Má krásnou ženu Lori. Takřka ideální život. Jenže každou noc se budí ze stejné noční můry, ve které ho pronásledují roboti a kde plní nějakou tajnou záležitost. Douglas tedy navštíví společnost Rekall, kde mu slíbí implementovat vzpomínky na špionskou misi. Pak už příběh nabírá na otáčkách. Do Rekallu vtrhne zásahové policejní komando a Douglas je ke svému překvapení skoro bez mrknutí oka do jednoho zlikviduje. Podaří se mu dostat domů, kde na něj zaútočí vlastní žena. Postupně Douglas odhaluje střípky ze své minulosti, nakontaktuje se na krásnou neznámou ze svých snů a přes ni pozná velitele odboje proti Federaci. Postupně se zaplétá stále hlouběji do nejvyšší špionážní hry, ve které půjde o přežití nejen Quaida a jeho blízkých, ale i všech obyvatel Kolonie.

Snímek Total Recall je již druhou adaptací povídky od klasika sci-fi Philipa K. Dicka. První zpracování z roku 1990 mělo trumfy v podobě Arnolda Schwarzeneggera, režie Paula Verhoevena a na tu dobu přelomových triků. Nové zpracování má na své straně Colina Farrella, Kate Bakinsale a Jessicu Biel. Snímek je vizuálně úchvatný. Celá stylizace futuristického světa je velmi povedená. Jen je vidět zřejmá inspirace filmy jako Minority Report a hlavně Blade Runner. Akční scény jsou povedené, přestřelky řádně efektní a bitky tělo na tělo dobře natočené a sestříhané. Triky jsou mnohem lepší než v prvním filmu, přesto je nové zpracování jaksi povrchnější a zaměřené více na efekt než byl Verhoevenův film. Není to vůbec špatný film, ale žádné přelomové dílo žánru se nekoná.

Total Recall v České republice vychází v distribuci společnosti Bontonfilm a.s. Disk obsahuje kvalitní, prostorový anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen titulky v mnoha jazycích včetně českých. Pěkný, čistý obraz je ve formátu 16:9 (2.40:1).

Na českém dabingu se podíleli: Marek Libert - Colin Farrell (Douglas Quaid / Hauser), Nikola Votočková - Jessica Biel (Melina), Jana Páleníčková - Kate Beckinsale (Lori Quaid), Bohdan Tůma - Bokeem Woodbine (Harry), Pavel Šrom - Bryan Cranston (Cohaagen), Martin Zahálka - Andrew Moodie (Factory Foreman) + Milton Barnes (Resistance Fighter), Jaroslav Kaňkovský - Bill Nighy (Matthias), Petr Burian - Will Yun Lee (Marek), Ivo Novák, Kateřina Halešová, Zbyšek Horák, Ludvík Král, Michal Holán - John Cho (McClane), Kateřina Petrová a další

Překlad: Jiří Štefl, František Fuka
Dialogy a režie: Ladislav K. J. Novák
Vyrobila: LS Productions dabing v roce 2012