Hodnocení Vlkodlak: Bestie mezi námi (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:11.11.2012
Logan | 11.11.2012 14:38

Kdesi na Balkáně v 19. století je městečko Dravicu již delší dobou sužováno krvežíznivou bestií. Radní si proto najmou potulnou skupinu zkušených lovců vlkodlaků vedených charismatickým Charlesem, aby je jejich prokletí zbavili. První poznatky ukazují na to, že jde opravdu o vlkodlaka, ale jiného, než se kterými se doposud setkali. Tento exemplář se objevuje nejenom za nocí s úplňkem, ale i noc před a po. Navíc, to vypadá, že si své objeti nevybírá náhodně. Parta zabijáků k sobě přibere místního mladíka Daniela, který pomáhá městskému doktorovi s ošetřováním raněných a případným likvidováním infikovaných a o podivné dění v okolí se velmi zajímá. Ke všemu je sužován nočními můrami a vypadá to, že má s vraždami podivné bestie společného víc, než by se mohlo na první pohled zdát.

V první řadě je potřeba uvést, že Vlkodlak: Bestie mezi námi je video film, tedy „béčko“ zaštítěné studiem Universal Pictures. Výprava snímku je tedy slabší, digitálnost vlkodlaka místy bije do očí a některé momenty, jako by vypadli z Underworldu či Van Helsinga. Herecké výkony sice také nejsou kdoví jaké, ale úplný propadák to není. Přesto má film slušně fungující temnou atmosféru a zajímavě podané postavy. Děj snímku není až do rozhodujícího okamžiku v rozvalinách předem daný, neboť je nám předkládáno několik postav, které mohou být vlkodlakem. Krve a gore efektů se tvůrci nebáli a tak si maskéři různých zranění a amputací přišli na své. Natáčení probíhalo v Rumunsku. Což přidává snímku na působišti. Zejména zřícenina a středověké město byly stylově vybrané. Navíc šlo o město, kde se narodil největší turko-bijec, skutečný Vlad „Nabodávač“ Drakula, a to snímku může přidat nějaké bodíky. Dobře dopadla také filmová hudba, za kterou stojí Michael Wandmacher.

Snímek v České republice distribuuje společnost Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje docela dobrý anglický, český, francouzský a španělský zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen titulky v mnoha jazycích, včetně českých a anglických. Obraz odpovídá videopůvodu filmu, ale není vyloženě špatný a je ve formátu 16:9 (1.78:1).

Na českém znění se podíleli: Zdeněk Mahdal, Petr Svoboda, Vojtěch Hájek, Miriam Chytilová, Lucie Vondráčková, Michal Jagelka, Bohdan Tůma, Ernesto Čekan, Luděk Čtvrtlík, Pavel Vondra, Šárka Brázdová, Pavel Šrom, Ivo Novák, Marek Libert a další

Překlad: Blanka Vojířová
Dialogy a režie: Jiří Kvasnička

České znění vytvořila tvůrčí skupina Josefa Petráska.