Hodnocení VELKÁ VÁNOČNÍ JÍZDA (DVD)

Celkem hodnocení: 2 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:30.7.2013
Uživatel z e-shopu raszagal | 30.7.2013 21:30

K nám vždycky chodil a bude chodit na Vánoce Ježíšek. A i když z duše nenávidím vyobrazení Santy ve všech možných variantách, v případě této pohádky jsem udělala výjimku a jsem ráda. Příběh má vtip, docela i hloubku. Ale i přesto pokaždé, když na něj s dcerkami koukáme, nezapomenu jim připomenout, že k nám chodí Ježíšek!

Logan | 11.11.2012 14:44

Nad celými Vánocemi vládne klan rodiny Clausů. Zhruba po sedmdesáti letech přechází šéfování z otce na syna. Současný Santa se při organizací doručování dárků spoléhá hlavně na vynálezy staršího syna Stevea a na nespočetnou armádu ušatých skřítků. Letos se však cosi pokazilo. Ve skladu letecké základny, ze které je nadělování dárků prováděno, zůstal jeden nepředaný balíček. Santa i jeho předpokládaný dědic Steve to připočtou k povolitelnému omylu a odmítají se záležitostí dále zabývat. Mladší syn Arthur, který svého otce nepokrytě zbožňuje a naprosto miluje atmosféru Vánoc, si to bere osobně, že by mělo jedno dítě zůstat neobdarováno. Společně s dědou, tedy Santou ve výslužbě se vydávají na starých létacích sáních na cestu kolem světa, aby než vyjde slunce, doručili jedné malé anglické holčičce její vysněný růžový bicykl.

Velká Vánoční jízda pochází dílny studia Aardman, kteří jsou zodpovědní za filmy jako Slepičí úlet či Spláchnutej. Film se nese v duchu špionského, dobrodružného žánru. Celé Vánoce jsou pojaty, jako vojenská operace, prováděná armádou skřítků a řízená rodinou Clausů. Při akci se používají moderní technologie jako navigace, počítače a podobně. Přesto něco nevyjde a ke slovu se musí dostat staré vyřazené sáně a dva outsideři společně se skřítkem z balícího oddělení, aby zachránili Santovu pověst a tím celou kouzelnou atmosféru Vánoc. Cesta je zavede ze Severního pólu, do Mexika a Afriky, kde všude zažijí různá dobrodružství. Velkou předností snímku je absence vulgárního nebo hrubého humoru, dále fakt, že víru v Santu nikomu nevnucuje a především výborně zpracovaní skřítci. Právě skřítci jsou největší předností filmu a okamžiky, kdy jsou na obrazovce, patří k nejlepším. Úroveň animace je na vysoké úrovni. Postavy jsou sympatické, nikdo není žádný padouch a vše tak prostě příjemně plyne k happy endu.

Snímek v České republice distribuuje společnost Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje kvalitní zvuk a to anglický DTS-HD Master 5.1, český, maďarský, polský, řecký, slovenský, hindský Dolby Digital 5.1. Film je podpořen titulky v mnoha jazycích, včetně českých, anglických a slovenských. Obraz je ostrý se sytými barvami a je ve formátu 16:9 (1.85:1).

Na pohodovém českém znění se podíleli: Matouš Ruml - James McAvoy (Artur), Bohuslav Kalva - Bill Nighy (Děda Santa), Lukáš Hlavica - Hugh Laurie (Steve), Jiří Hromada - Jim Broadbent (Santa Claus), Jana Altmannová - Imelda Staunton (Paní Santová), Radka Stupková - Ashley Jensen (Bryony), Pavel Tesař - Marc Wootton (Peter), Anna Jarkovská - Ramona Marquez (Gwen), Blanka Koutská, Zuzana Skalická, Dalimil Klapka, Ladislav Cigánek, Ivana Korolová, Jitka Moučková, Zbyšek Pantůček, Petr Gelnar, Svatopluk Schuller, Jolana Smyčková, Jan Škvor, Libor Terš, Petr Vágner, Nikola Votočková, Jindřich Žampa a další.

Překlad: Zbyněk Ryba
Produkce: Blanka Čichoň, Marek Klasna
Dialogy a režie českého znění: Alice Hurychová