Hodnocení Let (DVD)

Celkem hodnocení: 4 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:12.8.2015
Martas | 12.8.2015 10:48

Uživatel z e-shopu krtkuvsen | 7.7.2013 14:13

Začátek filmu je na velmi dobré úrovni. Trvá sice jen asi 20 minut. Zbývající část se točí jen kolem alkoholu pilota. Herecké výkony na dobré úrovni, dabing je skvělý. Celkový film nic moc. Čekal jsem za ty peníze více akce.

Logan | 25.6.2013 18:39

Letecký kapitán Whip Whitaker je ve své profesi zkušený rutinér. Při jednom obyčejném letu se dostane s obsazeným dopravním letadlem do bouřky a zdá se, že je pád neodvratitelný. Whipovi se však povede takřka nemožné a díky riskantnímu manévru se mu podaří se strojem přistát a velkou většinu cestujících zachránit. Během okamžiku se z něj stává národní hrdina. Záhy se ale katastrofa začne vyšetřovat a Whipovi je standardně odebrán vzorek krve na zkoumání. No a co nevyjde najevo? Ukáže se, že pilot před letem, ale i během letu pil alkohol a nosem si prohnal lajnu koksu. Nakonec se ukáže na je Whip již řadu let regulérní alkoholik a feťák. Z hrdiny se stává nepřítel č. 1. Čeká ho veřejné očernění a několik soudních řízení. Navíc se zdá, že Whip svůj úděl vyvrhela snad i přijímá a nemá zájem o svou nápravu nebo léčbu. Snad by ho mohla zachránit nová láska v dohledu. Anebo možná ne...

Snímkem Let se po delší odmlce, vyplněné „animovanými“ experimenty vrátil k hranému filmu zkušený Robert Zemeckis (např. Forrest Gump, Návrat do budoucnosti, Honba za diamantem). Do hlavní role byl obsazen neméně zkušený Denzel Washington. Natočení letecké nehody je velmi povedené a strhující, poté již tempo snímku trochu vázne. Musím ale přiznat, že doma na DVD se mi film líbil přece jen o něco víc než před tím v kině.

DVD Let vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize MAGIC BOX. Disk obsahuje čistý anglický, český zvuk Dolby Digital 5.1. Před zapnutím externích reprobeden mi zvuk vycházející pouze z televize přišel poněkud tišší. Film je podpořen titulky v mnoha jazycích včetně těch v češtině. Obraz je ostrý, ve standardní DVD kvalitě. Formát obrazu je 16:9 (2.40:1).

Na českém dabingu se podíleli: Bohdan Tůma - Denzel Washington (Whip Whitaker), Hana Ševčíková - Kelly Reilly (Nicole), Zdeněk Mahdal - Bruce Greenwood (Charlie Anderson), Martin Stránský - Don Cheadle (Hugh Lang), Michal Holán - Brian Geraghty (Ken Evans), Radka Stupková - Tamara Tunie (Margaret Thomasonová), Pavel Rímský - John Goodman (Harling Mays), Zuzana Skalická, Robin Pařík, Ludvík Král, Jana Páleníčková, Marek Libert, Svatopluk Schuller, Zbyšek Horák, Petr Burian, Klára Vodenková, Apolena Veldová, René Přibil, Jakub Nemčok, Bohuslav Kalva a další.

Překlad: David Záleský, Markéta Záleská
Dialogy a režie: Martin Kot
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska ve studiu Pro-Time 2012

Bonusové materiály:

- Film o filmu zaměřený na natočení letecké katastrofy (angličtině s českými titulky

Logan | 6.2.2013 17:25

Zkušený letecký kapitán Whip Whitaker pilotuje dopravní letadla. Je toho málo, co by ho dokázalo v práci vzrušit a nabourat mu jeho stereotyp. Během jednoho letu se však dostane v silné bouři do problémů a zdá se, že životy všech na palubě dokáže zachránit pouze zásah shůry. Kapitán Whip je však šikula a starý mazák, takže svým pilotním uměním, sice neodvrátí pád letadla, ale minimalizuje ztráty na lidských životech. Všichni si oddechnou a můžou se přetrhnout, aby Whipa poplácali po zpocených zádech. Už, už to vypadá, že bude mít takovou popularitu, aby mohl kandidovat na prezidenta, když mu je v rámci rutinního postupu odebrán krevní vzorek. K všeobecnému překvapení jsou v krvi nalezeny zbytky alkoholu a drog. Z hrdiny dne se stává zloduch vláčený po všemožných soudech a komisích. Postupně vychází najevo, že Whip je již dlouholetým alkoholikem, co si sem tam přilepšuje koksem, aby „opička“ více vyváděla. Boj na zemi, který bude muset hrdinný kapitán podstoupit, si tak v ničem nezadá s bojem, který již vyhrál ve vzduchu.

Nový snímek zkušeného režiséra Roberta Zemeckise (např. Forrest Gump, Trosečník, Polární expres) je volně inspirován událostí z roku 2011. Tehdy kanadský kapitán Robert Piche klouzavým letem přistál s Airbusem 330, kterému došlo palivo a zachránil tak 306 pasažérů. Stal se hrdinou, ale novináři jsou hyeny, a tak vyšťourali jeho dlouho zapomenutou kriminální minulost.

Nutno říci, že snímek trochu klame názvem. Osudový let vidíme zhruba v prvních patnácti minutách, poté už jen sledujeme opilého nebo sjetého Whipa, jak je vláčen životem a autoritami. Je ale pravdou, že právě první čtvrt hodina filmu, je jednoznačně nejlepší. Letecká havárie je natočena s přehledem a tak sugestivně, že diváka úplně vtáhne na palubu padajícího letadla. Poté jde však z kopce úplně všechno. Kapitán Whip je prostě alkáč, který přes počáteční sympatie vyplývající z jeho hrdinského skutku, všechny své kladné body utápí v chlastu a divák k němu horko těžko hledá cestu. V jednom momentu se sice zablýská na jakousi milostnou linii s feťačkou Nicole, ale i ta postupně vyšumí, aniž by děj nějak ovlivnila. Po havárii letadla se vlastně jenom mluví a to ne moc zajímavě, což je při jeho stopáži 138 minut, takřka smrtící kombinace.
Režisérovi hodně podráží nohy nudný scénář z pera Johna Gatinse, což ale nezabránilo akademikům udělit mu nominaci na Oskara. Z herců stojí za to zmínit samozřejmě Danzela Washingtona, který odvádí tradičně dobrý výkon, schopný utáhnout na svých bedrech hlavní roli, ale bohužel hraje alkoholika, který se chová jako vemeno a moc sympatický tedy není. V malé roli zaujme hlavně John Goodman, jako Whipův kumpán, který kdyby měl více prostoru, mohl si film ukrást pro sebe. Povedený je také soundtrack z dílny Alana Silvestriho.

Úvod filmu je parádní, pak se to ale zvrhne do průřezu ze života alkoholika a konverzačky a moralitě, o alkoholu, drogách a jejich škodlivosti, aby to nakonec vyvrcholilo typicky americkým koncem. Je ale pravda, že chuť na panáka jsem měl po celou dobu snímku.