Hodnocení Naboř a ujeď (DVD)

Celkem hodnocení: 2 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:30.7.2013
Uživatel z e-shopu jirihahn | 30.7.2013 19:08

Film Naboř a ujeď, nebo spíš uteč? - ale od tohoto dost slabého až podprůměrného filmu, který mně hodně zklamal a jeho sledování je pěkná nuda! Když jsem si přečetl na obalu hlášku, že Bredley Cooper (hlavní hrdina) je šíleně vtipný, tak nevím zda autor sledoval stejný film jako já?

Logan | 10.2.2013 14:34

Charlie je bývalý řidič bankovních lupičů. Zhruba čtyři roky je v programu na ochranu svědků, protože svědčil proti parťákům. Policie ho uklidila někam na maloměsto, kde na něj dohlíží mírně ujetý maršál. Ve svém azylu si našel přítelkyni Annie. Jenže Annie, jakožto zakladatelka vědecké disciplíny nenásilného řešení konfliktů, dostala pracovní příležitost právě ve svém oboru v Los Angeles a Charlie se jí rozhodne do města odvést. To se ale vůbec nelíbí nejen policejnímu dozoru, ale ani Annieninýmu bývalému příteli, kteří se vydají v jejich stopách. Zhrzený milenec navíc kontaktuje Charlieho bývalé kumpány, kteří po něm chtějí peněžní kompenzaci za potíže, které jim před lety způsobilo Charlieho svědectví. Rozehrává se tak situace jako stvořen pro honičky, přestřelky a bitky. Navíc Annie musí stihnout pohovor v LA do určité hodiny, nebo o vysněnou práci přijde, takže času není nazbyt.

Naboř a ujeď je překvapivě příjemná akční komedie nezávislého střihu. Jde takřka o projekt jednoho muže. Režisér Dax Shepard napsal scénář a zahrál si i hlavní roli Charlieho. Jeho postava je také ve filmu jediná relativně normální. Policista Randy, který na něj dohlíží, je homosexuální zmatkář, kterému rozhodně nepatří zbraň do ruky. Annie je humanistická blbka libující si v politické korektnosti, která poučuje Charlieho, aby neříkal lidem „buzík“ protože je to homofobní a bojí se vyslovit slovo negr a říká tomu „to slovo na eN“. Annie jako postava je vůbec prvek, který ve filmu zpomaluje jinak příjemně odcejpající tempo, a to hlavně v polovině filmu. Záporáci, jsou sice záporáci, ale vesměs sympatičtí, což se týká hlavně jejich šéfa Alexe, ztělesněného Bradley Cooperem. Vzhledem k tomu, že tvůrci asi neměli moc peněz, vypadají automobilové honičky reálně a nápaditě, bez okázalých výbuchů a podobných parádiček. Dění ve filmu dobře doplňuje solidní soundtrack poskládaný z různých známých i méně známých písniček.

DVD vychází v České republice v distribuci společnosti Hollywood C. E. s.r.o. Disk obsahuje kvalitní, čistě znějící anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky. Obraz je ostrý se sytými barvami. Formát obrazu je 16:9 (1.78:1). Na disku není ani jeden bonus.

Na českém dabingu se podíleli: Filip Jančík, Jitka Ježková, Filip Švarc, Libor Hruška, Marek Libert, Michal Holán, Martin Zahálka, Bohdan Tůma, Kateřina Lojdová, Dana Černá, Jana Mařasová, Jan Maxián, Petr Neskusil, Anna Nemčoková a další.

Překlad: Kateřina a Pavel Zavadilovi
Dialogy: Ivana Slámová