Hodnocení Mocný vládce Oz (DVD)

Celkem hodnocení: 4 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:4.3.2015
Perrund | 4.3.2015 19:35

Pre deti chýba slovenský dabing. V kinách to šlo so slovenským dabingom, takže by mal byť automaticky na DVD aj na BD. Mínus pre Disney aj distribútora, ktorým je Magic Box.

Uživatel z e-shopu michal416 | 17.7.2013 08:55

Toto moderní zpracování pohádky není ani zdaleka tím nejhorším filmem na téma fantasy a pohádka. Tento film se podobá žánru Alenka v říši divů od Tima Burtona, která nebyla až tak úspěšná, ale své diváky si jako tato pohádka s poklidem našla.

Logan | 8.7.2013 15:42

Pouťový eskamotér s přezdívkou Oz se na počátku 20. století protlouká s kočovnou společností Spojenými státy. Protože má povahu svůdníka, dožene ho záhy jeho pověst. V Kansasu musí na rychlo utéct před rozzuřeným otcem jedné ze svých „obětí“. Útěk v horkovzdušném balónu se sice na poslední chvíli podaří, dostane se však přímo do centra tornáda, což ho zanese do legendární pohádkové říše Oz. Ihned po příletu je vyhledán čarodějkou Theodorou, která mu předestře místní proroctví o příchodu mocného čaroděje, který zničí zlou čarodějnici a stane se spravedlivým králem celé říše. Oz, věren své podstatě, se chopí příležitosti a prohlásí se za onoho vyvoleného. Navíc Theodoře slíbí místo po svém boku. Po příchodu do sídelního Smaragdového města se seznámí s další čarodějkou Evanorou, která ho vyšle splnit jeho poslání, tedy zabít zlou čarodějnici Glindu. K Ozovi se na jeho cestě přidají sympatický létající opičák a porcelánová panenka a ke Glindě se skutečně dostanou. Na místě ale zjistí, že pravda je úplně někde jinde a Oz se stal součástí zákeřného kompotu skutečné zlé čarodějnice. Před Ozem se tak otevře pro něj dosud největší životní výzva, zda překoná svou sobeckost a chamtivost a bude jednou konat činy dobré pro blaho ostatních a kromě naplnění proroctví napraví i svůj charakter.

Snímek Mocný vládce Oz, režiséra Sama Raimiho, časově předchází známým filmům Čaroděj ze země Oz apod., tedy filmům s malou Dorotkou. Film je jednoznačně vizuálním zážitkem se vše prostupující pohádkovou atmosférou, navíc podpořeným kvalitními hereckými výkony. Jako třešničkou na dortu je skutečnost, že do rolí třech čarodějek byly obsazeny hollywoodské krasavice Mila Kunis, Rachel Weisz a Michelle Williams. Šarm Ozovi propůjčil James Franco. Sebekriticky musím uznat, že se mi film líbil o něco více na DVD než před tím v kině.

DVD Mocný vládce Oz vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. - divize Magic Box. Disk obsahuje opravdu povedený anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky. Obraz je ostrý a také povedený se zářícími a sytými barvami. Pozor, asi prvních 20 minut je jako připomínka začátků kinematografie černobílá a obraz není širokoúhlý. Formát obrazu je 16:9 (1.78:1).

Na českém dabingu se podíleli: Martin Písařík - James Franco (Oz), Šárka Vondrová - Michelle Williams (Annie / Glinda), Zuzana Vejvodová - Mila Kunis (Theodora), Irena Máchová - Rachel Weisz (Evanora), Igor Chmela - Zach Braff (Frank / Finley), Josef Somr - Bill Cobbs), Anna Marie Jurková - Joey King (Panenka), Vojtěch Hájek, Milan Slepička a další.

Překlad: Vojtěch Kostiha
Zvuk: Robert Slezák
Hudební režie: Ondřej Izdný
Dialogy a režie českého znění: Zdeněk Štěpán
Producent české verze: Disney Character Voices International, Inc.
Vyrobilo: Studio Virtual v roce 2013

Bonusové materiály tvoří (v angličtině s českými titulky):

- Walt Disney a cesta do země Oz – tedy filmík popisující snahu legendárního tvůrce o natočení vlastní verze původní knihy
- Přeřeky při natáčení
- ukázky z jiných filmů od Walta Disneye

Logan | 24.3.2013 12:59

Je rok 1905 a pouťový kouzelník Oscar Diggs (zkráceně Oz) se živí předváděním druhořadých triků na jarmarkách. Kouzla mu moc nejdou, zato je to expert na svádění místních dívek. To je také důvod, proč se nikdy moc neohřeje na jednom místě. Jednou se v Kansasu dostane do konfliktu s přítelem jedné ze svých „obětí“ a je okolnostmi přinucen krkolomně utíkat v horkovzdušném balóně. Ve vzduchu se dostane do víru tornáda a rázem je přenesen do kouzelné, strašně moc barevné země. Tam, kromě řady roztodivných a bizardních tvorů, potká tři překrásné a sexy čarodějnice, Glindu, Evanoru a Theodoru. Ony ho považují za dávno předpovězeného, mocného čaroděje, který se má stát králem země, s čímž je spojen i obrovitánský poklad. Každá z čarodějek se pochopitelně vidí na místě jeho královny. Věren své nátuře se s každou z nich pořádně blíží, aniž by dostál svým slibům. Navíc má na trůn usednout poté, co přemůže „zlou“ čarodějnici. Nikdo však netuší, která z těch tří to vlastně je. Roztáčí se kolotoč intrik a bojů o trůn ve Smaragdovém městě a nakonec i sobec Oz bude muset přehodnotit své životní postoje a názory.

V první řadě je dobré připomenout, že Mocný vládce Oz režiséra Sama Raimiho (např. Evil dead, Spider-Man) je prequelem k, minimálně v Americe, legendárnímu černobílému snímku Čaroděj ze země Oz z roku 1939. To znamená, že se nezaobírá situací okolo Dorotky, ale soustředí se na věci předcházející, týkající se právě vládce Smaragdového města, tajemného čaroděje. Tomuto odpovídá i technické a formální zpracování snímku. Začátek z Kansasu je předveden v černobílém, standardním 2D, 35mm formátu a v poměru stran 4:3. Když je pak děj přenesen do kouzelné země, tak se obraz zbarví, roztáhne se do soudobého, širokoúhlého poměru stran 16:9 (2,39:1), změní se do 3D a zvuk se přepne do Dolby Digital Surround. Na původní film je zde i řada narážek a odkazů, a to jak obrazových tak dialogových.

Na snímku je opravdu vidět kolik stál peněz. Je plný digitálních triků, barevných kostýmů a i lokace vypadají moc hezky. Bohužel s opulentním povrchem, se malinko vytrácí obsah. Takže se po plátně pohybují celá hejna digitálních potvůrek, ale chvílemi to celé skřípe. Chtělo by to lepší scénář, dopilovat děj a lépe propracovat psychologii, a to alespoň hlavních postav.

Z herců je dobré zmínit Jamese Franca v roli Oscara, kterého hraje jako namyšleného, prolhaného a promiskuitního týpka. Role mu byla psaná na tělo, a tak si to po zásluze užívá. Bohužel by to chtělo lepší vývoj jeho postavy. Většinu filmu se chová jako šmejd a pak najednou bez pozorovatelného vývoje, čáry, máry, fuk, je z něj dobrák. Herečky hrající kouzelnice, Mila Kunis jako Theodora, Rachel Weisz jako Evanora a Michelle Williams jako Glinda, jsou dostatečně krásné a příjemné na pohled, že se jim nějaké občasné „uklouznutí“ dá prominout.

Snímek sice není žádným přelomovým dílem a pilířem žánru fantasy se také nestane, ale jde o příjemnou podívanou a to nejen pro děti, i když hlavně pro ně. Film je krásně, nápaditě natočený, akční scény jsou napínavé a závěrečný souboj je náležitě epický.