Hodnocení VRAŽEDNÁ HRA (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:16.5.2013
Logan | 16.5.2013 19:31

Detroitský detektiv Alex Cross je muž nadán neobyčejným vnímáním okolí, což mu umožňuje takřka okamžitě vyhodnocovat různé problémy a stoprocentně se orientovat na místě činu. Nyní se společně se svým týmem dostal na místo několikanásobné vraždy mladé, úspěšné manažerky a jejich bodyguardů. Vše nasvědčuje práci profesionálního zabijáka, který si zabíjení a mučení náležitě užívá. Dle indicií nalezených na místě, určí detektiv Cross vrahův následující cíl. Na místo dojedou jen taktak, aby zabránili dalšímu zločinu. Dokonce se s vrahem i na okamžik setkají a s překvapením si uvědomí, že proti sobě mají opravdu nezvyklého a vrcholně nebezpečného protivníka. O tom se pořádně přesvědčí později. To ve chvíli, kdy se zločinec rozhodne o odbočku v připraveném plánu a zaútočí přímo na policisty přes jejich milované a blízké. Ani detektivové však nejsou z cukru, otřepou se, vezmou brokovnice a vydají se na lov škodné v jejich revíru.

Snímek Vražedná hra je již třetí filmovou adaptací knížek spisovatele Jamese Pattersona. V předešlých filmech Jako pavouk a Sběratel polibků ztvárnil Alexe Crosse Morgan Freeman. Vražedná hra se odehrává před tím, takže Cross omladil prostřednictvím Tylera Perryho, přičemž je nutno konstatovat, že by tvůrci našli určitě lepšího herce, kdyby se snažili a lépe hledali. Dějově ve filmu nejde jenom o pátrání po sériovém vrahovi, ale je to lehce okořeněno o v pozadí se odehrávající spiknutí, přičemž se vše na konci protne. Děj je ale moc zkratkovitý a jednání postav občas nelogické. Crossovi dedukce v podání Perryho vypadají jako věštění z mlhoviny a je až na hranici parodie. Jednoznačným kladem snímku a důvodem, proč se na film vůbec podívat je postava profesionálního a současně psychopatického zabijáka s fascinací na bolest, kterého opravdu zajímavým a přesvědčivým způsobem vystřihl Matthew Fox (mimo jiné doktor ze Ztracených). Jeho scény jsou jednoznačně nejlepší. Nejde o žádné veledílo, ale vyloženě mě to nenudilo a Fox, který kvůli roli prošel razantní vizuální změnou, mě skutečně bavil.

DVD Vražedná hra vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1, přičemž zvuk během filmu divně kolísá, někdy až nepříjemně duní, jako by se odehrával ve sklepě. Film je podpořen českými titulky a českými titulky pro neslyšící. Obraz je ostrý a čistý. V rámci navození atmosféry je místy rozkmitaný, což může být nepříjemné pro oči. Obraz je ve formátu 16:9 (2.40:1). Na disku nejsou žádné bonusy.

Na českém dabingu se podíleli: Bohdan Tůma - Tyler Perry (Alex Cross), Jakub Saic - Edward Burns (Thomas Kane), Jiří Plachý - Jean Reno, Filip Jančík - Matthew Fox, Andrea Elsnerová - Rachel Nichols (Monika Asheová), Jitka Moučková, Tomáš Juřička, Jana Páleníčková, Zuzana Schulzová, Terezie Taberyová, Svatopluk Schuller, Ivo Novák, Petr Neskusil, Oldřich Hajlich, Stanislav Lehký, Tereza Těšitelová, Jakub Nemčok a další.

Překlad: Petr Finkous
Zvuk: Michal Šťastný, Matěj Večeřa
Dialogy: Veronika Kernová