Hodnocení Velký Gatsby (DVD)

Celkem hodnocení: 4 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:9.10.2016
Uživatel z e-shopu Veronika P. | 9.10.2016 10:25

Uživatel z e-shopu Jan T. | 21.3.2015 10:24

Logan | 14.10.2013 19:15

Čerstvý absolvent univerzity Nick se přistěhoval do New Yorku 20. let minulého století, kde hodlá udělat kariéru ve finančnictví na Wall Street. Pronajme si domek na Long Islandu, a to přímo naproti domu přes zátoku, kde žije jeho sestřenice Daisy s manželem Tomem, který je čirou náhodou Nickův bývalý spolužák. Pro Nicka je však důležitější jeho záhadný soused Jay Gatsby. Jde o tajemného milionáře, který pořádá ve své zámecké vile opulentní, nestřídmé večírky, na nichž se setkává kompletní newyorkská smetánka. A právě Gatsby si, z pro zatím neznámých důvodů, vezme Nicka pod svá křídla. Protáhne ho tou nejvyšší společností stejně, jako mu dá nahlédnout i kriminální podsvětí. Posléze Gatsby Nickovi vypoví svou dosud tajemstvím zahalenou minulost a konečně ho zasvětí do svého plánu související s jeho osudovou láskou, kterou není nikdo jiný než právě Daisy.

Snímek je adaptací slavné knihy od Francise Scotta Fitzgeralda a režie se ujal Australan Baz Luhrmann, jehož styl je vidět z každého záběru. Vizuální stránkou, stylem nasnímání i některými dalšími prvky je film velmi podobný Moulin Rouge, se kterým Luhrmann zabodoval v roce 2001. Vzhledu filmu není co vytknout. Je nápaditý, zajímavý a přesně odráží „šílenost“ 20. let 20. století. V souladu s post moderními postupy, což už bylo také vyzkoušeno v Moulin Rouge, použité písně a skladby nejsou dobové, ale dočkáme se rapu, housu apod. Herecké výkony jsou také povedené, ale malinko drhne v obsahové stránce filmu, což je patrné zejména v druhé polovině, kdy tempo zvolní a měly by nastoupit emoce. Každopádně audiovizuální zážitek je to parádní.

DVD Velký Gatsby, vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize Magic Box. Obraz je naštěstí velmi povedený, přehledný a plný nádherných barev. Formát obrazu je 16:9 (2.40:1). Zvuk standardní, tedy v pohodě. Jazyk je v angličtině, češtině a maďarštině Dolby Digital 5.1. Film je podpořen mimo jiné českými a anglickými titulky.

Na českém dabingu se podíleli: Michal Jagelka - Leonardo DiCaprio (Jay Gatsby), Jan Maxián - Tobey Maguire (Nick Carraway), Jitka Ježková - Carey Mulligan (Daisy Buchananová), Libor Hruška - Joel Edgerton (Tom Buchanan), Jitka Moučková - Isla Fisher (Myrtle Wilsonová), Jan Šťastný - Jason Clarke (George Wilson), Kateřina Velebová - Elizabeth Debicki (Jordan Bakerová), Zdeněk Maryška - Richard Carter, Jiří Plachý, Klára Sochorová, Nikola Votočková, Anna Nemčoková, Petr Neskusil, Ladislav Cigánek, Bohdan Tůma, Oldřich Hajlich, Jan Škvor, Michal Holán a další.

Překlad: Šárka Bartesová
Vedoucí výroby: Zdeněk Mahdal
Dialogy a režie: Václav Knop