Hodnocení Expresní zásilka (DVD)

Celkem hodnocení: 4 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:6.12.2014
Perrund | 6.12.2014 21:33

Uživatel z e-shopu Milan S. | 31.12.2013 13:54

Dvd s filmem který má spád a energii a i když není nějakým superfilmem,určitě diváka neurazí a stojí za shlédnutí.

Tom Hardy | 27.2.2013 20:49

Adrenalin je jejich nejlepší přítel. Čím více si napumpují do žil, tím rychleji doručí zásilku. Wilee (Joseph Gordon-Levitt) má práci kurýra téměř jako drogu. Jezdí bez brzd, bez převodů, bez zastávek. Od startu do cíle co nejrychleji. Jednoho dne dostane do ruky zásilku, která z něj udělá terč. Z běžné fušky se rázem stává boj o vlastní život, v němž se nehodlá Wilee vzdát nepřátelům lacino.

Zápletka zní možná lacině, ale úmyslně jsem ji osekal o veškeré dějové odbočky a podrobnosti, neboť právě postupně odkrývaný příběh je jedním z tahounů Expresní zásilky. Snímek natočil a napsal David Koepp, jeden z nejzkušenějších hollywoodských scenáristů, který za kameru chodí zřídka. Tajemným oknem s Johnnym Deppem příliš coby režisér nenadchl, Expresní zásilka je ale z výrazně výživnějšího soudku. V prvé řadě je skvěle napsaná a svým minimalistickým, a přec účinným a dostatečně rozvětveným dějem dává vzpomenout na Telefonní budku. Vnitřní drajv, jenž film pohání (potažmo akční sekvence, které se odehrávají výhradně na kolech) zase svou dynamikou a využitím newyorských ulic dává vzpomenout na třetí Smrtonosnou past. A dohromady to tvoří diváckou radost.

Koepp se naštěstí tentokrát projevuje i jako sebejistý režisér, takže vypráví na přeskáčku, nebojí se vizuálních vychytávek a akce je v jeho podání takřka perfektní. Jednoho až zabolí pomyšlení, že když dokázal tolik vykřesat z „bandy lidí na kole“, co by asi dokázal s takovou pátou Smrtonosnou pastí (ale to je jiný příběh, za který doufejme čeká Skipa Woodse a Johna Moorea patřičně anální peklo).

Blu-ray a DVD (vyjma technické kvality filmu a interaktivnosti menu) nabízí svým nakupujícím totožný obsah. Tj. film + dva dokumenty o natáčení a trailery. Dokumenty zabírají okolo 20 minut a jde o plnohodnotný pohled za kulisy (žádné prázdné žvatlání o úžasném týmu atd.). Bohužel jsou prosty české podpory, tudíž neangličtináři mají smůlu. Na Blu-ray film vypadá i zní perfektně, dabing je také slušně zvládnutý, akorát záporák Michael Shannon se v něm lehce ztrácí, neboť v originále hlasem doslova čaruje. Hrdinové jsou každopádně namluveni dobře a i v dabingu čínština zůstává čínštinou. Za to dík.

Expresní zásilka je taková malá, nenápadná pecka, která vás sice nesrazí do kolen, ale potěší. A ještě se poučíte, jak funguje svět kurýrů v USA. Docela by mě zajímalo, jak je tomu v lokálních vodách.

Logan | 19.2.2013 19:17

Kurýr Wilee každý den drandí na svém speciálním kole bez brzd a jedním převodem newyorskými ulicemi. Vystudoval sice na univerzitě práva, ale život v obleku a kravatě by mu nepřinášel tolik potřebný adrenalin. V současné době si prochází drobnou partnerskou krizí s kolegyní, nic mu to neubírá na radosti z jízdy. Jednou ho jeho dispečer pošle na jeho bývalou školu, kde má vyzvednout zásilku od čínské kamarádky. Tím, jak obálku převezme, se zaplete do zatím největšího dobrodružství jeho života. Ještě na univerzitním pozemku ho osloví muž vydávající se za ostrahu s tím, že potřebuje onu tajemnou obálku. Wilee ji pochopitelně odmítne vydat a ujede, tím to však nekončí. S mužem se uvidí ještě mockrát. Ukáže se, že mu po krku jde zkorumpovaný policista jménem Monday, který dostal zakázku od čínské triády, jejíž splnění by mu mohlo smazat dluhy, které u ní z hazardu má. Oba mají na doručení obálky několik hodin, každý však jinému příjemci. Monday využívá policejní pravomoci a odznak. Wilee zas své zkušenosti a schopnosti freestylového jezdce. Kdo má větší šance zásilku doručit?

Expresní zásilka je povedený akční thriller, který odcejpá přesně tak, jek se dá podle námětu očekávat. Akční sekvence jízdy na kole jsou natočeny zručně a napínavě, přičemž zajímavý je i efekt zpomalování, kdy si Wille v některých situacích představuje různé druhy jejich řešení včetně neblahých konců. Fungování snímku také pomáhá jeho struktura, která je vyprávěná na přeskáčku, takže se motivy chování postav a pozadí příběhu dozvídáme postupně či naopak zpětně. Film se také může opřít o kvalitní herecké představitele, zejména o stále hvězdnějšího Josepha Gordona-Levitta jako Wileeho a Michaela Shannona v roli detektiva Mondaye. Nechybí ani trocha toho humoru (černého).

DVD Expresní zásilka vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje dobrý prostorový anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je samozřejmě podpořen českými titulky. Obraz je dostatečně ostrý a čistý. Formát obrazu je 16:9 (2.40:1).

Na českém dabingu se podíleli: Libor Bouček, Jakub Saic, Kateřina Lojdová, Klára Vodenková, Apolena Veldová, Radek Hoppe, Jan Šimik, Jolana Smyčková, Martin Zahálka, Šárka Vondrová, Stanislav Lehký, Filip Čáp, Marek Holý, Václav Rašilov, Petr Vágner, Svatopluk Šuler, Bohuslav Kalva, Adéla Nováková, Klára Nováková, Jiří Krejčí a další.

Překlad: Barbora Jarošová
Zvuku: Tomáš Pavlas, Michal Vašica
Produkce: Daniel Valter