Hodnocení Ve stínu (DVD)

Celkem hodnocení: 3 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:9.8.2017
Uživatel z e-shopu Tomáš S. | 9.8.2017 17:25

OK

Tom Hardy | 12.3.2013 00:50

Český noirový velkofilm oceněný devíti Českými lvy je podle očekávání jedním z nejostřeji sledovaných domácích filmů na Blu-ray. Proč? Protože jestli si nějaký film zaslouží pořádné technické zázemí HD formátu, je to právě Ve stínu Davida Ondříčka. Jak se snímku „daří“ na modrém disku?

Napřed krátce k filmu: Pokud jste ještě tuhle dobovou detektivku neviděli, určitě stojí za zkoušku. Scenáristicky je to sice prasárna největšího kalibru (zápletka nedává moc smysl, o rozuzlení nemluvě), ale jinak jde o naprosto špičkově odvedenou práci, která se může měřit se západní produkcí. A taková „mimo myšlenka“ na okraj: Ve stínu krásně ukazuje, že by celovečerní Mafia nebyla žádný problém.

A teď k disku. Začnu tím negativním. Majitelé Playstation 3 mají, podobně jako u 96 hodin: Odplata, smůlu. Film se jim sice spustí, ale vinou podivného autoritu se na PSku obraz jemně trhá. V MagicBoxu sice slibují nápravu, to ale logicky znamená úplně nové disky a bůh ví, jak dlouho něco takového potrvá.

Samotný obraz je každopádně velmi dobrý a ani zvuk nedělá filmu ostudu. Obojí vám umožní užít si naplno všechny temné tóny téhle podívané (ať už vizuální, či hudební). Bonusově je disk adekvátní. Série vystřižených scén (s komentářem či bez) vám mimo jiné ukáže židovštější alternativní úvod a scénu zastřelení koně, která byla tou nejdražší vůbec, ale nakonec paradoxně zůstala na podlaze střižny.

Dále je na disku dvacetiminutový film o filmu, upoutávky a hudební videoklip. Škoda, že tu není i audiokomentář. Scénář byl 17x přepisován, tudíž by nějaký ten výklad od tvůrčího týmu u filmu nebyl ke škodě (možná by pak zápletka i začala dávat smysl). Ve výsledku je dojem z BD Ve stínu více než uspokojivý a pokud nejste majitel Playstation 3, pak nemáte důvod se bránit. Škoda, že nedošlo na STEELBOOK. Ve stínu je za posledních pět let jediný český film, který by si takový luxus 100% zasloužil.

Majitelé DVD sice přijdou o HDčko, ale bonusově nejsou ochuzeni o nic a film se jim aspoň nebude trhat.

Logan | 23.2.2013 23:11

Začátkem 50. let v Československu začíná přituhovat. Od války již pár let uběhlo a dostavilo se vystřízlivění. Z rozhlasu zní ujišťování vrcholných státních představitelů, že se žádná měnová reforma nekoná a národní hospodářství roste, ale lid ví své. Kapitána Hakla z pražské kriminálky, jako by se to nedotýkalo. Žije s chápající manželkou a malým synkem v pavlačovém domě a dělá to, co umí. Chytá „obyčejné“ kriminálníky a o politiku se nestará. Mezi kolegy je pokládán za kriminalistické eso. Když je vykradena kasa v klenotnictví, tak svými schopnostmi a znalostmi pomůže v krátké době dopadnout známého kasaře, žijícího toho času v budově Židovské obce. Něco mu na tom však nehraje a brzy zjistí, že židovský kasař je v tom nevinné. Během vyšetřování se nachomýtne k loupeži na poště a ihned poté je z případu odvolán. Pátrání se ujímají jeho kolegové pod vedením státní bezpečnosti. Navíc je jako expert přizván major Zenke, kriminalista z Německa. Hakl sice oficiálně na případech nepracuje, ale s požehnáním nadřízeného je stále vyšetřuje. Nechá si načerno vypracovat zprávu z balistiky ze stop, které zajistil na přepadené poště a do celého případu zabředává stále hlouběji. Postupně zjišťuje, proč se kolem motá podezřele moc „estébáků“, a proč bylo najednou obviněno pět významných členů Židovské obce. Hakl si začíná uvědomovat, že doba přeje vykonstruovaným politickým procesům a židé v údajném žoldu CIA a USA patří k takovým nepřátelům. Smyčka se už stahuje i kolem Hakla a jeho rodiny. Najde sice nečekaného spojence, ale je možné, aby jedinec, byť statečný, obstál proti systému, který je prolezlý atmosférou strachu a jehož podporovatelé se neštítí naprosto ničeho?

Snímek Ve stínu je horkým kandidátem na několik Českých lvů za rok 2012. Režisér David Ondříček, který se s Markem Epsteinem podílel i na scénáři, natočil tento film po dlouhých šesti lety od toho předešlého a nutno říci, že jde po všech stránkách o vymazlený projekt. Především je to dobová detektivka, s temnou atmosférou 50. let a se sympatickým hlavním hrdinou. Atmosféra, v dobrém slova smyslu, není úplně nepodobná původním Hříšným lidem města pražského s radou Vacátkem. Toho bylo docíleno, nejen historickým vybavením, od aut po tramvaje a oblečení, ale i díky digitálním trikům, které nám vrátily tramvaje na Václavák. Některé scény byly natáčeny v Polsku, kde tvůrci našli tu správné pražské lokace. Děj filmu je podkreslován přesně padnoucím tíživým hudebním doprovodem od Jana P. Muchowa a Michala Novinski. Ve filmu se objevuje mnoho skvělých herců a to i v malých rolích. Ivan Trojan jako kpt. Hakl je jako vždy dokonalý.

DVD Ve stínu vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – Divize Magic Box. Disk obsahuje kvalitní český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen anglickými titulky a českými titulky pro neslyšící. Obraz je v pohodě bez vad, i když mi občas přišel malinko televizní. Vzhledem k tomu, že film dostává svému názvu, mnoho scén se odehrává v noci. Přesto bylo vše přehledné. Formát obrazu je 16:9.

Bonusové materiály tvoří bez české podpory:
- zajímavý film o filmu
- vynechané scény s režisérovým komentářem