Hodnocení Argo (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:24.4.2013
Tom Hardy | 24.4.2013 23:06

Ben Affleck nikdy nepatřil mezi nejoblíbenější herce. Jakmile ale přesedlal na režii filmy Gone Baby Gone a Město, okamžitě se stal miláčkem davů. A s dramatem Argo tomu není jinak. Snímek natočený podle skutečné události je příběhem tajné mise CIA, která kvůli vysvobození Američanů z Iránu zinscenuje natáčení imaginární sci-fi filmu na Blízkém východě. A je to znovu pecka. Inteligentní scénář, pečlivě vybraní herci a dobře budované napětí dávají vzniknout výborné (a ke konci zatraceně napínavé) podívané, která si zcela právem odnesla oscarovou sošku pro nejlepší film roku. Bravo, Bene!

Na Blu-ray si Argo užijete v patřičné technické parádě a mám z toho upřímnou radost. Není totiž nic horšího, než když vám zážitek z výborného filmu pokazí špatný přepis. Pokud to takhle půjde dál, nebude v rámci audioviuzálu (u novinek) co hodnotit. HD formát ukazuje filmy tak, jak mají vypadat a když studio zrovna prasácky film neořízne, prakticky nejde říct nic jiného, než „vypadá a zní skvěle“. Vlastně jednu věc dodat můžu: V případě Arga neprohloupíte ani s českým dabingem. Herci mají vhodně vybrané české ekvivalenty a překlad je udělán s citem, díky čemuž žádná hláška není „Lost in Translation“.

Radost dělá i bonusová nálož. V prvé řadě je tu obraz v obraze, kdy si můžete veškeré perličky užít během filmu. Samotné dokumenty zaberou několik hodin a provedou vás nejen celým natáčením, ale dostatečně vysvětlí i pozadí události, o níž film vypráví (v jednom z dokumentů mluví i bývalý agent CIA!). V neposlední řadě je u filmu audikomentář režiséra, který jediný postrádá českou podporu.

Skvělý film, skvělý Blu-ray disk. V případě DVD počítejte s méně oslňujícím podáním a jediným bonusem, v němž na události vzpomínají Prezident Jimmy Carter, Tony Mendez a tehdejší nevítaní hosté.