Hodnocení Tři moulové (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:20.11.2012
Logan | 20.11.2012 18:41

Snímek je rozdělen do tří kapitol. Nejdříve se seznámíme s třemi sirotky jmény Moe, Larry a Curly. Někdo je vyhodí z auta před dveře sirotčince, kde o děti pečují starostlivé jeptišky. Tři nerozluční přátelé s atypickými účesy vyrůstají v ústavu a svými vylomeninami dovádějí vychovatelky k nepříčetnosti. Jednou si málem šéfa trojice Moea odvezou bohatí manželé Mazalovi, avšak na poslední chvíli adaptují jiné dítě, Teddyho. O 25 let později je trojice kamarádů pořád na stejném místě. Jen jejich eskapády získaly na důraznosti a nebezpečnost. Nedělají to schválně, jen to vždy nějak popletou. Sirotčinec se však dostane do potíží a je potřeba do měsíce sehnat 830 tisíc dolarů, jinak bude zavřen. Moe zavelí a tak všichni tři vyrážejí do světa vydělat potřebný obnos. Ve městě se zapletou do nebezpečných plánů prsaté svůdkyně Lydie, která si trojici najme na vraždu manžela. Naštěstí si najala opravdu matlaly. Později navíc vyjde najevo, že tím manželem je právě Teddy. Trojice teď musí napnout všechny síly, co mají, aby zachránili starého kamaráda, a čas na zaplacení dluhu v sirotčinci se také povážlivě krátí.

Film vychází z černobílé seriálové předlohy „The Three Stooges“, kterou dávali cca v polovině 90. let i v našich televizích. Pamatuji se, že jednotlivé epizody byly docela srandovní, zejména fyzickým humorem a gagy, které odkazovaly na zlatá léta amerických grotesek. Alespoň jak si matně vybavuji. Z tohoto pohledu je tento film velmi umírněný. Obsahuje sice záchvěvy starých seriálů, ale drží se dost při zemi. Kdo zná seriálovou předlohu, může si film z nějakých nostalgických pocitů docela užít. Kdo však předlohu nezná, bude na to pravděpodobně koukat jako zjara. Navíc mi seriál přišel určen dospělejšímu publiku. Naopak film, i v důsledku závěrečného varování tvůrců, je patrně cílen na menší děti. Snímek přesto obsahuje pro tuto trojici dost typických bitek, gagů a absurdních fórů, které jsou občas docela vtipné, jako třeba pěstování lososů na golfovém hřišti. Dobré jsou také scény, kdy se z Moea stane hvězda skutečné reality show Jersey Shore, kterou v současnosti dávají na MTV.

DVD v České republice vychází v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje dobrý anglický, český a italsky zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými, anglickými a italskými titulky. Obraz je ostrý a je ve formátu 16:9 (1.85:1).

Na českém dabingu se podíleli: Tomáš Juřička, Martin Zahálka, Michal Holán, Kateřina Lojdová, Zuzana Skalická, Zbyšek Pantůček, Jan Šťastný, Michal Jagelka,

překlad: Anna Polanská

- Vynechané a prodloužené scény
- film o filmu
- filmík o tvorbě zvukových efektů
- sestřih bitek a nehod

Všechny bonusy jsou opatřeny českými titulky.

Jde v podstatě o ztřeštěnou grotesku s prvky a fungováním postav jako v animovaných filmech, která se odehrává ve specifickém, nereálném světě, kde platí vlastní pravidla. Kdyby se tvůrci více soustředili na starší diváky, mohla z toho být docela komediálně-absurdní jízda. Takhle je to tak nějak na půl cesty.