Hodnocení Patrola (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:13.4.2013
Logan | 13.4.2013 12:00

Být policajtem v South Central, předměstí kalifornského Los Angeles není žádná lahoda. Své o tom ví i parťáci Brian Taylor a Mike Zavala. Před pár lety byl jejich rajón ovládán hlavně černošskými gangy. V dnešní době se zde čím dál tím víc roztahují mnohem brutálnější mexické partičky, které jdou kdykoli na ruku organizovaným zločineckým kartelům. O krvavé přestřelky tak není nouze. V tomto prostředí se policisté pohybují jako ryba ve vodě. Nemohou si dovolit žádnou chybu, protože drsné prostředí plodí drsné parchanty a oba kolegové vědí, že se jim kdykoli může chtít někdo mstít. Jednoho dne během služby natrefí na podivného finančního kurýra se zlatým „kalašnikovem“. Brian, který má mariňáckou minulost a chtěl by časem povýšit na detektiva, se rozhodne využít příležitosti a rozjede vlastní pátrání. To sice vede k relativnímu, dílčímu úspěchu, ale vyprovokuje to právě jeden z mexických kartelů k preventivní protiakci a na oba mladé důstojníky pošlou své zabijáky, kteří se musí úkolu aktivně chopit, nebo by mohli s bradou nahoře skončit oni sami.

Snímek Patrola jde v zachycení policejní práce na problémovém předměstí až na samotnou dřeň. Ve filmu nevidíme, žádné bombastické akční scény, žádné neuvěřitelné přestřelky a výbuchy. Akce je ve filmu dost, ale vše je syrové, realistické a až mrazivě „normální“, čemuž odpovídá i vulgární slovník většiny postav. S oběma policisty prožijeme několik měsíců jejich života, kdy poznáme i jejich soukromý život a prostředí ze kterého vychází. Rozhovory mezi nimi jsou také maximálně přirozené, což je pravděpodobně důsledkem toho, že se většinou jedná o improvizace a také toho, že si oba hlavní herečtí představitelé maximálně sedli. Za realistickým vyzněním snímku stojí i způsob natáčení, které je provedeno z různých druhů kamer, což dává filmu často až dokumentární výraz. Režisér a scénárista David Ayer (např. Training Day, S.W.A.T., Street Knights, Rychle a zběsile) natočil zatím své nejdospělejší dílo a jeden z nejpřesvědčivějších policejních filmů vůbec. S filme pěkně ladí i povedený soundtrack.

DVD Patrola vyšlo v České republice v distribuci společnosti Hollywood C.E. s.r.o. Disk obsahuje vynikající, čistý anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky. Obraz je ostrý a kvalitní, přičemž mnoho záběrů je děláno jakoby z ruky, pouličních kamer, statických kamer v policejních vozech apod. Formát obrazu je 16:9 (1.85:1). Na disku nejsou žádné bonusy.

Na českém dabingu se podíleli: Radek Hoppe - Michael Peña (Zavala), Michal Holán - Jake Gyllenhaal (Taylor), Filip Švarc - Frank Grillo (seržant), Martin Zahálka, Jitka Moučková, Nikola Votočková, Jitka Ježková, Jana Páleníčková, Radka Stupková, Bohdan Tůma, Svatopluk Šuler, Libor Terš, Jakub Saic, Libor Hruška, Jaromír Meduna, Pavel Šrom a další.

Překlad a dialogy: Ivan Kotmel, agentura K
Produkce: Zuzana Špeciánová
Zvuk: Miloš Sommer