Hodnocení Bastardi 3 (DVD)

Celkem hodnocení: 3 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:1.2.2021
Uživatel z e-shopu krtkuvsen | 1.2.2021 15:56

Uživatel z e-shopu Klara P. | 20.6.2020 13:20

Viborni film

Logan | 10.12.2012 10:48

Učitel Tomáš Majer v minulosti nastoupil na školu, jejíž žáci mu zavraždili sestru Janu. Pachatele si zjistil a popravil. V tomto třetím díle je učitel Majer na útěku před policií a před místním šéfem podsvětí Dostálem, jehož vnuk byl jedním z popravených kluků. Cestuje po okolí a vzpomíná na osudové události, které ho dostaly do současné situace. Nakonec udělá chybu, když se vypraví na pohřeb svého dědečka, kde na něj však už policie nastražila past. Do toho po městě slídí mladá novinářka, která shání materiál na svůj článek roku. Na Majerův čin ale neexistuje jednotný názor, společnost je rozdělena na dva tábory a zdaleka ne všichni Majerovo zatčení oslavují. Příběh vrcholí během ostře sledovaného soudního přelíčení.

Snímek Bastardi III, jak název napovídá, je již třetím dílem „série“. Opět se režie, scénáře i střihu ujal Tomáš Magnusek, který si zahrál i hlavní roli Tomáše Majera. Film se odehrává dílem v současnosti a dílem ve vzpomínkách různých postav. Hlavní linií příběhu je pátrání, dopadení a soud s Majerem. Snímek se ale věnuje i dalším postavám z oné základní školy a různým „šokujícím“ epizodkám, které snad mají za účel ukázat odvrácenou tvář současné pseudohumanistické politiky, ale současně vyvolávají i nenávist. Stále nedokážu pochopit, jak mohl Tomáš Magnusek do tohoto filmu, i těch předešlých, natáhnout takové množství skutečných herců. Fajn chápu Jirku Krampola, Honzu Čenského nebo Katku Brožovou, ale Igor Bareš, Tomáš Töpfer nebo Jan Tříska? Prosím? Dětští neherci jsou ve svých rolích přirození, protože nic nehrají, jsou jen sami za sebe. Každopádně si myslím, že si Magnusek zaslouží nějakou tu pochvalu za odvahu, s jakou se chopil, i když dost neumětelsky, nepopulárního a ožehavého tématu mladých, nepřizpůsobivých, terorizující ostatní přizpůsobené. Jasně, je to přetažené ad absurdum, ale domnívám se, že v určitých lokalitách nebude film od reality moc daleko. Za Magnuskovu odvahu nacpat film hovorovými vulgarismy a politickou nekorektností musím filmu přiznat pár bodu k dobru. Kdyby se na toto téma místo tří filmů natočil jeden, ale pořádný, mohla to být řízná sociální kritika. Kdo ví? Takhle je to zhruba na úrovni Nahoty na prodej.

Bastardi III v České republice vychází v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize Magic Box. Disk obsahuje plochý a občas jakoby zahuhlaný český zvuk Dolby Digital 2.0. Film je podpořen českými titulky pro neslyšící. Obraz je malinko tmavší, ale koukat se na to dá. Formát obrazu je 16:9.

- Monolog Tomáše Magnuska s ukázkami z filmu
- Hudební videoklip „Při mně stůj“