klsicke dvd s povedenym potiskem

kvalita obrazu je na vysoke urovni.Ostrost,barvy a cistota obrazu je vopravdu velmi slusna.

velmi povedene 5.1 s kvalitnim cz dabingem

klasika na dvd

povedeny ducharsky snimek s moderni tematikou,ktery fandum tohoto zanru mohu jen doporucit.

Logan | 8.12.2012 13:59

V roce 1973 se skupina parapsychologů pokusila navázat kontakt se svým zemřelým kolegou Charlesem Reamerem. Pokus byl úspěšný a vstoupil ve známost jako Experiment Charles. O několik desítek let se skupinka vysokoškoláků pokusila o stejný experiment s cílem Charlesova ducha zhmotnit. Použili na to nejmodernější techniku z oblasti parapsychologie a spiritualismu. Tento experiment však skončil katastrofou a skupinka se rozprchla. V současnosti Ben, jeden z účastníků druhého Experimentu, žije se svojí přítelkyní Kelly v rozlehlém investičním domě jejích rodičů kdesi v satelitní oblasti velkoměsta. Kelly o Benově minulosti nic netuší a on se jí svěřovat nehodlá a to ani tehdy, kdy se začnou v domě dít podivné a strašidelné věci. Nejdříve jde pouze o zvuky a zhasínání světel. Poté se však přidávají projevy mnohem hrůzostrašnější a Ben musí „kápnout božskou“. Na pomoc zavolají Patricka jiného účastníka druhého Experimentu. Ten dvojici sdělí, že se s přáteli znovu pokusili o zhmotnění ducha a jeho následné odchytnutí. A opravdu se jim podařilo otevřít astrální bránu, avšak to, co do našeho světa prošlo, není duch, ale něco jiného, zlého, co se živý strachem z lidských myslí a co chce stůj, co stůj zůstat v naší realitě. Přátelé se tedy rozhodnou k dalšímu pokusu o evokaci nadpřirozené entity, který by měl rozhodnout o jejich dalším osudu, ale je také možné, že jejich osudy definitivně zpečetí.

Americký snímek režiséra Todda Lincolna je další z řady duchařských hororů. Jako takový má své klady i zápory. Některé strašidelné momenty jsou zoufale nepůvodní, vykradené z jiných starších hororů, zejména japonské provenience. Zápletka, ale není vůbec špatná. Film má tísnivou, nervózní atmosféru. Strašidelné momenty jsou opravdu strašidelné, přičemž je potřeba připsat k dobru fakt, že si tvůrci vystačili s minimem digitálních triků a strašení je podáváno až starosvětským způsobem. Nejde v rámci žánru o žádné přelomové veledílo, ale svůj účel vystrašit a navodit stylovou atmosféru, plní bez problému. K tomu přispívá i tíživá a zajímavá lokace domu v blízkosti bzučivého vedení vysokého napětí. Sympatičtí herci odvádějí slušný standard a potěší i Tom Felton (známý jako Draco Malfoy) v roli parapsychologa Patrica. Navíc se na natáčení jako konzultanti podíleli opravdoví experti zabývající se parapsychologií a naháněním duchů na profesionální úrovni, a tak by předvedené technické zařízení mělo odpovídat realitě. Za zmínku také stojí zajímavý soudtrack a velmi povedené závěrečné titulky.

Zjevení v České republice vychází v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize Magic Box. Disk obsahuje kvalitní, v určitých momentech výborný, zvuk podporující strašidelnou atmosféru. Kromě jiných je na disku anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen titulky mnoha jazycích včetně těch českých. Obraz je v pohodě a přehledný i v nočních scénách, kterých je ve filmu hodně. Formát obrazu je 16:9 (2.40:1).

- zajímavý, ale velmi krátký film o filmu (v angličtině s českými titulky).

Na českém dabingu se podíleli: Ivana Korolová, Michal Hruška, Oldřich Hajlich, Marika Šoposká, Miroslava Součková, Anna Nemčoková, Zdeněk Mahdal, David Krejčík a další.

Překlad: Václav Valtr