Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:9.11.2014
remedyy | 9.11.2014 14:51

Klasická plastová DVD krabička, solidní obrázek jak zepředu, tak ze zadní strany, včetně vypsaného obsahu

Obraz tedy nic moc, ale to už tak občas bývá u distribuce na DVD u českých filmů. Asi nejsou prachy na nějakou pořádnou "restauraci" :-)

Zvuk je klasicky skvěle zvládnutý, samozřejmě záleží primárně na tom, na čem si to pouštíte a jaké máte "zvukové" možnosti.

Absolutní absence jakýchkoli bonusů je tristní, nicméně chápu, že podle aktuální módy se všechno cpe na BLU-RAY disky, takže se vlastně ani není čemu divit.

V podstatě depka jako svině s nepříjemně pod kůži se zarývajícím hudebním motivem. Zdánlivě (zejména z ukázek) to může působit jako jedna z dalších českých hořkých komedií, ale tenhle aktuální Hřebejk je čisté sociální drama, jehož vtipné momenty často pouze podtrhují tragičnost situace. Na druhou stranu si nemyslím, že Hřebejkovým záměrem bylo natočit prvoplánovou depku bez špetky naděje pro jakoukoliv postavu (ať ve finále celý snímek vyznívá jakkoliv), spíše je zde opět patrná snaha vystihnout "zlatou českou povahu", pro kterou je typické přizdisráčství a zejména krutá bezohlednost (pokud se jedná o potenciální osobní prospěch). Hřebejk to zde měl o to těžší, že se již nemohl schovávat za "retro atmosféru" a lehce uvěřitelnou rozporuplnost charakterů s ohledem na časovou vzdálenost, ve které se snímek odehrává (jako tomu bylo/mohlo být v případě Pelíšků a Pupenda). Horem pádem v tomto ohledu opravdu vystihuje českou mentalitu minimálně s ohledem na přesvědčivá prohlášení, že za "komunistů bylo líp". Jak si totiž jinak lze vysvětlit, že většina postav v tomto filmu je mnohem více zamindrákovaná, psychicky nevyrovnaná a celý její život je zde prezentován jako jedno obrovské selhání? Když si vezmete postavy z Pelíšků a Pupenda, tak samozřejmě sice nemůžete konstatovat, že jsou všechny šťastné a vyrovnané a že se dokázaly se svým životem s ohledem na aktuální politickou situaci dokonale vypořádat, ale pořád nejsou v tak strašném napětí a depce jako většina postav z Horem pádem. Za tuto dokonalou reflexi českého světonázoru (jo, prostě jsme se měli před tím 89 lépe) má mistr Hřebejk můj velký obdiv. Jestli je ten názor správný či špatný, je v tomto případě naprosto irelevantní (což si i většina inteligentních lidí sama domyslí).