Hodnocení Na divoké vlně (DVD)

Celkem hodnocení: 3 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:14.2.2014
Uživatel z e-shopu Ilona S. | 14.2.2014 18:30

Logan | 6.5.2013 12:03

Zhruba patnáctiletý mladíček Jay žije se svou matkou v Santa Cruz. Otec od nich před lety odešel a Jay se s tím nemůže stále srovnat. Už jako dítě se seznámil s Frostym surfařem ze sousedství. Jay jednou zjistí, že skutečně existuje mytická, legendami opředená vlna Mavericks a snaží se přesvědčit Frostyho, aby ho na ní vzal. Když se za něj přimluví i Frostyho manželka, Frosty povolí a vezme si Jaye pod svá křídla. Dohodnou se, že Jay během 12 týdnů podstoupí intenzivní, komplexní trénink nejen v surfu, aby byl na vlnu připraven a aby jí hlavně vůbec přežil. Mezi oběma postupně vzniká až rodičovské pouto, které má pozitivní vliv na oba. 12 týdnů je dlouhá doba, během které vykrystalizují osudy a vztahy nejen mezi hlavními postavami, ale i jejich příbuznými a přáteli.

Film není sportovním snímkem, jak by se mohlo na první pohled zdát. Surf sice hraje ve filmu důležitou roli, ale je hodně i o vztazích, dospívání a umění odpouštět apod. Mořské a surfové záběry jsou efektivně natočené. Herecké výkony jsou odpovídající, přičemž hlavní tíhu odpovědnosti na sobě nese Gerald Butler jako mentor Frosty a Jonny Weston hrající Jaye a oba svoje úlohy zvládli skvěle. Film pěkně doplňuje i převážně rockový soundtrack. Na výborném vyznění filmu má velký vliv i závěrečná část, která přejde z úspěchu a štěstí až na moment, kdy skutečně zamrazí.

DVD Na divoké vlně vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm a.s. Disk obsahuje kvalitní, prostorový anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými titulky a českými titulky pro neslyšící. Obraz je ostrý a čistý, kdy krásně vynikají záběry na rozbouřené moře. Formát obrazu je 16:9 (1.85:1). Na disku nejsou žádné bonusy.

Na českém dabingu se podíleli: Filip Jančík - Gerard Butler, Petr Neskusil, Terezie Taberyová - Leven Rambin, Oldřich Hajlich, Jitka Moučková - Abigail Spencer, Jiří Plachý, Andrea Elsnerová - Elisabeth Shue, Jakub Saic, Jana Páleníčková, Svatopluk Schuller, Stanislav Lehký, Ivo Novák, Jakub Nemčok, Tereza Těšitelová, Jan Köhler a další.

Zvuk: Michal Šťastný, Matěj Večeřa
Dialogy: Veronika Kernová
Vyrobila: Tvůrčí skupina Markéty Kratochvílové ve Studiu Budíkov pro Bontonfilm v roce 2013