Stará dobrá klasika

Uživatel z e-shopu Petr B. | 24.2.2014 16:59

Uživatel z e-shopu Hana P. | 15.1.2014 13:12

super film!

Uživatel z e-shopu Martin S. | 21.12.2013 10:15

Logan | 9.11.2013 17:11

Ze zemské trhliny na dně oceánu, která propojila Zemi s jinou dimenzí, se začala vynořovat obrovská monstra, kterým lidé začali říkat Kaiju. Přes počáteční neúspěchy v obraně se světové mocnosti dohodli na společném postupu. Zrodil se projekt Jaeger, který je představován stejně obrovskými roboty řízenými dvěma, myšlenkově propojenými, piloty. Po čase vlády projekt přestali podporovat a vydali se jinou cestou a roboti, kteří zůstali, se přesunuli na poslední základu do Hong Kongu, kde šéfuje charismatický maršál Pentecost. Je vypracován odvážný plán, který by mohl celou, již řadu let trvající, válku zvrátit. Na to je potřeba sehnat ještě nějaké piloty a jedním z nich je i zkušený Raleigh Becket, který před lety ztratil při akci bratra. Musí se rychle zapracovat s novou parťačkou, aby se mohl po boku kolegů postavit na ochranu lidstva. Jelikož se časové úseky mezi jednotlivými útoky Kaiju začínají zkracovat, vypadá to, že Jaegři budou mít poslední příležitost invazi zastavit.

Snímek Pacific Rim režíroval nápaditý Mexičan Guillermo Del Toro (např. Hellboy, Faunův labyrint, Blade 2). Snímky tohoto typu stojí a padají s vizuální stránkou a ta je tu opravdu více než povedené. Vše vypadá naprosto realisticky, a to jak roboti, tak monstra. Jednotlivé bitky jsou až na pár výjimek dokonale přehledné. Akorát by se jich mohlo víc odehrávat během dne. Kaiju sice ve tmě vypadají efektně, ale právě na úkor určité přehlednosti. Lidské postavy jsou jen tak načrtnuti a pod kůži jim moc nenahlédneme. Zamrzelo mě větší nevyužití ruských a čínských pilotů a jejich Jaegrů. Ve filmu je také několik nelogičností a happy end mi přišel zbytečný. Nevím, čím to je, ale doma na DVD se mi film líbil o fous víc, než v kině.

DVD Pacific Rim: Útok na Zemi vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize Magic Box. Obraz je dle očekávání perfektní, ostrý, čistý a až na pár chvil přehledný. Formát obrazu je 16:9 (1.78:1). Zvuk je také velmi povedený. Jazyk je v angličtině a češtině Dolby Digital 5.1. Film je podpořen mimo jiné českými a anglickými titulky.

Na českém dabingu se podíleli: Ondřej Brzobohatý - Charlie Hunnam (Raleigh Becket), Lukáš Hlavica - Idris Elba (Stacker Pentecost), Michal Holán - Charlie Day (Newton Geiszler), Ivana Korolová - Rinko Kikuchi (Mako Mori), Pavel Šrom - Max Martini (Herc Hansen), Ludvík Král - Clifton Collins Jr. (Ops Tendo Choi), Jaromír Meduna - Ron Perlman (Hannibal Chau), Pavel Tesař - Burn Gorman (Gottlieb), Svatopluk Schuller - Diego Klattenhoff (Yancy Becket), René Slováčková, Petra Jindrová, Ladislav Cigánek, Roman Hájek, Zbyšek Horák, Lucie Kožinová, Otto Rošetzký, Regina Řandová, Bohdan Tůma, Bohuslav Kalva, Jakub Nemčok a další.

Překlad: Jakub Racek
Dialogy a režie: Ladislav Novák
Vyrobila: LS Productions v roce 2013

- Audiokomentář režiséra
- Vystřižené scény (v originále s českými titulky)
- Nepovedené záběry a vtípky (v originále s českými titulky)

75 %

Logan | 9.7.2013 20:54

V ne příliš vzdálené budoucnosti se v pacifickém oceánu, mezi dvěma tektonickými deskami otevřela trhlina mezi dimenzemi, prostřednictvím které začala do našeho světa pronikat obrovská monstra s vizáží prehistorických dinosaurů. Tyto giganty lidé nazvali Kaiju. Lidstvo bylo pochopitelně trochu zaskočené. Konvenční zbraně na ně neúčinkovaly. Zoufalá situace vybičovala lidskou solidaritu na maximum, a tak byly zapomenuty pozemské spory. Světové velmoci společnými silami vyvinuly projekt Jaeger, tedy výstavbu monstrózních bojových robotů ovládaných dvěma myšlenkově provázanými piloty, které přenesly boj do vyšších a drtivějších levelů, kterému Kaiju ke své nelibosti porozuměly. Přes jisté úspěchy byl projekt po čase ukončen. Vládcové zemí začali raději peníze vrážet do zdánlivě nedobytných zdí, stavěných kolem pobřežních měst. Když však zjistili, že to byla chybná a naivní cesta, bylo již málem pozdě. Kaiju z oceánu vystupují v čím dál kratších intervalech a je tedy potřeba oprášit bojové Jaegery a do nich najít odpovídající piloty. Jedním z nich je i zkušený Raleigh, který sice již několik let nesedl do „kokpitu“, ale na žádost svého bývalého nadřízeného maršála Stacker Pentecosta se přesouvá do Hong Kongu, bašty posledních pěti Jaegeru. Tam kromě bojové přípravy probíhá i vědecký výzkum, která na invazi čím dál tím větších a nebezpečnějších monster vrhá jiné světlo. Co se nejprve zdálo jako náhodné průniky do naší dimenze, je z nového úhlu pohledu cílena dobyvatelská válka, za kterou stojí patrně inteligentnější bytosti než ty, které se k nám derou dírou ze dna oceánu. Na několik zbylých Jaegerů tak čeká ještě jedna, vrcholně nebezpečná, sebevražedná mise s cílem vykopat nezvané přerostlé bubáky z našeho písečku, a že se do Kaiju nebude ani trochu líbit, je věc jistá.

Za snímkem Pacific Rim stojí hlavně stylový vypravěč temných záležitostí Guillermo del Toro režisér počinů jako Blade 2, Faunův labyrint a hlavně oba díly Hellboye. Je vidět, že jako z inspiračního zdroje bylo čerpáno zejména z japonských filmů o obrovských monstrech typu Godzilla, Gappa a stovek dalších variací. Nicméně del Toro pojal téma po svém a proti monstrům postavil kromě tradičních tanků a stíhaček ocelové roboty, což je záminkou pro dech beroucí, efektní a opravdu povedené destruktivní souboje v bouřícím moři nebo v ulicích velkoměst. Vizuální zpracování robotů (Jaegerů) tak i monster (Kaiju) je nápadité a jejich vzájemné rvačky jsou až na pár výjimek dokonale přehledné a to je dobře, protože tyto souboje jsou hlavním důvodem, proč na snímek do kina chodit. V této souvislosti musím zmínit, že ačkoli nejsem vůbec příznivcem formátu 3D, tak u Pacific Rim je 3D velmi povedené a přehledné i když se značná část filmu odehrává v noci nebo posléze pod vodou. Super jsou i Kaiju jako takové, za jejich vzhled by se nemusel stydět ani H. P. Lovecraft se svými Cthulhu vizemi, jehož je ostatně del Toro velkým fanouškem.

Kámen úrazu však nastává, když na plátně nejsou ani roboti ani Kaiju. Vztahy mezi lidmi jsou jen tak ploše načrtnuté a charaktery postav letmo nastíněny. Např. konflikt mezi dvěma piloty, který je nám předkládán, je v kontextu se situací, ve které se odehrává nejen dětinský, ale přímo nesmyslný. Naopak několik potencionálně zajímavých postav, jako jsou čínští nebo ruští piloti, není rozvedeno vůbec. Lidé jsou v tomto filmu prostě pouze kolečky v gigantickém celku. Občas to také skřípe v dialozích a některé scény jsou až moc klišé na to, aby se daly brát vážně. Škoda také příliš amerického konce. Temnější závěr by filmu slušel rozhodně více. Z herců s plným počtem bodů rozhodně obstál Idris Elba, který je dostatečně charismatický, aby svou roli drsného, ale spravedlivého vůdce ustál. Ostatní herci a jejich postavy jsou víceméně zaměnitelní a nezapamatovatelní. Čest výjimkám, které tvoří dvojice vědců, kteří jsou sice na hranici karikatur šílených vědátorů, ale jsou výrazní a dobře by zapadli třeba právě do Hellboye. Pak je tu i spíše mile vtipná role samotného Rona „Hellboye“ Perlmana hrající překupníka s Kaiju orgány.

Pakliže budeme brát Pacific Rim – Útok na Zemi pouze jako letní blockbuster s vynikajícími digitálními triky, nápaditě a dobře natočenými souboji gigantických protivníků, u kterého nemusíte moc přemýšlet, tak se nejspíš dobře pobavíte (jako jsem se pobavil já). Nic víc od filmu čekat nelze. Nemohu se ovšem ubránit myšlence, že jsem od Guillerma del Toro čekal více propracovaný, možná trochu mytologický, příběh. Pro příště bych pana del Tora poprosil konečně o realizaci jeho vysněné adaptace Lovecraftovi novely V horách šílenství, o které již několik let mluví. Děkuji.