Hodnocení Cosmopolis (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:2.2.2013
Logan | 2.2.2013 13:56

Nechutně bohatý burzovní spekulant Eric Packer křižuje ve své bílé limuzíně New Yorkem. Z auta vládne svému mikrokosmu, a co se děje venku ho moc nezajímá. Na ulicích probíhají nepokoje a demonstrace proti finančním magnátům, jako je právě i Packer, kteří ovládají ostatní. Zůstává tak radši skrytý za temnými skly a pomalu zjišťuje, že se jeho „říše“ rozpadá. Začínají se u něj projevovat známky paranoie, které se zhoršují, když zjistí, že mu hrozí reálné nebezpečí zabití.

Od filmu režiséra Davida Cronenberga jsem čekal mnohem víc. Cronenberg se v minulosti s úspěchem popasoval s mnohými literárními adaptacemi, ať se jednalo o Stephena Kinga či Williama S. Burroughse. Cosmopolis je adaptací knihy od Dona DeLilla. Bohužel pro diváka převedl knihu, až moc otrocky, pro film nevhodně. Postavy moc a nezáživně mluví. Navíc hlavní roli byla svěřena Robertu Pattinsonovi, který se snaží zbavit své upíří škatulky, ale prostě nemá na to, aby utáhl hlavní roli, na které vše stojí a padá. Zdatně ho přehrávají herci, kteří se objevují ve vedlejších úlohách.

Cronenberg je natolik dobrým režisérem, aby jeho film vyloženě nudil, minimálně vizuální stránku snímku je povedená, ale přesto je určen spíše menšinové části diváků a tím nemyslím fanoušky filmů Davida Cronenberga, ale spíše fanoušky knih DeLilla. V podstatě jde o jakousi ukecanou sondu do moderní zkažené kapitalistické společnosti.

DVD Cosmopolis vyšlo v České republice v distribuci společnosti Hollywood C. E. s.r.o. Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje dobrý anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen českými. Obraz je v pohodové dvd kvalitě. Formát obrazu je 16:9 (1.85:1). Na disku žádné bonusy nejsou.

Na českém dabingu se podíleli: Jan Maxián - Robert Pattinson (Eric Packer), Jitka Ježková - Sarah Gadon (Elise Shifrinová), Libor Hruška - Paul Giamatti (Benno Levin), Martin Zahálka - Kevin Durand (Torval), Tomáš Juřička - Abdul Ayoola (Ibrahim Hamadou), Simona Postlerová - Juliette Binoche (Didi Fancherová), Kateřina Lojdová - Emily Hampshire (Jane Melmanová), Dana Černá - Samantha Morton (Vija Kinskyová), Filip Švarc - Jay Baruchel (Shiner), Petr Neskusil - Philip Nozuka (Michael Chin), Marek Libert - Mathieu Amalric (André Petrescu), Jana Mařasová - Patricia McKenzie (Kendra Haysová), Bohdan Tůma - Gouchy Boy (Kosmo Thomas), Dalimil Klapka - George Touliatos (Anthony Adubato) a další.

Dialogy: Karel Novák
Vyrobilo: Studio Soundwave pro HCE 2012