Hodnocení Zpátky ve hře (DVD)

Celkem hodnocení: 3 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:7.4.2013
Uživatel z e-shopu krtkuvsen | 7.4.2013 12:11

Zajímavý scénář, trošku romantický, trošku dramatický. Zlatý střed. Zatím zařadím do mé filmotéky a dál se uvidí, zda tento film prodám dál. Třeba po druhém shlédnutí tomuto filmu příjdu více na chuť.

Tom Hardy | 20.3.2013 23:53

Clint Eastwood je zpátky ve hře. Tentokrát se zhostil role nevrlého hledače talentů Guse, který je krůček od propasti jménem důchod. Gus se na něco takového přirozeně necítí, už ale skoro nevidí a jeho styl "ignoruji statistiky, sázím na čuch" ne úplně každému vyhovuje. Do hry proto vstoupí Gusova dcera Mickey (Amy Adams), aby otci v jeho hledání pomohla.

Sledovat Zpátky ve hře je jako číst učebnici sportovních filmových klišé. Je tu úplně vše, co se k podobným filmům váže - nepochopený hrdina, přehlížený talent, úlisný záporák, který chce světu dokázat, že on všemu rozumí víc a k tomu řada "podle šablony" navržených scén, u nichž vám bude jasné, že jejich vymýšlením se tvůrce příliš nezaměstnali. Ve výsledku to ale skoro nevadí, neboť debutující režisér Robert Lorenz (na poli pomocné režie nicméně letitý Eastwoodův spolupracovník) si s tím vším poradil nad očekávání dobře. Ano, je to Hollywoodská sportovní pohádka o hledání těch pravých talentů, ale upřímně podaná, natočená s nadhledem a lehkou rukou a stojící na výborném Eastwoodovi, který by měl na nevrlé hláškující (a pěstmi stále hrozící) staříky snad dostat patent. Pořád na to má.

Pokud je Zpátky ve hře Eastwoodovou hereckou konečnou, nemusí se za ni stydět. Až ho uvidíte, jak se s doutníkem v puse šourá na autobus, sami se tomu pocitu těžko ubráníte.

Technická kvalita disku je nadprůměrná, obrazově velmi příjemná, ať už mluvíme o podání barev, či ostrosti, zvuk pak chvílemi o něco více vyčnívá (především v malých sportovních intermezzech, kdy se máchá pálkou, míček létá z jedné bedny do druhé atd.). Bonusově jde bohužel o slabší záležitost. Na Blu-ray jsou pouhé dva kratičké (cca 10 minut celkem) dokumenty o natáčení, které vám toho příliš neodhalí. Alespoň jsou česky otitulkované. Majitelé DVD budou ještě o chlup chudší - na svém disku si odnesou dokument jediný.

Zpátky ve hře není žádný ukázkový disk a je tedy určen hlavně fanouškům legendy jménem Clint Eastwood. Těm by poslední herecký zářez Drsného Harryho ve sbírce chybět neměl.

Logan | 17.3.2013 16:20

Gus Lobel je již v důchodcovském věku. Přesto stále pracuje, protože práce je jeho život. Již řadu let je uznávaným skautem (neboli hledačem talentů) pro baseballový tým Atlanta Braves. Problém je, že oči už mu moc neslouží a jeho poslednímu pálkaři, kterého do týmu prosadil, to moc neodpaluje. Přesto ho šéf posílá do Severní Karolíny omrknout nový talent středoškolské ligy. S tím, jak možný draft dopadne, je spojováno i Gusovi další angažmá. Gusuv kamarád, také pracující pro Atlanta Braves, proto přemluví Gusovu dceru Mickey, aby jela za otcem a dohlédla na něj, což je z počátku problém, protože oni dva spolu tak nějak nemohou najít společnou řeč. Mickey do Karolíny za tátou přijede a společně strávený čas jim oběma prospívá. Konečně si vyříkají staré hříchy a nedorozumění. Navíc se v okolí motá i mladý, sympatický skaut od konkurenčních Red Sox, který vděčí Gusovi za svou předchozí sportovní dráhu a ještě se ke všemu zakouká právě do Mickey. Všichni zúčastění však ještě budou muset udělat řadu rozhodnutí, která mohou nejen nastartovat či poškodit jejich kariéry, ale i pošramotit vzájemné těžce vybudované vztahy.

Snímku Zpátky ve hře zcela nepřekvapivě dominuje herectví matadora Clinta Eastwooda. Ale v jeho ikonickém stínu se neztrácí ani Amy Adams či Justin Timberlake (Ten by možná měl jen hrát a přestat zpívat. Udělal by líp). Jinak film je klasické rodinné drama, velmi předvídatelné, ale přesto nebo právě proto příjemně plynoucí. Samotný baseball je spíše takové koření, kterým je film posypán a okolo kterého se postavy točí a o kterém stále mluví. Ale to hlavní, o co jde, jsou vztahy mezi lidmi, a to jak ty staré rodinné, či přátelské, tak ty nové milenecké. Je to takové to nalezení společné cesty, polidštění starého mrzouta a pak všichni žili šťastně atd. Film je pěkně natočen, dobře zahrán, ale nepřináší nic nového. Jestliže toto měl být poslední Clintův herecký výstup, tak to bych ho radši viděl v postavě důchodce Harryho Calahana.

DVD Zpátky ve hře vychází v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – Magic Box. Disk obsahuje čistý a ostrý anglický, český a maďarský zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen mimo jiné českými titulky. Obraz je v pohodě, ale možná by mohl být v některých scénách ostřejší. Formát obrazu je 16:9 (2.40:1).

V českém znění: Ladislav Županič - Clint Eastwood (Gus), Tereza Bebarová - Amy Adams (Mickey), Jaromír Meduna - John Goodman (Pete Klein), Antonín Navrátil - Matthew Lillard (Phillip Sanderson), Zdeněk Mahdal - Robert Patrick (Vince), Filip Švarc, Zbyšek Horák, Libor Terš, Jiří Plachý, Karel Richter, Petr Neskusil, Vojtěch Hájek, Bohdan Tůma, Luděk Čtvrtlík, Jaroslav Horák, Jaroslav Kaňkovský, Pavel Vondra, Jakub Saic, Dana Pešková, Jakub Nemčok, Klára Nováková, Petr Hais, Anna Nemčoková, Zuzana Slavíková a další.

Překlad: Lucie North
Dialogy a režie: Jiří Balcárek
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska ve studiu Pro-Time 2012