Hodnocení Carrie (DVD)

Celkem hodnocení: 4 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:3.6.2014
Uživatel z e-shopu Vladimíra V. | 3.6.2014 18:43

Super klasika.

jeepers | 16.4.2013 14:06

Tento film patři sice k těm strarším, ale mě se velice líbil už když jsem ho víděla kdysi. Jsem velice ráda že jsem si ho zde mohla koupit poněvač jsem našla použe Carrie 2... (a to jen jako online film ke shlédnutí a ten bych také ráda sehnala jako DVD ke koupi)

Tom Hardy | 29.3.2013 22:41

Žila, byla jedna dívka, která to v životě neměla lehké. Ve škole z ní měli legraci a doma ji terorizovala nábožensky fanatická matka. Aby toho nebylo málo, běžnou pubertu okořenila schopnost telekineze. Tohle je zkrátka život na baterky. Blížící se maturitní ples není něco, s čím by Carrie počítala. Shodou náhod se však na něj dostaví. Což se stane osudnou chvilkou pro celé městečko, v němž žije.

Klasika Briana de Palmy patří k nejoceňovanějším adaptacím románům Stephena Kinga. Léta filmu ubrala na technické působivosti (krev tu vypadá jako ředidlo, teror nepůsobí v dnešní době zdaleka tak úderně), ale samotná představitelka Carrie Sissy Spacek je ve své roli stále fenomenální, díky filmu si užijete raného Johna Travolta a de Palma ukazuje, že i s hororovým žánrem neměl větší problém.

Přestože se jedná o klasiku, Blu-ray je trestuhodně holé. Na bonusy se nedostalo, nemá ale smysl vinit českého distributora – je to mezinárodní problém. Film vypadá jako vyčištěnější DVD, což má přirozeně na svědomí jeho stáří (1976). Nepochybně snímek nikdy nevypadal lépe, pořád je to ale stěží lepší průměr. To samé platí i pro zvuk, zklamáním je především pak finále, kdy je mix spíše nepřesvědčivý a moc prostorovosti se mu nedostává (když už, je maximálně hlasitý). Vzhledem ke snížené ceně lze snímek doporučit jeho fanouškům, v opačném případě nevidím motivaci ke koupi Blu-ray. DVD postačí.

Logan | 29.3.2013 14:01

Být jiný, zejména na maloměstě, nebylo a není žádný med. Své o tom ví i středoškolačka Carrie White. Její matka je náboženská fanatička a své bludy přenáší hlavně na Carrie, přičemž jí psychicky i fyzicky týrá. Ta je pak nesmělá a působí celkově divně, čehož využívají spolužačky ke standardní středoškolské šikaně. Carrie je však ve skutečnosti velmi bystrá, milá dívka a pod neupravenou slupkou i velmi půvabná. Navíc má zcela speciální talent na ovládání okolních předmětů pouze silou své mysli, o kterém si z knížky zjistí, že se nazývá telekineze a že není na světě jedinou s touto schopností. Spolužačka Sue, která cítí podíl viny kvůli školní šikaně, přiměje svého přítele Tommyho, aby Carrie pozval na maturitní ples. Carrie sice nejdříve nabídku odmítá, ale na konec s Tommym na slavnost opravdu vyrazí. Tam je na ní však již připravena pomsta od Chris, která je hlavním strůjce šikany. Vtípek se jí skutečně povede, ale ponížená a naštvaná Carrie na plese rozpoutá masakr, o kterém se v místním tisku bude psát ještě hodně dlouho.

Snímek Carrie z roku 1976 byl natočen režisérem Brianem DePalma podle knižní novely Stephena Kinga, přičemž tato kniha byla zároveň i jeho debutem. Snímek měl ve své době i dvě oscarové nominace a to pro perfektní Sissy Spacek v roli Carrie za hlavní roli a pro Piper Laurie hrající její bláznivou matku za roli vedlejší. Film má možná na dnešní dobu pomalejší tempo, ale to vynahrazuje silnou myšlenkou, dobrými hereckými výkony a podmanivou atmosférou. Zmínit musím také perfektní soundtrack. Rozhodně jde a to není pouze můj názor, o jedno z nejlepších zpracování díla Stephena Kinga ve filmu (společně s Kubrickovým Shinig pochopitelně). Jsem zvědav, jak se stejnou látkou letos uspěje režisérka Kimberly Peirce, která do hlavní role obsadila více než zajímavou Chloë Grace Moretz, (např. Hit-Girl v Kick Ass).

DVD Carrie vyšlo v České republice v distribuci společnosti AQS, a.s. – divize Magic Box. Disk obsahuje dobrý anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1, přičemž mi zvuk přišel plošší a ve spíše video kvalitě. Film je podpořen českými titulky. Obraz je vyčištěný a je pěkně ostrý. V některých chvílích se ale nepatrně chvěje. Formát obrazu je 16:9 (1.85:1). Na disku nejsou žádné bonusy.

Na českém dabingu se podíleli: Petra Hanžlíková – Sissy Spacek (Carrie), Jana Preissová - Piper Laurie (Margaret White), Martin Sobotka – William Katt (Tommy Ross), Zdeněk Hruška – John Travolta (Billy Nolan), Sabina Laurinová - Nancy Allen (Chris Hargensenová), Jaroslava Brousková - Betty Buckley (paní Collinsová), Šárka Joklová, Marcela Nohýnková, Stanislav Bruder, Ladislav Potměšil, Bohdan Tůma a další.

Překlad: Petr Šaroch
Dialogy: Boris Adamec
Dramaturgie: Ladislav Kadlec