Hodnocení Záblesk slávy (DVD)

Celkem hodnocení: 2 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:27.3.2013
Logan | 27.3.2013 20:04

Ocitáme se 60. letech v USA. Černošská komunita získává nové sebevědomí skrze Martina Luthera Kinga a oddíly Černých panterů. Trojici černošských sester však politika nezajímá. Nejstarší z nich jménem Sestra chodí zpívat do blízkého klubu písničky mladší sestry Sparkle. Tam si jich všimne mladík Stix a hned pojme velkolepé plány. Osloví Sparkle a přes ni i obě další sestry, že z nich hodlá vybudovat veliké, přeslavné zpívající trio. Přes počáteční váhání setry na Stixův plán přistoupí a vytvoří skupinu Setra a její setry (jako doopravdy). Matka holek by byla radši, kdyby studovali doma bibli a ne trajdali někde po klubech a třásly před chlapama stehnama. Takže mamina celé to počínání sleduje s krajním zděšením a podezřením. Navíc se kolem nich začínají motat divní týpci. Manažer Stix ví, že v dívkách objevil poklad a taky podle toho jedná. Dívčí trio stoupá po žebříčku popularity a nabírají na slávě. Časem se však přidávají i méně příjemné věci, které jdou se slávou a penězi obvykle ruku v ruce tj. vzájemná žárlivost, drogy, alkohol a násilí.

Snímek Záblesk slávy je vztahové, rodinné drama zabalené do muzikálového obalu. Nejde však o muzikál v pravém slova smyslu, ale spíše o hudební film se zpěvačkami v hlavních rolích. Film sleduje jejich začátky, vzestupy i pády. Záblesk slávy vyloženě neurazí, ale divák by měl mít k jeho sledování specifické předpoklady nebo patřičnou náladu. Pro fanoušky soulové nebo nějaké té „černé“ hudby, může být snímek rozhodně zajímavý (jednotlivá čísla jsou opravdu pěkně zazpívána, což uznávám, i když nejsem cílová skupina). Dějově je však film strašně schematický a předvídatelný. Některé dialogy jsou vyloženě otřesné, jak vystřižené z té nejčervenější knihovny. Ve snímku je dokonce scéna u jídelního stolu, ve kterém postavy rozebírají černošské nepokoje. Velmi podobá scéna je i ve filmu American history X (Kult hákového kříže), což je opravdu bizardní. Snímek je také zajímavý tím, že v něm svou poslední filmovou roli matky zpěvaček vytvořila Whitney Houston.

DVD Záblesk slávy vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje opravdu kvalitní anglický zvuk Dolby Digital 5.1 a o něco slabší český zvuk Dolby Digital 5.1. Film je podpořen titulky v mnoha jazycích včetně těch českých. Obraz je v pohodě a je ve formát obrazu je 16:9 (2.40:1).

Na českém dabingu se podíleli: Jitka Moučková, Zuzana Skalická, Filip Švarc, Svatopluk Schuller, Jolana Smyčková, Jana Páleníčková, Radek Hoppe, Pavel Vondra, Marek Libert, Petr Gelnar, Radana Hermanová, Monika Žáková a další.

Překlad: Ivan Němeček
Dialogy: Pavlína Vojtová
Produkce: Evelina Vrbová