Hodnocení Zabít tiše (DVD)

Celkem hodnocení: 3 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:4.9.2013
Uživatel z e-shopu samuel | 4.9.2013 11:59

Průměrná gangsterka. Jsem překvapen, že na roli v takovém průměrném filmu přijmul Brad Pitt. Další film na tolikrát viděné téma. Doporučuji raději film Skrytá identita.

Logan | 9.5.2013 20:55

Markie Trattman s požehnáním mafie provozuje v New Orleans ilegální hernu, ve které se točí velké peníze. V minulosti neodolal a nechal sám svou předešlou hernu přepadnout. Po čase se k tomu přiznal a všichni se tomu zasmáli. Nyní však člen galerky s přezdívkou Veverka přichází s plánem, že by se Trattmanova herna mohla „udělat“ znova a vina by padla na Markieho, kterému by nevinu již nikdo nevěřil. Jak Veverka naplánoval, to Frank a Russell provedli. Během pár stresujících minut bylo po všem a všichni tři si rozdělili lup. Mafie je ale jako každá jiná firma ostražitá a nedůvěřivá a hlídá si své investice, proto na vyšetření incidentu povolá Jackieho, jednoho ze svých drsných týpků. Ten za krátko zjistí, jak se záležitost okolo loupeže má. Nechá si z New Yorku poslat kolegu zabijáka, který by se společně s ním měl o viníky postarat. Mickey z New Yorku však zase začal chlastat a je tedy nepoužitelný. Nakonec se tedy zbraně musí chopit sám Jackie a učinit mafiánské spravedlnosti za dost.

Snímek Zabít tiše režiséra Andrew Dominika vznikl na základě knihy od George Vincenta Higginse. Jde o jednu takovou historku z podsvětí, která se odehrává bez výjimky mezi zločinci. Na začátku je malý plán, jak jednoduše přijít k penězům. Plánovač Veverka, zločinec stojící na nižším stupni zločinecké hierarchie si na akci zjedná kriminálníky z úplného dna a tím akci vlastně odsoudí ke konečnému neúspěchu. Zkrátka, když máte v partě feťáka, je riziko, že něco vykecá. Děj se odvíjí v takovém zvláštním, pozvolném tempu, což ale neznamená, že postrádá dynamiku. Nemá sice pointu, ale je pěkně, stylově a zajímavě nasnímán a to platí zejména pro akční scény. Herci včetně hlavní hvězdy Brada Pitta bezchybně slouží celku, ale neztratí se ani Ray Liotta či James Gandolfini. Jde o vynikající stylovou žánrovku, která sice není pro běžného diváka, ale znalci trochu rafinovanějších postupů ji jistě dokážou ocenit.

DVD Zabít tiše vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Disk obsahuje čistý, pohodový anglický a český zvuk Dolby Digital 5.1 a anglický zvuk Dolby Digital 2.0. Film je podpořen českými titulky a českými titulky pro neslyšící. Obraz je ve standardní DVD kvalitě, bez šumů či zrnění. Formát obrazu je 16:9 (1.78:1). Na disku nejsou žádné bonusy.

Na českém dabingu se podíleli: Filip Švarc - Brad Pitt (Jackie Cogan), Martin Sobotka - Scoot McNairy (Frank), Jakub Saic - Ben Mendelsohn (Russell), Jaromír Meduna - James Gandolfini (Mickey), Jiří Plachý - Richard Jenkins, Miloš Vávra - Vincent Curatola (Johnny Amato), Aleš Procházka - Ray Liotta (Markie Trattman), Pavel Soukup, Svatopluk Schuller, Jana Páleníčková, Milan Slepička, Michal Holán, Libor Terš, Bohdan Tůma a další.

Překlad: Lenka Hrůzová
Zvuk: Matěj Večeřa, Michal Šťastný
Dialogy: Monika Macků