Hodnocení TRANS (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:21.10.2013
Logan | 21.10.2013 19:38

Simon pracuje v aukční síni, kde probíhají dražby těch nejdražších obrazů. Současně si také rád zahraje hazard, a to není ta nejlepší kombinace. Dá se dohromady s partičkou zlodějů vedených charismatickým Franckem. Loupež mnohamilionového obrazu od Francisca Goyi se sice podaří, ale pak se trochu zvrtne. Simon dostane do hlavy ránu pažbou, která má za následek amnézii. Což nepotěší Francka a spol., protože v kufru, kde měl být ukradený obraz, našli jen vyříznutý rám. Simon si samozřejmě nepamatuje, kam obraz schoval a proč. Franck mu tedy po neúspěšném mučení objedná hypnoterapeutku Elizabeth Lamb, která se Simonovi začíná dostávat stalé hlouběji do paměti. To, co tam najde, se nikomu nebude moc líbit a nejméně pak Simonovi.

Za snímkem Trans stojí zkušený a talentovaný anglický režisér Danny Boyle (např. Trainspotting, Pláž, Milionář z chatrče). Námětu filmu odpovídá i způsob jeho zpracování. Skoro až do konce tak není úplně jasné, o co ve filmu vůbec jde, kdo je větší padouch, kdo na koho co ušil apod. Povedená je i hudební stránka snímku a střih. Herecky film stojí především na výkonech Jamese McAvoye, Vincenta Cassela a Rosario Dawson, kdy musím zmínit, že Rosario se ve filmu ukázala v celé své kráse, tedy plné nahotě. Je to sice jen pár vteřin, ale potěší. Zaujmou i krvavé efekty. V celku jde o napínavý, nevšední thriller z podsvětí se zajímavou zápletkou, řadou povedených dějových zvratů a dobrými hereckými výkony.

DVD Trans vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Obraz je čistý, ostrý a přes dynamický střih je dokonale přehledný. Formát obrazu je 16:9 (2.40:1). Zvuk je povedený a bez chybičky. Jazyk je v angličtině, češtině a maďarštině Dolby Digital 5.1. Film je mimo jiné podpořen českými a anglickými titulky.

Na českém dabingu se podíleli: Martin Sobotka - James McAvoy (Simon), Dana Černá - Rosario Dawson (Elizabeth Lamb), Libor Hruška - Vincent Cassel (Franck), Martin Zahálka, Tomáš Juřička, Petra Hobzová, Zbyšek Horák, Petr Gelnar, Jiří Valšuba, Ladislav Cigánek, Vanda Károlyi, Josef Carda, Martin Kubačák, Pavel Šrom a další.

Překlad: Anna Polanská
Produkce: Pavla Draxlerová
Zvuk: Petr Posolda