Hodnocení Přelet nad kukaččím hnízdem (CZ dabing) (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:11.12.2012
Logan | 11.12.2012 22:48

Darebáček Randle P. McMurphy je soudem poslán na dočasné léčení do psychiatrické léčebny. Skoro se ani pořádně nerozkouká a skrze svou vrozenou neúctu k autoritám se dostane se do konfliktu s vrchní sestrou Ratchedovou. Svou živelnou povahou a přístupem k životu si na svou stranu získá ostatní pacienty, kteří se zatím proti sadistickým metodám personálu neodvážili ozvat. Od veskrze drobných naschválů se Randle propracuje až k vážnějším porušením ústavních předpisů a mezi dvěmi silnými osobnostmi se rozhoří regulérní válka. Aniž by o to usiloval, ocitne se McMurphy v roli neformálního vůdce vzpoury pacientů, bohužel předem odsouzené k neúspěchu. Pro McMurphyho má však jeho „donquijotská“ rebelie fatální důsledky.

Slavný film Miloše Formana z roku 1975 byl natočený podle veleúspěšné knižní předlohy spisovatele Kena Keseyho, který knihu napsal na základě vlastních zkušeností z práce v nemocnici pro válečné veterány. Ve své době snímek posbíral mnoho ocenění včetně pěti Oscarů. Kvalitní scénář, kvalitní režie, vynikající herecké výkony v čele s Jackem Nicholsonem a Luise Fletcher. Co víc si může divák přát. Nadčasový snímek, který právem patří mezi klenoty světové kinematografie.

Přelet nad kukaččím hnízdem nově vychází v distribuci společnosti Magic Box, a.s. Disk obsahuje anglický a český zvuk Dolby Digital 2.0 a nikoli Dolby Digital 5.1, jak je uvedeno na obale. Český zvuk je původní televizní dabing, viz níže. Film je podpořen českými a anglickými titulky. Obraz je v pohodě vzhledem k době vzniku filmu, přičemž formát obrazu je 16:9, ale nikoli 1.85:1, jak je uvedeno na obale, ale spíše 2.40:1. Na disku nejsou žádné bonusy.

Na českém dabingu se podíleli: Boris Rösner - Jack Nicholson (R.P. McMurphy), Jana Preissová - Louise Fletcher (hlavní sestra Mildred Ratched), Viktor Preiss - William Redfield (Dale Harding), Jaromír Meduna - Christopher Lloyd (Taber), Jiří Prager - Danny DeVito (Martini), Václav Postránecký - Sydney Lassick (Charley Cheswick), Pavel Pípal - Will Sampson (Náčelník Bromden), Martin Velda - Mwako Cumbuka (pan ošetřovatel Warren), Jiří Pomeje - Nathan George (pan ošetřovatel Washington), Oskar Gottlieb - Ken Kenny (Beans Garfield), Stanislav Zindulka - Peter Brocco (Col. Matterson), Petr Kostka - Dean R. Brooks (Dr. Spivey), Bohuslav Kalva - Scatman Crothers (Turkle), Jaromír Dulava - Vincent Schiavelli (Fredrickson), Filip Blažek - Brad Dourif (Billy Bibbit), Zdeněk Dolanský, Jiří Kvasnička, Jitka Ježková, Vratislav Kadlec, Klára Jerneková, Martina Hudečková, Václav Legner, Zdena Černá, Jan Sedliský, Karel Gult, Kristina Jelínková, Jana Mařasová, Svatopluk Schuller, Zdeněk Blažek a Milan Bouška.