Hodnocení Na dřeň (DVD)

Celkem hodnocení: 1 Průměrné hod.:  Poslední příspěvek:3.9.2013
Logan | 3.9.2013 17:07

V jižní Francii se potkají nevzdělaný bijec a vyhazovač Alain, zvaný Ali, který se stará o svého pětiletého syna a Stephanie, živící se jako cvičitelka kosatek v aquaparku. Dva lidé, kteří spolu nemají nic společného. Ali se pohybuje v nižších patrech společnosti, ale užívá si života plnými hrstmi. Stephanii zdánlivě nic nechybí. Po tragické události, během které přijde o obě nohy, se jí zhroutí celý svět. Jediný člověk, kterého si překvapivě pustí k tělu, je právě sympatický vyhazovač z nočního klubu. Ali se se Stephanií začne pomalu sbližovat, dokonce se Stephanie na nějaký čas stane i jeho „manažerkou“ při nelegálních pouličních zápasech. Ona se však do Aliho postupně zamiluje a tato situace není nezodpovědnému a záletnému muži moc po chuti. Po problému v práci Ali uteče z města. Syna nechá u sestry a Stephanii nekontaktuje vůbec. Pokusí se dát svůj život dohromady, a když už to vypadá, že se mu začne dařit na poli vrcholového sportu, a že by se k němu mohl vrátit i synek Sam, ke kterému konečně nalezl cestu, zasáhne opět nelítostný osud a postaví Aliho před největší zkoušku, kdy bude muset bojovat o život svého syna.

Francouzko-belgický snímek režiséra Jacquese Audiarda Na dřeň je příběhem dvou osob, které se každá jiným způsobem propadla na dno a díky přátelství, lásce a osobní síle se jim podařilo se odrazit a začít znovu žít na plno. Na dramatickém pozadí se rozvíjí netradiční romantický příběh se zajímavými, nezvyklými hrdiny. Pochvalu si zaslouží nejen představitelé hlavních rolí Matthiase Schoenaerts a Marion Cotillard, ale i syrová a realistická kamera. Ač film obsahuje řadu silných momentů a emocí, nevyznívá nijak prvoplánově ani zde není žádná snaha o šokování. Snímek Na dřeň je jednoznačně zážitek.

DVD Na dřeň vyšlo v České republice v distribuci společnosti Bontonfilm, a.s. Obraz sice není kdoví jak prvotřídní, ale je ostrý a k filmu naprosto dostačující. Formát obrazu je 16:9 (2.40:1). Zvuk je povedený, čistý a sytý a je ve francouzštině a češtině Dolby Digital 5.1. Film je podpořen mimo jiné českými, slovenskými a anglickými titulky.

Na českém dabingu se podíleli: Jolana Smyčková - Marion Cotillard (Stephanie), Radek Hoppe - Matthias Schoenaerts (Ali), Jakub Nemčok - Armand Verdure (Sam), Petra Hanžlíková - Tišnovská, Alice Šnirychová - Dvořáková - Corinne Masiero (Anna), Tomáš Juřička - Bouli Lanners, Pavel Vondra, Libor Terš, Jitka Moučková, Ludvík Král, Marek Libert, Svatopluk Schuller a další.

Překlad: Irena Novotná
Úprava: Pavlína Vojtová
Režie: Alice Hurychová